ik rook niet, mijn partner wel :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje86, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

juist!

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn man rookt ook en ik al een paar jaar niet meer.
    Heb ook nooit veel gerookt vooral met uitgaan.
    Mijn man is vorig jaar met oud en nieuw gestopt en heeft het ongeveer een half jaar vol gehouden en is toen weer begonnen.
    Hij gaat nu 13 februari weer een poging doen waarom die datum, dan hebben we de 20 weken echo, dus misschien dat dat het wat makkelijker maakt.
    Hij wil heel graag, maar eigenlijk ook niet(de verslaving)
    Hij rookt niet in huis en bij vrienden roken ze ook buiten.
    Als hij uit zijn werkt komt dan rookt hij misschien 2 a 3 sigaretten op een avond, maar hij is hekwerker en werkt dus buiten en dan rookt ie wel veel.
    Ik hoop echt dat het gaat lukken vind het ook zo stinken.

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Absoluut helemaal mee eens!

4. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    He dames,

Ik zeg ook niet dat hij niet een goede vader zou zijn als hij zou roken hoor, dat is niet uit mijn mond gekomen. Ik wil gewoon niet dat mijn kindje direct in contact komt met sigaretten rook en dan heb je het idd over niet roken als hij de baby op de arm heeft, geen nicotine vingers in de mond en kijken waar de wind heen blaast als ze buiten zitten.
    Dat wat betreft de baby.
    Verder vind ik het gewoon moeilijk om aan te kaarten, in het verleden hebben we zo vaak onenigheden gehad hierover dat ik gewoon bang ben weer een rot sfeer te creeren en hem kwets omdat hij zelf ook wel weet dat het niet goed is dat hij rookt.
    Ik denk dat ik het gewoon eens 'luchtig' moet vragen hoe hij dat voor zich ziet met roken als de baby er eenmaal is. Maar denk dat ik dat pas tegen het eind doe, anders komt het zo over alsof het iets is waar ik al heel lang over na loop te denken (wat ook zo is, haha :oops: ) terwijl het ook echt weer niet het eind van de wereld is. Hij zal verder een hardstikke goede en toegewijde vader zijn. Dat weet ik zeker. En uiteindelijk gaat het daarom nietwaar? Dat je kindje de liefde en zorg krijgt die hij/zij nodig heeft.
    Het is ook echt dat stuk dat ik gewoon voor hèm hoop dat ie ooit eens stopt. GRRRRR, dat rot roken! Gewoon stom als jij het niet in je leven wilt hebben maar het is er wel en dan ook nog eens omdat de man waar je van houd rookt :(

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik zou willen, ofwel eisen dat ie stopt.

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mmja ik kijk ook vooral naar mijn eigen man.... die rookt zo ontzettend weinig... 2 a 3 peukjes op een dag.. misschien 3 pakjes in de maand.... en dan heb ik liever dat hij dat doet dan iedere dag 2 biertjes na zijn werk.. hij drinkt trouwens niet..

maar inderdaad jullie hebben wel gelijk, als je man echt een stevige roker is... stinkt... etc.... ik merk niet eens dat mijn man rookt... en omdat het zo weing is denk ik ook niet echt aan zijn gezondheid... maar ik snap dat als je man een zware roker is... dat je je daar zorgen over maakt.... en misschien moet ik me daar ook wel zorgen over maken hoor...hij is 5 jaar ouder dan mij en in zijn fam worden ze niet zo oud en in die van mij over de 100.... pfffff dan zou ik rond m,n 70e nog 30 jaar alleen door moeten... tja mischien moet ik het roken ook maar eens aankaarten ja...... he bah.... leu hoor zo,n forum maar het brengt me weer tot inzichten...... 30 jaar alleen verder..... daar moet je toch niet aan denken....

xxx jose

7. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Mijn vriend rookt ook. Hij rookt onder de afzuigkap als ik er ben.
    Ik heb mijn vriend rokend leren kennen. Wie ben ik om te bepalen dat hij moet stoppen of niet. Dat had ik dan eerder moeten bedenken. Ik ga de baby niet gebruiken om hem te laten stoppen. En als hij dat niet wil, dan lukt het toch niet.
    We kunnen wel VAN ELKAAR verwachten om rekening met elkaar te houden. Ik weet dat hij zijn sigaretje nodig heeft. Dus ik kan met hem een compromis sluiten. Roken onder de afzuigkap en als het niet zo koud is buiten. Handen wassen na het roken, zodat ons kind er straks niets van proeft. Of in het uiterste geval maar geen vingen in zijn/haar mondje steken. En een kauwgompje bij het kussen.
    Zolang je maar met elkaar in gesprek blijft i.p.v. proberen je gelijk te halen kom je er samen wel uit.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Mijn vriend rookte ook, maar is gestopt toen ik zwanger was van ons zoontje. Ik vind het niet meer dan normaal eerlijk gezegd. Ik had het ook echt niet anders gepikt hoor. Dit heb ik trouwens al wel van het begin af en aan tegen hem gezegd. Als er ooit een kindje komt, moet je stoppen met roken.

Ik snap de vergelijking met alcohol trouwens niet zo. Mijn vriend drinkt op vrijdag of zaterdag wel eens 2 of 3 biertjes, maar daar heeft toch verder niemand last van? Het heeft in elk geval geen invloed op mijn zoontje, zoals rook dat wel zou hebben.

9. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    haha nou hier dus ook een ex roker
    ben nu 6 en half jaar rookvrij en vind het een zegen echt waar
    heerlijk
    weet niet anders meer en zou ook nooit meer willen
    het idee alleen al geeft me een vieze smaak in mijn mond
    en ja
    mijn partner dus nog wel
    en ja ik mopper erover
    heb hem nu zover dat hij op de gang bij de voordeur rookt, als het niet te koud is met de deur open ( man lekkere vrieslucht )
    en voor nu is dat ok
    heb hem gewaarschuwd dat als de kleine er is er gewoon helemaal nergens meer gerookt mag worden
    ja en dan hebben we hier een meidje van 6 rond lopen dus maakt me ook afentoe pissig dat hij toch gewoon doorgaat
    en ja stoppen
    ik weet als ex roker hoe moeilijk het kan zijn om die drempel over te gaan. ( alhoewel mijn laatste en succesvolle poging dus echt kat in t bakkie was, helemaal geen problemen gehad om te stoppen )
    maar ja afentoe dus toch woorden erover en ja als de kleine er is en het moet oorlog worden dan 'so be it'
    ik roep altijd 'verantwoordelijkheid' hahaha
    en dan roept hij 'pfff komt ze weer hooor die EX-roker!"
    ja nou ja pech hoor
    ik doe het voor mijn kind
    PUNT
    dus nee vind helemaal niet dat je overdrijft

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mijn vergelijking had meer te maken met het stukje dat iemand schreef dat je je verantwoordelijkheid als vader moet nemen.. ( wat betreft lichamelijke gezondheid) en dat je dat door te roken niet echt zou doen.. mijn antwoord daarop was dat er dan nog veel meer vaders van alles zouden moeten laten of doen zoals drinken ( als het over gezondheid gaat dan he?) en afvallen als er veel te dikke papa,s zijn

gr Jose

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmm mijn vriend rookt ook nog, maar BUITEN!
    Als de kleine er is, wil ik idd wel dat ie goed zijn handen wast voor die de kleine oppakt. Mja, dat lijkt me logisch.

Verder EISEN dat je vriend/man stopt? Wat een onzin zeg! Wie ben je? Zijn baas?
    Tuurlijk zou ik ook liever zien dat mijn vriend stopt, maar om dat te eisen? VRAGEN staat vrij en je wens erover uitspreken, maar EISEN vind ik belachelijk. daarbij zou mijn vriend me uitlachen als ik zou zeggen dat ik dat eis. En gelijk heeft hij.

Sja, ik ben er niet blij mee dat ie rookt, ik vind het zo stinken als ie daarna weer binnen komt.....echt..gadverdamme, mja, tis nu eenmaal zo. Zolang hij mij en de kids er verder niet mee lastig valt.........

12. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ja, dat heb ik dus ook. Ik zou nooit kunnen eisen van mijn vriend dat ie stopt. Ik bedoel, voor mij was stoppen makkelijk, maar wij kunnen niet oordelen hoe dat voor iemand anders is. Ik weet zeker dat als het eenmaal zo ver is, hij erg zijn best gaat doen de baby en mij nog meer te gemoet te komen.
    Alleen als ik me in de baby verplaats vind ik het gewoon zielig. Pasgeboren babys ebben een heel sterk reukvermogen zodat ze de tepel goed kunnen vinden aangezien ogen nog niet voor de volle 100% functioneren. Dan denk ik; ik vind het al stinken. Wat zal dat arme kindje wel niet denken (niet veel waarschijnlijk, haha maargoed).
    Gister zaten we op een terrasje wat te drinken en toen zei de serveerster, een wat oudere vrouw; je gaat toch niet naast haar zitten roken he?!
    haha gniffel gniffel. Vind ik toch wel leuk dat een vreemde er bij míj al wat van zei, laat staan wat ze gezegd had als hij daar met de baby had gezeten. Mijn vriend kon er dan ook niet zo om lachen :)

13. mymiracle

:) :) :)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Waarom zou je niet mogen eisen dat je partner ophoudt met zijn lijf vol te stoppen met giftige stoffen, waardoor de kans dat jij en je kinderen al vroeg papa moeten begraven extra groot is?
    Misschien is het wel erg vreemd :(: , maar ik wil graag zo lang mogelijk van mijn partner genieten en het lijkt me vreselijk als hij over tien jaar overlijdt aan longkanker of andere ziektes. En natuurlijk de kans is er altijd, maar om er nu russisch roulette mee te spelen en zelf uit te lokken?

En hoezo hebben je kinderen er geen last van als papa buiten rookt? Heeft papa geen voorbeeldfunctie dan? Vindt papa het later geen probleem als zijn kinderen beginnen met roken? Tja papa kan het wel verbieden, maar dit heeft weinig waarde als hij vervolgens zelf buiten een sigaretje gaat roken.
    Uit onderzoek blijkt dat kinderen waarvan ouders roken een grotere kans hebben om zelf een rookverslaving te ontwikkeling. Lijkt me geen toeval!

Mijn manneke is trouwens extra gevoelig voor het feit dat hij het goede voorbeeld aan zijn kinderen wil geven. Misschien een tip om dit in een gesprek aan te halen?

15. Trees

Trees Niet meer actief

haha goeie! :)

16. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    @sillie: ik heb het wel geeist van mijn man ja. Direct bij het begin heb ik al gezegd dat ik geen relatie met een roker wilde en dat ik het evt zou accepteren, maar als er kindjes zouden komen dat er dan helemaal niet meer gerookt mag worden. Waarom mag ik dit niet eisen? Ik vind roken echt not done, net als vreemdgaan. Ik mag toch ook van mijn man eisen dat hij niet vreemdgaat.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ben ik het mee eens, Mijn man en ik zijn samen gestopt toen ik zwanger raakte. je kunt elkaar erin steunen en dat vindik heel fijn. Ik moet er nuook niet aan denken als hij steeds met stinkende kleren binnen zou zitten bij me. maardat is persoonlijk. Gelukkig rookt je vriend wel buiten dat respect heeft hij zeker wel. Ik hoop dathij toch besluit te stoppen al zou het dan zijn voor het kindje.

19. mymiracle

ik vind roken ook not done maar je kunt het niet vergelijken met vreemdgaan en ik ben echt een fanatieke anti-rook spook! ;)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb het niet geeist van mijn partner, maar hij zei altijd dat hij meteen zou stoppen met roken als er een kindje op komst was (ookal voordat hij mij leerde kennen hoorde ik later van zijn zus). Maar hij is nog steeds niet gestopt, hij zou eerst minderen, dat is een tijdje goed gegaan en nu niet meer en nu heb ik wel gevraagd of ie er iig niet over na wil denken om te stoppen. Niet alleen voor zijn zoontje maar ook voor hem zelf en heb gezegd dat hij zoveel leuke dingen kan doen met het geld dat hij spaart waarvan hij normaal rookt. Hij gaat het vanaf volgende week iig proberen en dat vind ik al erg fijn! En tot die tijd rookt ie nu gewoon buiten als ie thuis is.

Deel Deze Pagina