Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nederland en Engeland zit ook vol met bedelaars en minderjarige prostituees worden hier en daar ook gebruikt. Wat is nu je punt?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat het echt flauwekul is dat de Turken die syriers volledig accepteren en met open armen ontvangen, dat weet je zelf ook wel. Je bent in Istanbul zeg je, hoop niet enkel het toeristengedeelte.. alles koek en ei daar met de syrische vluchtelingen?

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee, maar ze krijgen wel kans op een baan. Er werken talloze Syriërs op havens om boten en jachten te schilderen en te onderhouden, ze werken in de duizenden horeca gelegenheden en ze doen schoonmaakwerk.

Je zet mij nu weg als een 1 of andere PVV aanhanger of whatever die nu op een toerischt plekje aan de waterpijp zit en dat alles een ver van mijn bed show voor mij is.
    Ik ben een local hier. Ik bén Turks. Ook een immigranten dochter of een dochter van "gelukzoekers" zoals ze dat nu zo mooi noemen.

Trouwens, alsof Engeland of Duitsland vluchtelingen met open armen ontvangt. Dus ik snap je punt over Turkije nog steeds niet :(

4. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ik vind je nu erg zwart/wit. Nee ze hoeven niet iedere Nederlander te bedanken, maar overal over klagen vind ik ook not done. Je krijgt een huis, geld, een betere toekomst, een kans, dan mag je wel wat blijer zijn.

Tuurlijk mag je af en toe balen, dit is een compleet ander land, is wennen. Maar als niks goed genoeg is hier, wat doe je hier dan?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja mijn man is ook turks, geen local want hij is hier geboren dus nog steeds een buitenlander daar. Je hebt het nu enkel steeds over bodrum, pastte zeker mooi in een filmpje voor de aankomende verkiezingen van bepaalde Turkse partijen want verder is het slecht gesteld wat betreft de behandeling van vluchtelingen..

En nee niet dat het beter is in Duitsland of andere EU landen, dat zei ik ook niet.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Filmpje?? Welk filmpje? Ik neem aan dat je man pro Erdoğan is?
    Misschien is dat z'n frustratie?
    Misschien zou je ook beter moeten lezen ipv snel over te gaan op bashen met ongefundeerde uitspraken.

Ik zei overigens dat er vanuit Bodrum een hoop vluchtelingen richting Istanbul zijn gekomen en dat ze het hier zo slecht nog niet hebben.

Ik ben hier overigens ook niet geboren, dat maakt me nog geen niet-local.
    Mijn roots liggen in Istanbul.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee niet pro erdogan haha, overigens praat ik nu niet vanuit hem ofzo he.

Anyway meid, ik ga ff koken, peace ;)

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat mensen nu situaties gaan vergelijking; daar is het slecht, maar hier en hier en hier ook, en daar valt het eigenlijk wel mee, en in NL zijn er ook daklozen. Daar gaat het toch niet om? Het gaat er om dat er mensen zijn die worden behandeld als oud vuil, als beesten. Waar dat is, doet er niet toe. Zo behandel je mensen gewoon niet.

Ik lees op fb soms ook echt gruwelijke reacties. Foto's van een dood meisje, verdronken, aangespoeld op een strand. En dan iemand in NL die het nodig vindt daarover te zeggen dat er weer eentje minder is die hier een uitkering wil komen trekken. Wat is dat?! Zo ga je toch niet met mensen om! Dat meisje is iemands dochter, iemands kleindochter, iemands nichtje. Hoe onmenselijk ben je als je blij bent dat een onschuldig kind is verdronken? Ik kan met geen woorden beschrijven hoe gruwelijk ik die mensen vindt.

En weet ik hoe je zo'n grote toestroom van vluchtelingen beter moet opvangen, hoe je die hier een goede toekomst kan bieden? Nee, ik weet het ook niet. Maar ik heb niet het idee dat rijkere landen nu het onderste uit de kan halen om die mensen te helpen. Uiteindelijk wil geen enkel land z'n rijkdom delen. En ik ben ook een verwend nest, dus ik voel me ook gigantisch hypocriet, maar ik ben heus bereid dingen op te geven als het betekent dat onschuldige kinderen dan een kans krijgen.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Blij dat ik maar 80 vrienden heb op Facebook en dat ze nogal gelijk denkend zijn.

Iemand die echt steevast heftige taal zou gebruiken en bij wie ik voortdurend "kippenvel" zou krijgen van wat ie uitkraamt ... die lag er bij mij toch echt gewoon af.

Als ik het partij-programma van extreem / radicaal rechts wil lezen, zal ik wel gewoon naar hun site surfen.

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik vindt het allemaal vreselijk. Ik hoop alleen dat zij of hun kinderen nooit in dergelijke situaties terecht hoeven te komen!

Mijn ouders zijn naar Nederland gevlucht. Ik heb als kind hele nare ervaringen opgedaan, heb geen normale jeugd gehad & heb mijn ouders zien lijden... Mn vader vindt daarom nog steeds dat hij als vader gefaald heeft, want je kinderen verdienen zulk jeugd niet! Geen enkel kind! En het doet mij pijn om mijn vader zo mee te maken af en toe (als hij wat gedronken heeft)... Ja, we zijn veilig, zijn kinderen hebben hier een onderwijs gevolgd en hebben een toekomst nou... Maar ze missen hun land, familie, hebben veel dierbaren verloren zonder er afscheid van te kunnen nemen.. Ze hebben veel achter moeten laten en er een heel grote prijs voor moeten betalen. Ze hadden geen keus!

Ik heb daarom heel bewust maatschappelijk werk gestudeerd & heb een lange tijd bij de vluchtelingenwerk gewerkt. Nu ben ik helaas niet meer in de gelegenheid om 3 uur op en neer te reizen ivm mijn kleine, maar als ik de mogelijkheid krijg het weer op te pakken, zou ik het zonder twijfel weer doen! Ik kan me maar al te goed inleven met de vluchtelingen en heb er zoveel moois voor terug gekregen!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier op fb af en toe ook hele trieste reacties die voorbij komen. Gelukkig word dat voornamelijk beperkt tot reacties van onbekenden onder nieuwsberichten.

Gisteren zag ik een artikel over de vluchtelingen in Zwolle. Vanuit de IJsselhallen hebben ze ouderen opgehaald uit het verzorgingstehuis om ze mee te nemen uit wandelen.

Nou, twee dames konden het niet laten om achterlijke reacties achter te laten.
    'Driekwart uit wandelen, de rest rooft hun huis leeg'
    Te walgelijk voor woorden.

Als dit mensen waren uit mijn vriendenlijst, had ik ze verwijderd. Ook bij teksten als 'jeej, weer een vluchteling minder'
    Te walgelijk voor woorden.

Als je het niet eens bent met het opvangbeleid in Nederland, a la. Maar mensen de dood in wensen gaat veel en veel te ver.

12. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Walgelijke reacties inderdaad! Echt om van te kotsen hoe onnadenkend en hard mensen kunnen zijn.

Gelukkig heb ik niet zulke reacties van mensen uit mijn vriendenlijst voorbij zien komen. Mocht ik zoiets zien dan verwijder ik je direct, daar heb ik niks meer mee te bespreken.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het altijd verbazend te lezen dat als enkele mensen klagen over iets men direct denkt dat alle vluchtelingen klagen en ondankbaar zijn.

Verder kan ik alleen nog maar medelijden hebben met mensen die vinden dat het eigen volk eerst moet worden geholpen. Dat je überhaupt verschil ziet in volken, ik zie ons allemaal als wereldburgers met dezelfde rechten. Of mensen die de meest vreselijke dingen zeggen over vluchtelingen, wat lijkt het me moeilijk om met jezelf als zo'n persoon, te moeten leven met zoveel haat in je te leven dat je mensen dood wenst.

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    @TS. Ik ben het ZO met jou eens!

15. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Heb het niet met de vluchtelingen (sorry).
    Maar wel met andere reacties dat ik me echt boos maak. Onder andere dat veel Nederlanders een zeikvolk zijn geworden. Een vrouw van 42 die zwanger raakt bijv. Neeee dat kan niet hoor. Ze is stok oud wie denk ze wel niet wie ze is. In plaats van blij te zijn voor zo iemand.
    Echt de reacties zijn gewoon ronduit onbeschoft. Laatst ook reacties onder dat er vader verlof komt. Vonden ze belachelijk een kind krijgen is immers je eigen keuze. Mijn mond valt ervan open!
    Ik heb om deze reden de nieuws sites geblokkeerd. Omdat ik mijn vrienden er ook op zie reageren en het nog steeds voorbij zie komen. En ik wil geen zeikende Nederlanders voorbij zien komen.

16. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Hier ben ik het ook echt helemaal mee eens. Laat ieder voor zichzelf beslissen wat ie doet en waar ze gelukkig van worden, en doe het zelf lekker anders als het je niet aanstaat. Maar laat een ander in z'n waarde.. En vooral; lighten up! ;)

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja toch! Lijkt wel of steeds minder mensen elkaar in de waarde laten. Word er zo moe van. Als ik zo iemand zie reageren uit mijn vriendenlijst word hij of zij echt meteen ontvriend. Ik kan daar slecht tegen dat oordelen.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik herken dit zooo erg! Misschien niet in mijn omgeving, tenminste, niet zo erg als de 'laat ze maar verzuipen' reacties, maar als ik dit soort reacties lees kan ik wel janken. Altijd maar ikke, ikke, ikke. Niemand die er bij stil staat in welke onzekerheid deze mensen leven.

En geef deze vluchtelingen eens ongelijk, zelf zou ik precies hetzelfde doen en nee, ik zou echt niet stilstaan welk effect dat heeft op het land waar ik dan heen zou gaan als ik zeker wist dat mijn kinderen daar eten, onderdak en überhaupt een toekomst zouden hebben. Wij hebben maar geluk dat we hier zijn geboren. Grenzen zijn door mensen verzonnen en als je aan de verkeerde kant van die grens wordt geboren mag je blijkbaar gewoon verrekken met z'n allen..

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    +1 Tempus!

20. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik begrijp je helemaal. Kan het ook niet geloven dat mensen die FAMILIE van mij zijn zo anders over dit denken.. vergeten ze dat het hier om mensen gaat? Ik las een tekst met de volgende passage:

"Hoe ziek is de samenleving aan het worden, dat elk greintje empathie is ingeruild voor angst om onze welvaart te verliezen."

Dat dus. Ik zeg zo vaak, kunnen we niet gewoon aardig voor elkaar zijn? Niet alleen in Nederland maar overal.. Pff word zo misselijk van deze ellende :(

Deel Deze Pagina