Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Waarom zijn jullie in godsnaam bezig om je gelijk te halen in wie er slechter was in de geschiedenis?

Ik vind het heel vervelend dat jullie elke keer een topic die kant op sturen!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Maar wat wil je nou eigenlijk Niekepiek.
    Je vindt de procedures om gelukszoekers te 'filteren' van de andere asielzoekers te omslachtig en wil je eigenlijk niet. Maar je wil er wel zeker van zijn dat er niet teveel gelukszoekers komen. Dus het is het één of het ander lijkt me. Je zult toch een manier moeten vinden om er zeker van te zijn dat iemand om de juiste reden vlucht... En ja dat kost misschien wat maar als je alle vluchtelingen hier laat zonder screening zal dat vast nog meer gaan kosten.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Waarom mag je niet benoemen dat (o.a) Nederland ook heel erg aan gelukszoeken heeft gedaan?

4. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ja die mensen ontvangen geld van de overheid,maar dat geld blijft in Nederland, het wordt uitgegeven in Nederlandse winkels en komt zo gedeeltelijk terug bij Nederlandse overheid. Dater bezuinigd wordt komt niet door vluchtelingen. Er is 95 miljard steun verleend aan de banken, hoeveel van fat bedrag terug betaald wordt is nog steeds niet duidelijk. Als de regering het geld bijvoorbeeld in infrastructuur, ouderenzorg o.i.d. had gestopt, zou er meer werkgelegenheid zijn, zouden meer mensen meer te besteden hebben en had je wat terug gezien van het geld. Maar dat willen ze niet, voor een of andere reden moet de financiële crisis in stand worden gehouden en daarom worden er foute keuzes gemaakt door de regering. Maar gelukkig komen nu de vluchtelingen, kan alle schuld in hun schoenen worden geschoven.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Absoluut! Ik vind het ook heel slecht dat je weinig tot niks uit Den Haag hoort! Vind echt dat die lui zich daar kapot moeten schamen.
    In Brussel blijven ze ook maar "overleggen".

Ik vind echt dat je
    1: De mensen die op de vlucht zijn geslagen zo goed mogelijk moet opvangen, maar dat als ze eenmaal in een azc zitten er een registratie moet plaats vinden
    2; De Vn zich heel hard moet gaan bemoeien met de situatie in Syrie. En als de VN dat niet doet, omdat ze er geen belang bij heeft, dat Europa dan heel hard in moet grijpen. Ik vind echt dat de situatie daar aangepakt moet worden. Zorg dat de bewoners van een land zich daar veilig voelen.
    En tja...dan desnoods met keihard geweld. :(

3; Maak afspraken met de gevluchte mensen: Wat zijn je plannen? Wil je je voorgoed vestigen in NL? Wil je uiteindelijk weer terug?

Want iemand die van plan is zich in NL te vestigen, heeft hulp nodig om zich "nuttig" in de maatschappij te kunnen maken.

Laat de mensen hun trauma verwerken en meteen beginnen met de Taal eigen maken. Laat ze daar niet eerst 10 jaar op moeten wachten

Want ik kan me voorstellen, dat als je hier als 15 jarige komt, je ook een leven opbouwt. Binnen 10 jaar getrouwd kan zijn met een Nederlandse, een kind kan hebben en dat kind is dan Nederlander.

Stel een plan van aanpak op samen met die persoon. Betrek die mensen erbij, ipv na 10 jr zeggen: en nu moet je terug!

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#586 Niekepiek, 6 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2015
    Wat ik wil? Het liefst dat iedereen vredelievend op de aardbol samen kan leven, maar helaas gaat dat nooit gebeuren. Verder lees ik hier heel veel aannames dus misschien moet je nog een keer goed lezen wat ik heb geschreven. Ik ben helemaal voor de procedures die er plaatsvinden omtrent de asielzoekers, helaas is het niet mogelijk om gelukzoekers daarin uit te sluiten. En niet helaas omdat ik het ze niet gun, maar omdat ik ook realistisch ben dat de toestroom van gelukzoekers nu alleen maar flink gaat toenemen en wij dat op lange termijn niet aan kunnen omdat de procedures veel geld en tijd kosten. Dus lijkt het mij verstandig om meer te gaan werken aan de situatie die zich daar afspeelt want dat gaat zich alleen maar meer uitbreiden. Ook denk ik dat we de grenzen hier niet te veel moeten laten versoepelen en de mensen daar beter op kunnen vangen zodat er minder gevlucht wordt in gevaarlijke omstandigheden.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Waarom moet je dat om de 2 bladzijden herhalen?
    Wat is je doel daarmee? Omdat onze voorouders dat ook hebben gedaan rechtvaardig dat wat?Of juist niet....

We hebben het over 1600! Betrek dan gelijk de Engelsen en Amerikanen er ook bij. Want die waren even fout in die tijd! Oh wacht, nee die waren nog eerder fout. Want wij hebben oorlog gevoerd over hun kolonies.

Nee, de Romeinen, Spanjaarden, Fransen, dat waren pas lieverdjes.
    Maar dat is NOG langer geleden!

Dat de Duisters zich schuldig voelen en uit schuld gevoel al die vluchtelingen opnemen, vind ik al raar! Wel heel nobel!

8. Islah

Islah Niet meer actief

Als zo'n screening echt gaat zoals fanona beschrijft lijkt het me makkelijk om de zgn gelukszoekers eruit te halen.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee dat is het niet. Daar gaat lange tijd overheen.

10. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Tja, als je goed nadenkt over oorzaak en gevolg begint alle wereldellende het zo ongeveer met de verdeling van het rijk van Karel de Grote ;).

Maar zonder juiste kennis van de geschiedenis zal deze zich blijven herhalen, echter wie alleen naar het verleden kijkt zal de toekomst niet zien.

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

en vooral dat onze kleding van nu en ons gebruikersgoed door kindslaven gemaakt worden. Daar hoor ik nooit iemand over! In principe zijn we nog steeds slavenhandelaren,iedereen in dit topic!

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het lastige is dat het onduidelijk is waarom grote machten geen belang hebben bij het ingrijpen in Syrië, hier spelen andere belangen bij. Waarom wordt een heel land aan bevolking zowat leeggetrokken, meer dan de helft van Syrische bevolking is het land uit. Dat zijn miljoenen mensen.
    En niemand grijpt op geen enkele manier in. Dit land heeft een te sterke strategische ligging dat het zomaar toeval is wat er gebeurt.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Geschiedenis blijft zich herhalen, dat is al eeuwen zo en dat zal zo blijven, elke generatie blijft maar kleine 100jaar op Aarde en herinnert zich net wat 1-2 generaties voor hen meegemaakt, maar de geschiedenis laat zien dat mensen nooit met elkaar in vrede hebben geleefd mondiaal gezien, en ik heb niet de illusie dat het ooit zal gebeuren.
    Oorlogen verplaatsen zich alleen maar, en gaan altijd enkel om macht: verovering van rijkdommen en land. Het is anno 2015 echt niet anders..

14. Mang0

Mang0 Lid

5 sep 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met draagmoeder1978 eens.

Ook vind ik dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen echte vluchtelingen en immigranten die hier komen omdat ze dat gewoon willen en denken het hier allemaal te kunnen krijgen (want die zijn er wel degelijk en zijn ook nog eens asociaal!), zij misbruiken de goedheid en het beeld van een échte vluchteling.
    Echte vluchtelingen zijn Meer dan welkom, deze mensen passen zich ook aan en nemen alles aan wat ze krijgen aangeboden, daarnaast zijn ze ook nog eens heel vriendelijk. Voor hen heb ik hart, hen zou ik graag willen helpen.

Ik vind wel dat er weinig respect wordt getoond voor de echte vluchtelingen en vooral de kwetsende reacties en plaatjes af en toe vind ik diep beschamend. Een mening hebben mag maar deze zo ventileren dat het gewoon kwetsend is vind ik getuigen van weinig menselijkheid, ongeacht of het om een vluchteling gaat.

Elkaar uit de boot gooien vanwege een ander geloof, als ik vlucht en vrees voor mijn leven is geloof wel het allerlaatste waar ik mij druk om maak, ik zou empathie hebben voor mijn mede vluchteling en ook hém helpen, ipv te denken 'oh je bent moslim? Gooi ik jou wel van de boot meer plek voor mij' want zo komt het wel een beetje over natuurlijk. Dus ik vind dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen de echte vluchteling en de immigrant die profiteert.

15. tuc

tuc Niet meer actief

waarom het belangrijk is om dat te benoemen??? Omdat hier dan misschien meer mensen begrip krijgen voor de vluchtelingen van nu en ze wellicht minder bekritiseerd worden

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Toch bijzonder dat een politiek topic al deze mag op ZP...

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mango, of je nou vluchteling of immigrant bent. Niet iedere vluchteling is aardig en ook niet immigrant is onaardig. Of je nou geboren en getogen bent op Urk of als gelukszoeker hier komt uit Pakistan, beiden moeten zichzelf respectvol gedragen, dat heeft er niks mee te maken dat die tweede 'te gast' is hier, die regels zijn voor iedereen hetzelfde.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat mag gewoon, net zoals dat MH17-topic waarbij na een paar dagen vooral politieke zaken werden besproken.
    Als het om geloof gaat moeten ze zich ineens aan de regels houden bij het beheer...

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vergeet het geloof niet! Hoeveel oorlogen worden/ zijn niet gevoerd uit naam van een god? Of juist het tegenovergestelde?

Het is echt beschamend dat er niemand van de leiders zich wat aan trekt van het leed. Dat buitenlandse belangen gewoon belangrijker zijn.....
    Onbegrijpelijk!

@tuc: geloof je het zelf?
    Ik bedoel, kijk naar de situatie in de Gazastrook... Over geschiedenis gesproken ;)
    Nee denk dat het behoorlijk naïef is om dat te denken.

Maar ja, de mensen die er mee bereikt zouden moeten worden, bereik je er toch niet mee.

Ik las trouwens dat uit een peiling van Maurice de Hond blijkt, dat 1 op de 8 Nederlanders een vluchteling in huis zou nemen.

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38

En de Islamitische veroveringen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_veroveringen

over afslachten gesproken, je weet ook wel dat er in zuid-afrika sinds 1991 alleen al 3500 blanke boeren zijn vermoord. Op gruwelijke wijze, eerst gemarteld, kinderen zo hard op hun hoofd geslagen dat de ogen uit de kassen vliegen, baby's die in de frituur gestopt worden voor de ogen van de ouders. Een bejaarde man zijn oogleden afgesneden zodat hij naar de verkrachting van zijn vrouw moest kijken. Waarna haar hoofd wordt afgesneden, in de wc wordt gegooid en ze eroverheen schijten.
    president Zuma die het lied 'dood de boer' zingt.
    Een moordenaar die een blanke boer heeft vermoord in de rechtszaal als een held wordt binnengehaald terwijl er vrouwen van het ANC buiten staan te dansen en gillen om vrijspraak.
    En tal van gruwelijke beelden en verhalen die je maag omdraaien.
    Waarom is daar nooit aandacht voor in de media?
    Dat is minder erg of goed te praten misschien?
    Hoeft ook niet gestopt te worden?

Nee....het zijn echt niet alleen Europeanen die moordzuchtig zijn of waren. Zich moeten schamen voor hun daden. Andersom is het geen haar beter en dat speelt zich in heden af. Vindt je niet in de geschiedenis boeken en ook niet in de hedendaagse media trouwens.

Deel Deze Pagina