Dit vind ik oprecht heel zielig...En dan die reacties eronder! Stem pvv enzo 😱 Let op: shocking foto. https://mobile.twitter.com/HaticeAVCI_/status/639007180239294464
München heb ik niet gezien, maar wel de reacties van IJsland. Fantastisch! Ik ben ook best bereid mijn leegstande maisonnette voor een lage prijs te verhuren, mits ik wel gewoon mijn hypotheekrenteaftrek kan blijven ontvangen als de mensen er weer uit zijn en ik niet zo'n rare wet leegstand vergunning aan hoef te schaffen (aan 100 euro per jaar! )
Wauw, ja wat mooi! Dit alles maakt me zo enorm verdrietig. Hoe zullen deze mensen zich moeten voelen zeg....!
Niet goed gelezen, zonet. Had niet in de gaten dat het om een levenloos kindje ging. Zit nu gewoon ff te huilen. Net zo groot als mijn eigen kleine ventje.
https://docs.google.com/forms/d/1Yoobot9vWU8pt8BXiaHyYaokqnC1JRusO-x43xAsh8A/formResponse Misschien mensen die zich hiervoor willen aanmelden?
Misschien wel handig om te weten dat het hier niet om huisvesting gaat maar om een soort maatje te zijn; een fijn gesprek, kopje koffie, eventueel helpen met problemen. https://www.facebook.com/Gastgezinvoorvluchteling?fref=ts
Weet je, buiten die hersenloze reacties om, zie ik vooral heel veel mensen die willen helpen. Vanochtend had ik het er over met mijn vriendinnen ( elke woensdagochtend een moeke bakje ) en zoveel positieve reacties van mensen die willen helpen. Uit het dorp, van school, van familie. Een tijd terug kwamen hier 4 gezinnen te wonen, vluchtelingen, en toen zijn er allemaal acties op gezet om ze te helpen. Laten we vooral niet vergeten dat er echt een heleboel lieve mensen zijn!
Mensen zonder hart steken hier helaas heus geen seconde energie in. Vanmorgen had ik bezoek die ook vond dat er niet meer hierheen moesten komen, dat er meer huizen beschikbaar moeten worden gesteld door de overheid...(zij vonden dus van niet, blijkbaar) Heb ze duidelijk gemaakt dat het nu eenmaal wel zal moeten, dat je die mensen ook niet op straat kunt laten wonen. Nee, we hebben niet echt ruimte, maar er moet hoe dan ook wel ruimte gemaakt worden, hetzij in sporthallen of wat dan ook....Ik heb de oplossing ook niet, ben maar een gewoon mens. Maar ik vind wel dat je echte vluchtelingen niet in de steek kunt laten. De wereld is tenslotte van iedereen.
zit hier gewoon partij te janken nu (om de foto, de reacties ga ik niet eens lezen) Ik vind het verschrikkelijk!!!!!!!!!!!
Gat-ver-damme die reacties op die foto! Zie dat kindje liggen dan.. Hou t haast niet droog. En dan schrijven ze eronder "Minder, minder"?!!!!! Wat een monsters, schaam me voor mn eigen landgenoten zeg..
Och zou t jochie zo willen oppakken en willen knuffelen Als ik er achter zou komen dat familie/vrienden zulke reacties zouden plaatsen verbreek ik het contact. Dat zijn geen mensen...
Mooi hé! Geeft me wel moet om op deze manier te zien dat toch niet iedereen zulke vreselijke gedachte heeft over vluchtelingen.
Jammer, door mijn zwangerschap voor mij niet haalbaar. Maar wel om te onthouden voor na de zwangerschap. Weet je toevallig ook of er andere initiatieven zijn om deze mensen op afstand te kunnen helpen?