Zonder TS af te willen branden, maar ook ik vind twee digen wel heel vreemd: 1) als het echt zo is, waarom meld je je dan speciaal op een forum als dit aa om dat te melden? 2) waarom zoek je niet hulp om alle spanning van je af te praten? Heeft de gyn je niet geadviseerd om op z'n minst eens met de maatschappelijk werker in het ziekenhuis te gaan praten? Dara kun je dan toch zoeken naar gezonde manieren om met deze spanning om te gaan? Ik hoop echt dat TS dat laatste doet, want roken is voor normale kindjes al schadelijk, laat staan voor dit kindje....
vind het eerlijk gezegd wel een beetje een vreemd bericht. als dit echt is, dan kan ik me voorstellen dat je in de stress schiet als je zoiets te horen krijgt. het lijkt mij dat als je dit verteld wordt, dat je dan juist geen extra schade wilt toebrengen. roken is echt not done, dat is veel erger dan stress oid. en ik vind dat je rookt of je rookt niet, 7 sigaretten is gewoon teveel, misschien dat je het voor jezelf goed wilt praten op deze manier maar zou er meteen mee stoppen. snap ook niet dat er een verloskundige is die zegt dat roken wel kan. wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je je sigaretten voortaan links laat liggen.
Ik vind het jammer dat sommigen zo hard oordelen. Natuurlijk is roken slecht voor het kindje en dat zal ik ook zeker niet goed praten. Toch weet ik dat er meerdere vrouwen zijn die op advies van de gyn of vk een aantal sigaretten per dag blijven roken omdat wanneer ze stoppen anders totaal gestrest raken en geestelijk er totaal aan onderdoor gaan. Omdat ook dat niet bevordelijk is voor het kind wordt dan gekeken wat het minst schadelijk is voor zowel moeder als kind. Zoals ik hier lees is er in overleg een besluit genomen om toch voor de sigaretten te gaan ipv stress. ( en nee, ik keur het niet goed, maar ik ken de situatie niet natuurlijk) Ook kan ik me dan voorstellen dat op het moment dat je dan te horen krijgt dat je kindje een open ruggetje heeft en een waterhoofd de wereld even onder je voeten vandaan valt. Natuurlijk is het dan niet goed om meer te gaan roken, maar het is wel begrijpenlijk als je nagaat dat roken wel degelijk een verslaving is. Ansje, ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met de bevalling en de opvoeding van jullie kindje. De start zal zeker niet makkelijk zijn, maar ik hoop dat je voldoende mensen om je heen hebt die je/jullie hierbij steunen. ps: nogmaals ik keur het niet goed en hoop dat je zeker tijdens een eventuele volgende zwangerschap beter voor jezelf en kindje op kunt komen en die sigaretten gewoon laat staan.
Ik vind het ook echt wel moeilijk om me nu in te houden!@!@!@ weet je wat ik vind?!?!?! stop eerst met roken VOORDAT je zwanger wilt worden... als je dat niet kan , dan moet je er gewoon niet aan beginnen.... En tuurlijk is het nu zwaar, en zit ze er mee, en heeft ze het moeilijk... logisch. zou raar zijn als het haar niks deed. En als wij nou allemaal heel lief gaan doen en zeggen dat het niet uitmaakt en vast wel goed komt... DAAR heeft ze helemaal niks aan... Als je kindje al zoveel afwijkingen heeft, dan is het blijkbaar erg gevoelig , en als je zelfs na dat nieuws nog niet kan stoppen, dan vind ik dat echt heel erg fout. En mensen die het raar vinden dat er zulke reacties uit voort vloeien,..... Als iemand daar NIEt op zit te wachten moet ie niet hier op dit forum zo'n verhaal neerzetten. zucht
Ik zeg niet wat goed is, ik zeg niet wat fout is... wat ik wel wil zeggen is dat alle zwangere vrouwen op dit moment zich absoluut niet druk mogen maken, denk aan je eigen kindje. Ieder is verantwoordelijk voor hun eigen lijf... Je kunt een ander niet veranderen, wat je ook zegt. Jezelf wel... Zorg goed voor jezelf en luister naar je eigen lichaam... Ter info: Mocht ik ooit zwanger worden, dan raak ik geen peuk meer aan Mijn vriendin is nu ruim 23 weken zwanger, rookt nog steeds en het kindje zit op schema En zo zullen er tientallen positieve en negatieve verhalen zijn, net als meningen... Succes allemaal en een hele plezierige en kalme zwangerschap. Liefs, Joanne
nou sorry ik ben al 7 jaar gestopt maar als mijn kindje een open ruggetje zou hebben En een waterhoofdje was de kans dat ik weer zou gaan roken ook best aanwezig, leest nu iedereen OVER DAT FEIT heen? Ik ben ook fel anti rook hoor begrijp me niet verkeerd maar ik snap dat je het niet/slecht kan volhouden met zo'n nieuws zeg! Man ik zou niet weten wat ik zou doen met zoiets... Mijn moeder kon niet stoppen met mijn zusje en kreeg als advies maximaal 5 per dag daar bleef ze dan onder (door de helft breken enzo) als je echt niet kan stoppen adviseerd een gyn dat idd.. Sterkte meid PROBEER toch zo echt te stoppen JUIST om extra schade te voorkomen bij het kindje het kan al haar gezondheid goed gebruiken als het al zin heeft natuurlijk ik weet niet wat voor overlevingskansen we over spreken ? als die er wel is zou ik natuurlijk zou ik echt mezelf proberen te motiveren om helemaal te stoppen zoiezo is het beter voor jezelf...
Nou, ik vertel MIJN eigen ervaring en ja ik heb gerookt bij mn oudste dochter en ja ik was haar hierdoor bijna kwijt (ze liep te ver achter en dit is haar bijna fataal geworden, de vk zei toen al "als je nu niet stopt, zal ze over een paar dagen zijn overleden") en ik ben er zeker niet trots op maar wel een keiharde leer om bij de volgende niet meer te doen dus ik weet wel degelijk waar ik over praat!
ik vind dat jullie echt dingen zeggen die NIET kunnen. je hoeft er geen begrip voor te hebben maar je hoeft ook niet zo bot te reageren. degene met dit probleem zal ook echt ongetwijfeld het beste met haar kindje voor hebben. ondanks dat ze ROOKT! ik denk dat niemand voor de lol gaat roken als ie zwanger is. maar ansje. het lijkt me het beste als je hierover met iemand anders praat bv huisarts want zoals je hier wel ziet krijg je de wind van voren. ik wens je in ieder geval veel sterkte in de toekomst en hopen dat alles toch enigzins goed komt.
http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/ ... 27&rId=812 Hier kun je contact gegevens e.d. vinden voor hulp bij het stoppen, ook als je zwanger bent. Ik hoop dat je er iets aan hebt, Ansje!
het is niet goed om te roken mee eens, maar sommige oordelen te hard! er zijn ook zat mensen die hun hele zwangerschap roken... dit is dus weer zn topic die gesloten moet worden! hier komt alleen maar ruzie van
off topic... of toch niet... het woordje Roken in topic-line staat garant voor een discussie..... Denk dat dit topic binnenkort in rook opgaat..... m.a.w. het zal wel gesloten worden omdat mensen te fel reageren.... T.S. Wie ben ik om over jou of je situatie te oordelen....? Ben niets meer of minder.... dus wens ik je iig sterkte met alles...! Groetjes, Ramona
Ik weet niet of ik fel reageerd, want dat is zeker niet mijn bedoeling! Mijn excuus als dat zo is! Nogmaals ik hoop dat ze iets aan het linkje heeft wat ik heb neergezet.
naja kan me wel voorstellen dat ze niet reageert! iedereen mag en kan hier haar verhaal kwijt, maar owee als t over roken gaat... iedereen weet dat t niet goed is, maar daar gaat t nu niet om. het gaat erom dat de ts een steun in de rug krijgt en op deze manier werkt dat zeker niet! heel veel sterkte meid en heel veel sterkte gewenst na de bevalling!
mee eens jojo... naturlijk is het niet goed... mar vraagt ze alleen maar om een mening over het roken? nee, denk inderdaad ook om steun is volgens mij net niks een kindje krijgen met openriggentje en waterhoofdje.. ik ben fel tegen roken en zal inderdaad denk ik ook goed nadenken van me kindje heet dit en dat al zal ik dit wel doen! maar heef thet nut om nog zulke dingen neer te zette? denk van niet want ze rookt toch en zal niet kunnen stoppen zegt zelf, hoop wel dat de TS ng komt en reageert sterkte in ieder geval en ook mijn tip pobeer te stoppen desnoods met hulp
Als ze steun had willen hebben om de handicaps van haar kind, dan zou ze het daar over hebben, en niet over het roken. (Ben ik dan de enige die hier een klassieke troll in ziet?)
ik wil in elk geval meteen even melden dat ik iets fout heb gedaan, want ik wou reageren op iets bij een ander onderwerp wat over roken ging, dus ik wou helemaal geen nieuw onderwerp aangaan. Maar ik wil ook even zeggen dat ik dus gewoon de eerste tijd heel af en toe een sigaret heb gehad en dat dat dus meer is geworden. En de gyneacoloog heeft simpelweg gezegd (en de vk en de huisarts) dat je onder die 7 sigaretten moet blijven als het echt niet lukt om te stoppen. Zoals gezegd vind ik het heel knap van iedereen die het WEL gelukt is om te stoppen, maar ik wou GEEN aanmelding hier om dit aan te kaarten. En voor degenen die het willen weten, ons meisje doet het goed, ze loopt ruim voor op het gemiddelde qua groei etc. Ik wou gewoon weten of er meer mensen zijn die er moeite mee hebben om te stoppen nu ze zwanger zijn.
Ansje, als dit als reactie op een ander topic was, dan bij deze vanuit m´n tenen oprecht gemeende excuses!
@ ansje, meid sterkte met alles ook met de reacties die er zijn en er nog komen gaat. Ik snap hoe moeilijk het is, ben ook pas gestopt met roken, en kreeg eerst te horen me oma had kanker ( was 5 week zwanger) met 6 weken kreeg ik te horen mijn andere oma, moest naar een verpleegtehuis, en met 7 week kreeg ik te horen dat me oma met kanker nog een week te gaan had, en zondagnnacht is ze overleden, nog voor ze wist dat ze overgrootoma werd, we wouden het haar morgen vertellen maar ide kans krijgen we niet meer. Ik snap je hele punt het is eeen enorme klap, en de stress is slechter voor je uk, dan die sigaretten. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar die stress is en blijft erger. Ik snak ook naar een sigaret, dus kauw weer op een pen ( inkt eruit gehaald) helpt redelijk, maar die verdomde stress, maakt het soms te erg heb gewoon zweetaanvallen.
ik ben het er niet mee eens dat stress slechter is dan sigaretten. heb het idee dat het meer een excuus is om te gaan roken. vind dat als je zwanger wilt worden, van te voren al moet stoppen en niet op het moment dat je al zwanger bent