Hoi, Ik wil na meerdere rondes graag eens een rondje de temperatuur bijhouden. Nu heb ik al gelezen dat het rectaal het beste is. Maar ik vind het wel een beetje beschamend om te doen en doe het niet graag in bed als manlief er nog naast ligt. Mag het ook na het opstaan meteen? Stel dat ik nu meteen naar de wc loop en dan de temperatuur op de wc opneem? Is dat nog wel betrouwbaar? Alvast bedankt!
Nee, je moet juist niet eerst opstaan. Het beste is: wekker zetten, thermometer pakken, temperatuur opmeten en dan pas opstaan/weer verder slapen/ wat je dan ook gaat doen. Om een goed beeld te krijgen van je temperatuurverschuivingen moet je altijd onder dezelfde omstandigheden meten en ook voordat je iets hebt gedaan. Lastig dat je dat genant vindt, ik wil niet vervelend doen, maar als je hopelijk zwanger raakt dan zullen er tijdens zwangerschap en bevalling misschien nog wel meer momenten zijn die je genant zou kunnen vinden denk ik. Ik zou proberen me daar niet zo druk om te maken en het dus gewoon in bed te doen, anders heeft het weinig nut. Succes
dus je moet altijd op dezelfde tijd tempen? ik zet de wekker, maar draai me altijd wel 5 keer om om wakker te worden, is dat een probleem? en wanneer je vrij bent moet je dus de wekker zetten om op dezelfde tijd te tempen?
Bedankt Maedra voor je antwoord. Ja, bevallen heb ik al eens doorgemaakt. Was ik ook niet op mijn mooiste nee haha. Het gaat er meer om over hoe ik me voel. In mijn kraamtijd nam de kraamhulp ook al de temperatuur op en voelde me zo onvrouwelijk ineens.
ik deed het eigelijk altijd onder de deken. Ik denk niet dat mijn man er iets van gemerkt heeft, die sliep meestal gewoon door...
Ooh ja, je schrijft voor de tweede inderdaad. Ik was er na een tijdje zo aan gewend dat ik het zo snel kon dat mijn man gewoon doorsliep. Zo gauw de wekker ging maaide mijn arm over het nachtkastje om dat ding te pakken en klaar. Daarna draaide ik me dan vaak nog een keer om. Inderdaad elke dag op dezelfde tijd is wel het beste.
Ik heb altijd oraal mijn temperatuur opgenomen en kon mijn eisprong altijd wel duidelijk zien. Dus misschien eerst oraal proberen?
ik temp ook gewoon waar mijn vriend bij is hoor. en dan krijg ik nadat ik het piepje hoor van de termometer te horen vanonder de dekens: en???
Hier ook een temper. ik temp vaginaal, vind ik makkelijker... Vriendlief heeft dit niet door kan ik je vertellen (maar ja, die wordt denk ik ook nog niet wakker als er een bom zou ontploffen in de straat....). Ik temp wel ongeveer rond dezelfde tijd (meestal dan). Wekkertje gaat, tempen, verder slapen. Als ik nog ruim voor de eisprong zat/zit (of juist ruim erna), dan temp ik ook rustig als het wel tijd is om op te staan (in de weekends dan). Dan hangt het er niet zo heel erg om og ie wel of niet 0.1/0.2 omlaag dan wel onhoog is. Maar volgens de regeltjes: elke dag op dezelfde tijd, met dezelfde hoeveel slaap achter de kiezen, op dezelfde manier en uiteraard met dezelfde thermometer (als je altijd rectaal meet is dat oke, maar ook als je altijd oraal of vaginaal meet. Het gaat immers om de temp-wisselingen). Ik weet dat veel meiden het als belastend ervaring, ik heb dat helemaal niet. Is echt zo gepiept en geeft me best een hoop rust om te weten hoe en wat mbt mijn cyclus. Succes met tempen!!!