Zijn er sommigen van jullie ook bekend met teveel melkproductie waardoor je baby problemen heeft met drinken? Bij mij komt de melk er in straaltjes uit, ons meisje klotst het drinken dan naar binnen. Daarna heeft ze veel de hik, huilt heel veel de laatste 2 dagen en kan wel om de 10 min. drinken. Ze drinkt ook heel onrustig. Ze hapt aan, laat los, hapt aan.. Dit gaat nu al 2 dagen lang. Kan dit door het vele melkproductie komen? Dat ze heel veel lucht binnenhapt? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Dat deed mijn dochter inderdaad ook. Je kunt een lactatieverpleegkundige bellen, die hebben verschillende adviezen. zoals: de baby eerst op de middelvinger laten zuigen, zodat de eerste sterke zuigbehoefte eraf is. (de pink is heir te klein voor) - tijdens de tsr even 'afkoppelen', wordt je kindje wel boos, maar voorkom je dat ze de tsr niet aan kan. - op je rug liggend, de baby voeden, met de hoofden beide omhoog, moet je de baby wel goed ondersteunen, maar zo moet ze tegen de tsr in drinken. Zo had ze wel meer tips, maar dit is even wat ik herrinner. Happen/loslaten kan ook tgv spruw zijn? Ik zou de voedingstijd toch wel proberen te rekken, want als ze zo'n golf melk in 10 min. drinkt, zal ze niet huilen van de honger, en kan je haar wel eens misselijk voeden. (overigens waren deze klachten bij ons meisje uiteindelijk niet van spruw of te veel melk of te sterkte tsr, maar van koemelkovergevoeligheid)
Kijk even op borstvoeding.com Daar staat een artikel over hyperlactatie, met veel tips over hoe je het probleem van veel melk kunt aanpakken.