ik rook nog steeds helaas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ansje29, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    AMEN!

Bij vruchtbaarheidsproblemen vragen ze ook als een van de eerste vragen rook je?
    Zo ja, stop ermee!

IEdereen weet dat het slecht is voor je en al helemaal voor je kind als je zwanger bent!

heb zelf oo kgerookt en ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, maar als je dat al niet voor je kindje overhebt, hoe moet het dan verder? :rolleyes:

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    toch worden er miljoenen kinderen gezond geboren met rokende ouders.
    Tuurlijk roken is slecht, maar weet wel stress kan vroegtijdig weeen opwekken, en roken kan dat niet, keur het niet goped, ben nu zelf ook blij dat ik gestopt ben hoor, maar als ik meot kiezen tussen stress en of 7 of minder sigaretjes per dag, dan weten jullie wel mijn keuze.

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Maar denk je nou daadwerkelijk dat als je te horen krijgt dat je een kindje krijgt met een waterhoofd e.d. en je een sigaret opsteekt dat ineens de stress over is? Of minder is?
    Weet wel zeker van niet!
    En dan nog......die 2 minuten dat je dan stressloos ben?

Ik ben absoluut geen anti roker...en oordeel verder ook niet over het roken tijdens een zwangerschap...ieder voor zich maar kom niet aan met t verhaal dat roken beter is als stress want dat is gewoon BULLSHIT!

4. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    het KAN vroegtijdige weeen opwekken, maar dat hoeft niet.
    net zoals er met roken gezonde kindjes geboren worden, maar het kan ook zo zijn dat je kindje een lager geboortegewicht krijgt, of dat het zelfs te vroeg geboren wordt.
    en het kan vatbaarder worden voor bepaalde aandoeningen.
    het is misschien kiezen tussen 2 kwaden, maar ik zou wel weten welke ik zou kiezen :(

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    als je slim bent hoef je niet te kiezen tussen roken of stressen, dan stop je gewoon voordat je graag zwanger wilt proberen te worden...

weet dat er uitzonderingen zijn, dat er ook dames zijn die onerwachts zwanger worden maar dan nog als je de keuze maakt om er voor te gaan, vind ik dat je dat ook voor 100% moet doen...
    MAar dat is mijn mening!

6. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    tja zo denk ik er ook over....

7. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ansje,

Ik wens je heel veel sterkte.

Succes met je kindje

Liefs, Christianne

8. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Ik snap dat sommige mensen willen dat je stopt voordat je zwanger wordt. WIlde ik ook. Ik ben dec 2006 gestopt met roken, omdat ik toen ook stopte met de pil. Na ruim een half jaar was ik nog steeds niet zwanger en de stress die bleef stijgen, mede ook door een schildklierdisfunctie. Ïk weet dat het slecht is, maar een schildklierdisfunctie, en toentertijd stress voor mij ook... Het zijn keuzes die ieder voor zich maakt. Ik peins er niet over om meteen te stoppen, natuurlijk doe ik dat, maar niet iedereen kan/wil dat...

En het kan zijn dat het zo'n internet troll (dat woord had ik nog nooit gehoord) zijn, maar het kan ook werkelijk waar zijn en dat ze steun zoekt. Dus misschien moeten we niet te snel oordelen. Het kost mensen vaak veel meer moeite om zichzelf op te winden, kwaad te maken en boze woorden te uiten, dan een kort medelevend antwoord, waar iemand veel meer aan heeft.

Nogmaals, ik veroordeel/beoordeel hier niemand, maar wil je alleen maar bewust maken wat ook kan zijn...

Succes allemaal,

Liefs,
    Joey

9. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    heey ansje

aan de ene kant snap ik je heel goed hoor
    het is heel moeilijk om niet te roken bij stress

ik zelf ben ook gestopt en heb miskramen gehad en ben best zenuwachtig en best gestressd

ik zelf doe als ik naar een sigaret wil graaien dan pak ik een lollie
    of ga ik de hond uitlaten en geniettenvan het heerlijke boslucht
    of dan zoek ik een andere bezigheid zoals bv al kerstkaarten knippen
    of ik pak een doek en ga de badkamer doen
    roken is eigenlijk meer een gewoonte geweest merk ik en ipv roken moet je een andere gewoonte gaan vinden
    is best moeilijk maar het is het proberen waard

ik hoop dat het jou ook gaat lukken
    en ik wens je heel veel sterkte en geluk

liefs ancie

p.s ik vind die kwaaie berichten niet echt nodig
    ik heb zoiets kom met ideeen om haar te helpen niet naar een sigaret te graaien want ik denk als mensen zo tegen mij zouden reageren dat ik alleen maar meer gestressd zou raken
    ik weet dat jullie het allenmaal heel goed bedoellen echt waar ik begrijp de reacties ook wel maar sommige reacties op ansje haar bericht hadden ook wel iets anders gemogen
    het is niet om jullie aan te vallen maar meer om te zeggen probeer je in haar schoennen te plaatsten

liefs ancie

en iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst !

10. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Ansje,

Te horen krijgen dat je kind zo ziek is: vreselijk. Logisch dat dat heel veel stress en ook angst oplevert.

Heel veel sterkte tijdens de zwangerschap en na de bevalling! Hopelijk lukt het je om (misschien met hulp) over een tijdje weer meer rust te vinden en dan toch te stoppen met roken: voor jezelf en de kleine.

Groetjes, Seyla

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    In overleg met Ts gesloten.

kwebbel

Deel Deze Pagina