Hoi dames weer eens een bericht van mij Willen jullie eens kijken hoe je co ouderschap in onze situatie zou invullen? Ik vraag dit omdat ik zelf geen idee heb wat handig/goed/haalbaar is? Ik weet dat je ook naar een mediator kan gaan maar daar hebben we geen geld voor. Dit is de situatie: Ik werk ma,di een hele dag, donderdag een middag Hij werkt nu 5 dagen in de week, waarbij hij om 5.00 opstaat en ook om 17.00 weer thuis is of later Ik denk dat het haalbaar en goed is voor de kids als hij 1 dag minder gaat werken en dan lijkt het me handig op een dag dat ik werk, omdat de kinderen naar het Kdv gaan als ik werk, en we zo wat kosten zouden kunnen besparen Hoe zouden jullie zo iets invullen? Alvast bedankt
Persoonlijk heb ik geen ervaring met Co. Ouderschap en ik zou er ook niet voor kiezen omdat het mij nogal een gesleep lijkt.vooral met jonge kids.ik heb enkele voorbeelden in m'n omgeving gezien waar vaak vijf dagen bij mama en vijf dagen bij papa wordt aangehouden.zo zijn het steeds andere dagen.lijkt mij dus ontzettend lastig.of steeds om de week bij mama.ook niet echt ideaa.verder komt het ook vaak voor om vaste dagen te doen bv maandag dinsdag en woensdag bij mama en de twee andere dagen bij papa en de weekenden verdelen, twee keer mama en twee keer papa om de week dus. Ik probeer me te verplaatsen in n kind en dan kom je wel tot oplossingen.
@ mukkie ja ik weet dus ook biet hoe het in te delen, want hij kan ze eigenlijk nooit weg brengen smorgens dus ik denk dan zijn extra dag vrij en om het weekend ofzo anders zou ik het niet weten Tuurlijk vind ik het 'gesleep' met de kids ook heel zielig maar dat is niet echt te vermijden aangezien ik de vader wel in beeld wil houden en ook zn steentje laten bij dragen bij de kids en dus gewoon ook bij hun vader laten zijn enzo, als we uit elkaar gaan zal het niet met ruzie zijn. Maar meer wat is handig qua tijden en dagen? En de jongste is nog best klein dus hoe werkt dat meestal dat vraag ik me even af
Ik zou het hele Co. Ouderschap niet doen in jou situatie.. Maar gewoon de afspraak maken dat jullie onderling kijken wanneer het kindje naar papa gaat... Hoelang wilt het kindje zelf daar slapen en kan dit met de werktijden van papa? Voor een kind is het ook niet leuk later als het wat ouder is.. Verplicht een week bij papa en dan verplicht een week bij mama.. Ik zou de keuze altijd aan het kind overlaten..
Ik dus niet, want dan ga je het kind de verantwoordelijkheid van de keuze bij hem leggen. En een kind moet niet tussen ouders hoeven kiezen. Dat brengt alleen maar schuldgevoelens met zich mee...En het is al moeilijk genoeg dat ze papa en mama niet altijd meer bij zich hebben. Het schijnt in ieder geval voor het kind beter te zijn als heel duidelijk is waar hij op welke dag is. En op welke manier dat in te vullen is, vind ik echt een keuze die de volwassenen moeten maken.
Co ouderschap zou ik dus ook in jouw geval laten. je kan op de vrije dag van je ex je kinderen bij hem laten of de middag/avond voor die vrije dag. Dan kunnen ze blijven slapen als je dat aandurft.En in de ochtend kan je ex de kids naar school brengen. dan om het weekend.heb jij niet alleen de sores maar ook een weekend met je kids!heb je ook nodig.Zo heb je wel wat momenten vrij maar ook wel de hoofdverantwoordelijkheid!
Ja als het zou lukken zou hij in ons huis blijven wonen dus blijven slapen zou dan wel moeten kunnen als hij überhaupt een dag minder kan gaan werken met zijn baan Dus zou ik de gene zijn die ergens anders heen gaat, ik sta ook al 2jaar ingeschreven bij woningbouw vereniging dus zou het handigste zijn aangezien ik dit huis niet alleen kan betalen en dan graag nog wel wat veiligs voor de kinderen wil houden zodat hij hier dan dus blijft Mukkie wat je zegt over vrije weekenden vind ik wel een goeie aangezien ik ook graag wil dat hij echt de vader rol uitvoert, en ik dus dan ook niet alleen het gedoevan opschieten voor Kdv enzo heb en hij elke keer het leuke weekend Alleen zitten er dan dus weken bij dat hij de kids maar 1 dag ziet in de week? Dat is wel weinig naar mijn idee hoe zouden jullie dat dan doen?
Tja...dat is wel lastig als je het echt fifty fifty wil doen... dan moeten jullie echt om de tafel zitten en kijken of je ex minder zou kunnen werken.Als hij de kids praktisch gezien niet weg kan brengen naar school/kdv dan wordt het wel moeilijk om de kids langer te hebben maar kan je het niet zo doen dat hij een avond de kids heeft en de volgende dag.(zijn vrije dag) en een dag in de week dat hij langs komt bij jullie zodat hij de kids toch nog ziet.Als jullie toch een goede verstandhouding hebben met elkaar moet dat geen probleem zijn.Zo kan je het misschien opvangen? Ik zeg je, ik zit in een totaal andere situatie maar zo zou ik het dan in jouw geval doen!maak goede afspraken en je kan terwijl de kids opgroeien ook weer andere afspraken maken in de loop van de tijd.kids veranderen, jullie veranderen dus kan je altijd in dialoog blijven!
@ mukkie ja ik denk dat we dan ook gewoon af spreken dat hij mayb 1X in de week ofzo savonds komt eten en dan dus de kinderen nog even kan zien en samen naar bed brengen enzo ik vind het nogal moeilijk allemaal want we gaan gewoon goed uit elkaar houden ook nog veel van elkaar maar het lukt/werkt/ gaat gewoon niet samen We moeten eens goed kijken hoe we het gaan doen..
Als je een goed contact hebt: houden zo! blijft moeilijk natuurlijk...Maar bedenk wel dat je misschien in de (nabije) toekomst een nieuwe partner hebt (allebei) en dat het dan misschien minder makkelijk gaat om bij elkaar over de vloer te komen en te blijven eten...Dus een omgangsregeling is vaak ook tijdelijk en kan bijgesteld worden!
@ mukkie ja gelukkig kan dat allemaal wel bijgesteld worden, moet zeggen dat ik niet denk dat hij of ik in de nabije toekomst al een ander hebben maar zoiets weet je natuurlijk toch ook nooit van te voren( moet er niet aan denken!) Maar tis nu dus wel zeker dat we uit elkaar gaan maar poeha wat is dat moeilijk zeg want hij wilt nog wel, zou het liefst nog altijd gewoon zo door gaan maar ik kan het niet meer! Masr dat maakt de keuze welverg moeilijk omdat het gevoel er wel nog gewoon is, we houden nog veel van elkaar maar het gaat gewoon niet Nu ook nog eens zo met die aankomende feestdagen erbij maakt het er niet makkelijk op, onze laatste kerst als gezin samen enz enz We doen de kerst en oud en nieuw wel gewoon nog zoals gepland en dan kijken we in jan. Wel hoe of wat
Kan je niet helpen, maar vind het naar om te lezen dat jullie er niet uit zijn gekomen. Succes met alles wat je moet gaan regelen!
Ik zie dit nu pas, maar wat ontzettend verdrietig lieve Mupet Ik ben er echt heel erg van geschrokken, ik had gehoopt dat jullie (met therapie) weer gelukkig met elkaar zouden worden. Ik wil je een hele dikke knuffel geven en superveel sterkte wensen met alles! Mocht je er behoefte aan hebben, mag je me natuurlijk altijd een pb-the sturen!
Hier komt de vader in huis wanneer hij de kinderen heeft. Zodat ze altijd in hun eigen bedje en eigen omgeving zijn. Nu is dit wel een inbreuk op mijn eigen priveleven en het werkt alleen als je een goede band hebt. Maar het komt er op neer dat hij ze op wo+do+vr uit het kinderdagverblijf haalt en op bed doet. Soms tussendoor een maandag of dinsdag voor zijn rekening neemt en in het weekend doen we evengoed dingen regelmatig samen. Of we nemen om en om een weekend. Dat ik bijvoorbeeld een dagje/avondje weg ga en hij hier gewoon is. Veel mensen geloven amper dat we uit elkaar zijn, maar dit werkt voor de kinderen gewoon heel goed. Al 2 jaar, ze weten niet beter.
@ Mosa thnx voor je lieve berichtje @Janneke je dat kan ook nog maar zou hier ook niet kunnen omdat hij dus nooit smorgens de kids weg kan brengen ivm werk, wel knap dat jullie dat zo kunnen ik denk dat ik toch ook wel een echt plekje voor mezelf nodig heb
Hey dames Willen jullie nog eens met mij mee kijken Wat is nou een eerlijke verdeling can wie wanneer de kinderen heeft Het plan is nu dat ex gewoon 5 dagen blijft werken zodat hij hopelijk in het huis kan blijven wonen En dat ik de kinderen doordeweeks heb Maar wat nu te doen met de weekenden wat is eerlijk? Doordeweeks heeft hij ze dan niet omdat dat niet mogelijk is ivm werk Maar als hij de kinderen elk weekend heeft vind ik ook niet helemaal eerlijk omdat ik ook wel eens wat in het weekend met ze wil doen natuurlijk Ik ben wel doordeweeks ook nog 2 dagen vrij, is dit dan egoïstisch van mij? Maar als hij ze maar om het weekend heeft is ook weer zo weinig voor hem vind ik Jullie nog ideeën hier over of tips? Ik weet dat een mediator hier vast heel handig bij was geweest maar daar hebben we geen geld voor