Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee, Afrika heeft binnen zijn eigen continent de boel afgeslacht.
    Om over Azië maar te zwijgen.

Maar goed, gelukkig zijn de grenzen momenteel open en kunnen mensen Duitsland in. Op naar een betere toekomst!

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik denk niet dat dat komt omdat er in Europa slechtere mensen wonen of gewoond hebben. Het komt door slim zijn en macht verwerven en Afrikanen hadden echt niet anders gedaan als ze hadden gekund. Egyptenaren en Romeinen waren ontzettend slim, wat die hebben opgebouwd en alleen al kijkend naar het politieke stelsel van de Romeinen dat is gewoon bewonderenswaardig, logisch dat het machtige volkeren waren met veel overwinningen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee maar ik lees hier bijv in dit topic dat mensen zich zo irrtiteren aan gelukszoekers en dat ze meteen op mogen rotten, alsof ze het geld uit je portomonnee komen kloppen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Je bedoelt nu dus nadat Europa rechte lijnen als grenzen heeft getrokken waardoor stammen met elkaar in conflict raakten?

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat een topic... Misschien wel net zo erg als wat op fb gaande is ;)

Onthoud goed dat de media je laat zien, wat ze je willen laten zien.
    Onthoud ook goed dat dat arme jongetje wat aangespoeld is, nu enorm wordt uitgemolken in alle opzichten. En dat vind ik ook echt niet kunnen. Vandaag zag ik een filmpje voorbij komen van de vader van Aylan die huilend z'n kind vast heeft. Hoe idioot ben je dan om zoiets op fb te posten? Laat die man toch met rust denk ik dan... De foto van Aylan is al all over the internet. Genoeg is genoeg.

Ik walg van mensen die reageren met "eigen volk eerst" opmerkingen. Ongeacht wat ons kabinet nu doet, hoeft dat er niet toe te leiden dat iemand hersenloos/harteloos reageert.

Ons BNP was 880 miljard in 2014, asielzoekers hebben 860 miljoen gekost in 2014... Een klein rekensommetje laat dan zien dat dit ongeveer 52,- per jaar per Nederlander kost ;)
    Dus ipv af te geven op lui die onze hulp nu tijdelijk hard nodig hebben, kunnen mensen die grote mond beter opentrekken naar onze regering en dikke vraagtekens zetten bij de verdeling van het geld.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens heb ik het idee ook dat heel veel mensen hier denken dat praktisch alle mensen die vluchten of uit een land met lagere standaarden komen Nederland helemaal geweldig vinden en never niet meer weg willen, maar dat is ook niet zo.

7. Niekepiek

Overal, iedereen zoekt geluk. Maar landen die hele andere beschavingen hebben en totaal tegenover bijvoorbeeld Europa staan, die zullen ook horen hoe hier wordt geleefd. Kinderen die naar school kunnen, eten wat bijna altijd als vanzelfsprekend wordt gezien en een dak boven je hoofd dat zijn allemaal dingen die er toe bijdragen dat mensen hier graag het geluk gaan zoeken.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ook al heb ik geen riant inkomen, ik heb het er graag voor over (als dit tenminste al klopt want vluchtelingen komen heus niet alleen naar Nederland). Mensen geven duizenden euro's uit aan vakanties en verjaardagscadeaus, dus wat is dan 52 per JAAR om vluchtelingen te helpen. Maar ik zal dan wel vreemd zijn...

9. Niekepiek

Nee dat vind ik niet, maar ik ben wel realistisch en ik denk niet dat wij het aan kunnen om iedereen die gelukt zoekt te kunnen helpen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk dat niemand dat ziet zitten.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Maar ook niet 'iedereen die geluk zoekt' komt naar Nederland...

12. Niekepiek

Nederlanders of Europeanen zijn echt niet slechter dan de rest van de wereld, net als dat wij ook echt niet beter zijn!

13. Niekepiek

Nee zeker niet, dat zal verdeelt worden.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zeg niet dat ze momenteel slechter zijn, heb het over de geschiedenis.
    Dat wij beter zouden zijn, daar denken een hoop mensen helaas wel anders over (wat je wel kan zien aan de reacties op vluchtelingen o.a op FB enzo).

15. Niekepiek

Maar toch zal de toename van gelukszoekers nu wel veel groter worden...

16. Niekepiek

Dat vind ik allemaal erg naïef zowel het stukje over de geschiedenis en de reacties op de vluchtelingen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja, dat is nou eenmaal zo. Je kunt moeilijk niemand binnen laten.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Helaas kan ik zeggen, dat wat je over Lesbos ziet, ook echt zo is. Daar is niets overdreven aan. En dat is gewoon gaande in een populair toeristisch gebied.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee hoor, daarvoor was het ook al geen peis en vree.
    Kijk maar naar de geschiedenis van Egypte, tijdens de bouw van het nieuwe rijk bijvoorbeeld.

20. Niekepiek

Ja en daarom zal er daar ook actie ondernomen moeten worden.

Deel Deze Pagina