Ik vind het heel knap van iedereen die hier gestopt is. Zelf was ik de eerste 20 weken zo goed als gestopt, maar nadat we te horen hadden gekregen dat ons meisje een open ruggetje en een waterhoofdje heeft, ben ik van de stress toch weer meer gaan roken. Op de een of andere manier lukt het me nu ook niet om te stoppen Wel blijf ik onder de 7 sigaretten per dag op advies van de gyneacoloog. Als ik niet rook, ben ik heel onrustig en schijnbaar is dat nog slechter, al voel ik me wel heel schuldig. Heel veel succes iedereen die wel een (geslaagde) poging doet, het is het vast en zeker waard.
En je meld je speciaal aan om dit te melden? Als je echt bent: sterkte. Als je uit bent op een rel: veel plezier, die komt vast wel.
Uhm ja...mijn mening is dat een vk of een gyn die dit bemoedigd gewoon uit de functie moet worden gezet Maargoed succes ermee!
nou ik vind deze bovenstaande reactie wel erg vreemd? ik keur roken tijdens een zwangerschap zeker niet goed maar kan me er ook wel iets bij voorstellen als je zulk nieuws hoort. en iedereen is niet hetzelfde! ben zelf een ex roker, allang gestopt voor ik zwanger was en vindt het nu ontzettend vies, maar er zijn ook tijden geweest dat ik het wel lekker vond en weet dus ook hoe moeilijk het kan zijn om te stoppen. in ieder geval veel sterkte, ansje.
Ik ben ook met elmo een beetje eens, maar wat ik me wel afvraag is? Je weet al dat je kindje ziek is, wil je je baby nog meer aandoen? Ik weet dat het wel een klap voor je is.... Maar probeer de schade dan te beperken, dus niet verergen.. Of heb ik het mis? Sorry als ik het helemaal mis heb... Ik weet jij kan er niks aan doen, moeder natuur bepaalt alles.. Maar dan ga je dan toch niet weer roken... Meid het leven is niet eerlijk...Dit is niet leuk... Ik leef met je mee....
Elmo ik kan me voorstellen als je zoiets hoort dat je je kl*te voelt. Uiteraard want het is niet niks! Ik heb dan niet dezelfde dingen meegemaakt, maar wel 8 miskramen gehad en nu weer zwanger, dus om de stress zou ik moeten gaan roken? Nee de kans op miskramen word/is gewoon veel groter. Je kan zulke dingen ook anders oplossen lijkt me? Wel wil ik de TS heel veel sterkte toewensen!
nogmaals niet iedereen is hetzelfde! en nee. gaan roken is zeker geen oplossing maar de een zoekt hier zijn "troost" ( roken) en de ander doet weer iets anders.
Ken je het fenomeen internet-troll? Ik ga er niet vanuit dat als je zwanger bent van een zwaar gehandicapt kindje en je al je hele zwangerschap rookt (zo goed als gestopt? of je rookt, of niet, iets anders is er niet) dat je je dan bij 35 weken aan gaat melden bij een forum speciaal om te zeggen dat je rookt. Dat je je aanmeld omdat je over je zwangerschap wilt praten, of over de handicaps van je kindje, of over hoe je je voelt, om hulp te vragen of wat dan ook: ja dat snap ik. Maar dit vind ik moeilijk om serieus te nemen.
Ook ik wil de TS vooral veel sterkte wensen! Jammer dat zij niet eens de kans krijgt van sommige meiden. Straks kan je zeggen, zie je, ze is weg... Niet zo heel vreemd na zulke reacties. @ Ansje: Roken tijdens de zwangerschap is nooit goed. Dat weet je zelf ook vast heel goed. Dat je hier om hulp komt vragen zegt wel iets over je gevoel..je baalt zelf ook als een stekker. Ik zou contact openemen met bijv. je huisarts zodat hij/zij je misschien kan helpen met stoppen. Ook kan je alternatieve geneeswijzen proberen zoals bijv. acupunctuur. Heel veel sterkte deze zwangerschap en vooral na de geboorte van jullie kindje. Elmo
Nuo sorry hoor maar hier heb ik geen goed woord voor over. (Ik kan me ook niet voorstellen dat dit echt is?) Je hoort verdorie dat je kindje al niet 'gezond' is en dan begin je ook nog eens weer met roken? Egoistisch noem ik dat! Je zou alles op alles moeten zetten om zo gezond mogelijk te leven, júist omdat je kindje dit heel hard nodig heeft. Tuurlijk schrik je van dit nieuws en ben je hier helemaal stuk van maar beginnen met roken is wel het laatste op de wereld wat je moet willen. Is je kind niet al ziek genoeg!?
hmmmmm ik weet het niet ...... als het waar is vind ik het echt heel erg sneu voor je is niet zomaar iets zeg als je dat te horen krijgt ... ik ben zelf meteen gestopt met roken ,kan mij echt niet voorstellen dat ik ooit weer ga roken ,maar als je zoiets hoort pfffffff dan moet je sterk in je schoenen staan hoor ,maar mischien dat je dan even naar de peuk grijpt ,maar toch niet al 14 weken ? dan ga je toch een x nadenken en ben je ondertussen wel van de schrik bekomen ? Wat ik al zei ik weet het niet ,wel raar dat je dit zo meld ,en dat met 34 weken zwangerschap ... sterkte ermee en probeer de schade dan nog enigzins te beperken STOP ERMEE! JE VERGIFTIGT JE KIND!
Volgens mij staat er op jouw scherm een andere openingspost dan op de mijne. Ik zie nergens dat ze baalt, ik zie nergens dat ze om hulp vraagt, helemaal niets. En stel dat het wel echt is: om op een zwangerenforum te komen vertellen dat je ondanks dat je een (zwaar) gehandicapt kindje krijgt toch doorrookt, dat is vragen om een bepaald soort reacties.
het nieuws te horen krijgen dat je kindje niet gezond is is inderdaad niet leuk, maar ik snap inderdaad ook niet het verband met het roken. Stel vragen over wie dit nog meer heeft meegemaakt of zo maar dat jij weer begonnen bent met roken is niet iets waar ik wakker van kan liggen. Vind het erger dat je kindje niet gezond is.
helemaal mee eens kleinwonder! je kon het niet beter verwoorden, met roken schaad je je toch al beschadigde kindje alleen nog maar meer, erg jammer om te lezen dat er zulke egoistische mensen zijn, ik schrok hier echt van, uit pure liefde voor je kind laat je dat toch? en kom niet aan met: het is hartsikke moeilijk om te stoppen, dat heeft met pure wilskracht te maken! dat is een keuze, elke keer dat je een sigaret opsteekt kies je er zelf voor! en daarmee kies je er dus ook voor je kindje in gevaar te brengen.
Ja iedereen is anders uiteraard, maargoed ik wil alleen zeggen dat men t ook anders kan oplossen toch? Of bel even met Stivoro, die kunnen je ook helpen? Ik geef toe dat ik soms ook nog trek heb in een sigaret, zelfs toen ik een dreigende miskraam kreeg met 10 weken, toen dacht ik ook 'zie je, t gaat toch fout, waarom doe ik al deze moeite nog?'. Maar, ik vind mezelf sterk genoeg om een oplossing te zoeken, en dus alsnog te vechten. Zoals ik al zei, iedereen is anders maar je gaat toch niet doorroken terwijl je kindje al erg ziek is? Meid, bel Stivoro of vraag je gyn om hulp te stoppen. Stress veroorzaakt volgens mijn gyn echter geen miskramen, wel vroeggeboorten en groeiachterstanden.