Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Oogjes dicht, snaveltjes toe.

2. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik link racisme en angst niet gelijk aan elkaar. Angst herken ik zeker wel. En dat begrijp ik soms ook nog wel. Zeker als je zelf misschien in een nare situatie zit op financieel gebied en je ziet vluchtelingen Nederland in komen.
    Maar zou je dan gelijk.racistisch worden/gaan denken?

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heb je mijn andere berichten ook gelezen? Verdiep je in de geschiedenis zou ik zeggen en kom dan terug. Ik zeg nergens dat het alleen in onze roots zit.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoezo?

5. Vlinder84

Nee, je snapt echt niet wat ik je probeer uit te leggen. Je ergens in verdiepen en ergens in blijven hangen, zijn twee verschillende dingen. Jammer dat je niet lijkt te willen begrijpen wat ik zeg. Ik zal me namelijk wel druk blijven maken om racisme, voor elk mens, ongeacht huidskleur.

6. Niekepiek

Maar kun jij mij dan vertellen waarom er nu slavernij en zwarte piet bij wordt gehaald? Want mensen die zich nu nog druk maken om zwarte piet blijven naar mijn idee zwaar hangen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vind je behoorlijk denigrerend overkomen, maar dat zal geheel aan mij liggen.

Ik snap nog steeds niet waarom je het er steeds bij wil halen?
    Ik open dit topic omdat ik me echt kapot schaam voor sommige reacties van mensen op de stroom vluchtelingen en jij wil het over onze slaven geschiedenis hebben? En dan moet ik vervolgens me in de geschiedenis verdiepen en later terugkomen ;)

Of is dit gewoon een opening om een zwarte pieten discussie op gang te brengen? Dan zou ik zeggen: Open ff een ander topic!

8. Vlinder84

Ja, eens. Mensen van een bepaald niveau, kunnen of willen zich niet verdiepen, in wat dan ook. Daardoor ontstaat angst voor het onbekende. Angst is een onderliggende emotie van woede. Woede, een ander de schuld geven, verwordt al snel in racisme. En onbegrip naar de ander toe, ook. Ik denk dat je zeker, ook mensen van een lager niveau, kunt onderwijzen. Ik denk nu aan dat ene programma, weet even niet meer hoe het heet, van die racisten die als vluchtelingen behandeld werden en een vrachtwagen in moesten. Of ze van mening waren veranderd weet ik niet, maar het was het proberen waard. Ik denk dat kennis macht is en als je de ander leert kennen, beter leert begrijpen, dan verdwijnt de angst. Dan verbroeder je en weet je dat je er samen iets van moet en kunt maken.

9. Vlinder84

Ik reageer denigrerend, omdat jouw reactie dat ook was. Of verwacht je dat ik heel aardig blijf terwijl wat ik schrijf belachelijk wordt genoemd met ?????? en :$ Wie de bal kaatst...

10. misa

misa Niet meer actief

Eens.....!

En wat ergens genoemd werd: het verschil tussen vluchtelingen en immigranten zullen er vast zijn. Maar waarom zou je niet ergens anders mogen wonen dan waar je per ongeluk geboren bent? Gelukszoekers zouden het dan zijn. Is dat zo gek?

Zoals ik eerder zei: is de wereld niet eigenlijk gewoon van ons allemaal?
    Ik weet niet hoe het beter/anders zou kunnen. Maar ik weet wel dat het anders zou moeten...

11. Vlinder84

Omdat het om zoveel meer gaat dan zwarte piet. Heb je de reacties gelezen van sommige mensen op de hele pieten discussie? Blijkbaar zit er een kern van waarheid in de klacht van de tegenstanders, anders waren er niet zulke harde, racistische reacties geweest. En dat is het hele punt. En dat racisme stamt uit onze geschiedenis. Daarom vind ik het belangrijk. Het is niet of of, het is en en.

12. misa

misa Niet meer actief

De mensen die zo ernstig reageren op de veranderingen rondom het pieten gebeuren, zijn gewoon aan het schoppen om het schoppen. De traditie veranderd alleen een beetje, maar het kinderfeest gaat echt niet verloren. Dat gebeurt wel door de mensen die blijven hangen en niet mee willen gaan in de veranderingen.
    Ik zag het ook alweer voorbij komen op fb... Pfff wat ontzettend vermoeiend..

13. Niekepiek

Maar dat staat toch totaal buitenkijf van de vluchtelingenkwestie? Als er hier over 5 jaar oorlog uitbreekt dan zijn wij ook vluchtelingen en dan kan het ook goed zijn dat wij door sommige mensen hartelijk worden ontvangen en door andere totaal niet. Dat staat voor mij helemaal buiten racisme alleen wordt racisme er altijd bijgehaald en dat vind ik ergelijk. En daarom mag het verleden geschiedenis blijven.

14. Niekepiek

Ik vind die verandering belachelijk maar ik vind het nog belachelijker en schandalig dat dit al jaren aan de gang is! Wat een trieste bedoeling, ben er zo klaar mee.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het schandalig dat de VN deze tijd, periode, uitzoekt om zich er mee te bemoeien! Laat ze eens bezighouden met de echte problemen op deze wereld!

16. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hahaha begint ze hier ook alweer over Zwarte Piet.
    Hij is geen slaaf van Sinterklaas en is dat ook nooit geweest. Verdiep je er eens in voordat je dingen roept!
    En dat mensen zo reageren tja, die zeikerds werken juist racisme in de hand ;)

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dus er werd daadwerkelijk een ingang gezocht in dit topic...jammer!

Laten we dan nu ontopic blijven aub!

18. Vlinder84

Heel vermoeiend idd. En ja, die mensen schoppen om het schoppen. Zoals iemand al schreef: het is een bepaald volk. En datzelfde volk zit de rest op de ruien om ook te gaan rellen. Ineens kun je alles zeggen: eigen volk eerst en dat gezeik van die negers over onze schoonsteen piet. En zo komen we weer terug bij vluchtelingen, want die zijn ook zo en profiteren en klagen etc.

19. Vlinder84

Kom je hier alleen om mij dwars te zitten of ga je ook nog iets zeggen dat echt bijdraagt? Ik ben goed op de hoogte van sinterklaas en zwarte piet en vind het gewoon een treffend voorbeeld van racisme in onze samenleving. Jij laat het nu mooi zien door tegenstanders zeikers te noemen en dat ze racisme zo zelf over zich afroepen. Best racistisch ;) Oh nee, dat mag ik niet zeggen he?

20. Vlinder84

Doe toch niet zo paranoide joh, alsof ik op zoek ging naar een rel rond zwarte piet. Ik vind het een goed voorbeeld van racisme in onze samenleving. Maar als dit niet gezegd mag worden hier, dan snap ik uberhaubt niet dat je dit draadje gestart bent. Waar schaam jij je voor? Voor hoe wij vluchtelingen behandelen? Echt? ;)

Deel Deze Pagina