Tijdens het lezen van dit topic heb ik een cd van Michael Jackson opstaan en net kwam inderdaad 'Heal the World' voorbij. Als iedereen nou eens zo kon denken......
Uit ervaring kan ik ook zeggen dat mensen (Nederlanders) ook wel ontslagen worden en er vervolgens Polen aangenomen worden. Het gaat niet altijd om banen die Nederlanders niet willen doen. Dus in die zin worden de banen dan wel ingepikt. Heb trouwens prima ervaringen met Poolse werknemers en inderdaad bouwen de jongeren nu hun leven hier op.
Ik dacht 'laat ik meepraten over vluchtelingen en het Europese beleid'. Ik zie dat het over economie en Afrika gaat. Ik skip maar... Ik ken m'n zwaktes (econome was nooit leuk)
http://amnesty.nl/actiedetail/23226 Is deze al geplaatst? Kan geen kwaad als hij dubbel is toch? Teken de petitie voor de vluchtelingen.
En wat een gezanik joh over dat offtopic gaan....het kan ook niet alleen puur om de stroom vluchtelingen gaan, er hangt zoveel mee samen.
Dan nog even 1 off topic reactie van mijn Er is niks mis mee om af en toe even de geschiedenis er bij te halen om te zien hoe dingen zijn ontstaan en of we er van geleerd hebben dan we veranderd zijn. Maar een vraag reist bij mij omhoog. Wanneer gaan we elkaar gewoon als mensen behandelen? Kleur zou er niet toe moeten doen. Ja mensen zijn verschillen vallen binnen verschillende bevolkingsgroepen met een eigen cultuur, gebruiken en handelingen. En uiterlijke kenmerken verschillen ook nogal eens. Maar we blijven allemaal mensen. De wereld zou een stuk leuke worden als wij mensen wat fatsoenlijker tegen elkaar gingen doen en enerzijds ons wat meer aanpassen en anderzijds wat meer respect hebben voor de ander in zn doen en laten. Of wel. pas je aan als je naar een ander land verkast aan de daar geldende regels. En anderzijds accepteer de nieuwkomer als iemand van je eigen volk. We zijn er samen verantwoordelijk voor dat we (in dit geval) in Nederland een leefbare situatie houden.
Ik vind het allemaal leuk en aardig hé, maar waarom maken we weer dezelfde fouten als vroeger? (Nu het toch over vroeger gaat?). Waarom is er te weinig begeleiding in de opvangcentra en waarom wordt er niet meteen aan inburgering gedaan? Of zijn we, net zoals 50 jaar geleden, zo naief om te denken dat iedereen weer teruggaat naar zijn eigen land? Zoals met de Marokkanen en Turken die op een kluitje werden gezet onder het motto"als ze nederland hebben opgebouwd,gaan ze weer terug dus waarom investeren in Nederlandse les en inburgering?". Dat doen we nu weer... Heeeeeel handig...
Hier had ik met mijn man ook over. Die oorlog kan nog wel jaren duren, ik vind niet dat je mensen na zeg 10 jaar zomaar terug kan sturen. Zitten ook veel jonge kinderen bij die hier hun hele leven opbouwen. We kunnen er maar beter vanuit gaan dat er veel hier zullen blijven.