Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland

Ik snap je wel. Mijn broertje is 5 jaar geleden ontspoort na de dood van mijn opa. Is toen aan de drugs gegaan en moest begeleid wonen. Hij was toen 16. Er was nauwelijks toezicht op hem en hij is verder afgedwaald. Zo erg dat hij niet meer begeleid mocht wonen en eruit is gezet. Hij heeft bijna 2 jaar!! In een tentje gewoond pal naast het gemeentehuis, samen met zijn hond. Omdat hij niet meer naar school ging kreeg hij geen studiefinanciering en omdat hij geen onderdak had kreeg hij geen uitkering. Zonder inkomen was er dus ook geen kans op een woning. Hij heeft Hulp gehad van verschillende maatschappelijk werkers maar niemand kon het voor elkaar krijgen een uitkering en woning voor hem te vinden. Hij is nu in huis genomen Door een christelijk stel, waar hij in een blok hut woont. Zo'n jonge jongen word aan zijn lot over gelagen Door instanties maar alle vluchtelingen kunnen zo opvang krijgen.

Inmiddels is hij 21 en woont nog steeds bij die mensen omdat niemand anders wil of "kan" helpen.

2. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ben blij hier van de (meesten) te lezen dat er ook mensen zijn die niet zo hatelijk zijn tegenover vluchtelingen. Al vraag ik me af waarop mensen baseren als ze zeggen dat vluchtelingen allemaal diefen,criminelen en maar luilakken zijn? In de media in de slechte licht verschijnen dan wel vaak buitenlanders, naar 9,5 van de 10 keer zijn het allochtonen, maar écht geen vluchtelingen,maar blijkbaar zijn die roepers te dom om onderscheid te maken tussen Antilianen,Surinamers,Marrokanen,Turken en Oost-Europeanen en die hier echt niet als vluchtelingen zijn gekomen en verblijven. Ik krn veel vluchtelingen die met ons 17 jaar geleden in een asielzoekerscentrum zaten en al die kinderen die hier mochten blijven zijn aan het studeren of afgestudeerd,ouders werken netjes en zijn netjes belastingbetalende burgers als een gewone Nederlander.
    Velen zeggen ook ze komen onze banen inpikken,sorry hoor,maar als je je baan goed uitvoert wordt een buitenlander heus niet boven jouw gekozen,juis andersom.

En aan diegenen die beweren dat ze samen met gewone burgers terroristen binnensmokkelen. Waarom zouden zij dat doen?!? Er zijn genoeg jongeren in contact met groeperingen uit oorlogsgebied die zich bij ze aansluiten of willen aansluiten. Denken jullie niet dat het makkelijker is om iemand uit Europa hier in te zetten dan eentje helemaal uit Syrie,Jemen of Timboektoe hierheen te sturen?

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens en heb dit zo dus ook. Ik heb vluchtelingen nooit gehaat maar soms denk ik idd wel eens nare dingen,veroorzaakt door het huidig beleid. Ik vind het ook echt sneu voor vluchtelingen dat ze door die kut ISIS moeten vluchten.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar rare vraag misschien melanie, je bent toch zijn zus, neem aan dat jullie nog wel een vader en/of moeder en andere familieleden hebben.. waarom is dat niks geworden?

5. Islah

Islah Niet meer actief

Niet alleen ISIS natuurlijk. Wat denk je van Assad. Laatst weer een hele markt vol met mensen gebombardeerd door die lieve oogarts.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb ook dat soort mensen gekend. Vreemd genoeg is het contact verwaterd nadat ik er achter ben gekomen, dat zij er bepaalde gedachtes op nahouden...

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit gebeurt gewoon. Is niet iets wat maar 'beweerd wordt', maar is een vaststaand feit. Maar het zijn er echt niet zoveel als sommigen beweren.

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

ik bedoel natuurlijk niet alleen IS. Assad mogen ze wat mij betreft opruimen net zoals met Saddam is gebeurd of Bin laden.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Herkenbaar, alleen dan hier het grote geluk dat al mijn familie en alle (goede) vrienden wel hart hebben voor de stroom vluchtelingen.
    Van vagere kennissen, zoals moeders van school, lees ik de berichten die jij bedoelt wel en daar kan ik echt niet bij. Precies wat je beschrijft: wat nou als het ons zou overkomen, dan zou je toch ook willen dat andere landen je welkom heten en een bed en voedsel voor je regelen?

10. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    En dit is dus precies wat in bedoel.. Vreselijk te horen van je broer Melanis. Gelukkig heeft ie mensen gevonden die hem helpen!
    Maar zo goed is alles hier dus echt niet geregeld, dat iedereen hulp kan krijgen, dat blijkt ook wel uit dit verhaal.
    Vanwege herkenning en privacy wil ik mijn verhaal niet zo vertellen, maar ik heb van heel dichtbij echt mogen ervaren dat ze je gewoon laten barsten als je ook maar enigszins afwijkt van de standaard problemen, dan val je overal mooi tussendoor en doet niemand wat voor je.
    En dát is dus mijn 'probleem' net vluchtelingen. Prima om mensen te helpen, natuurlijk moet je ze niet laten stikken en uitspraken waarbij ze doodgewenst worden kan ook echt niet.
    eigen volk eerst vind ik een vreselijke uitspraak. Maar we zouden minimaal net zoveel hulp moeten krijgen als de vluchtelingen en dat idee heb ik nu niet.

11. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dit wil ik wel even nuanceren hoor. Jouw broertje had prima geholpen kunnen worden, als hij geholpen had willen worden. Probleem met verslaafden is alleen dat het vaak heel lastig is om bij dat willen te komen. Daarmee zeg ik niet dat je broertje dus 'maar even' de draai had moeten maken, maar mensen als hij worden NIET in de steek gelaten. De enige optie die je alleen zou hebben, is ze tegen hun wil opsluiten dan, en dat mag simpelweg niet als iemand geen misdrijf heeft gepleegd en daarvoor niet veroordeeld is.
    Een maatschappelijk werker kan voor een verslaafde niets betekenen. Een verslaafde hoort in een verslavingskliniek, maar daar word je alleen opgenomen als je ZELF WILT. Zo hebben we dat met z'n allen geregeld in dit land.

Dat vluchtelingen zo opvang kunnen krijgen, is helaas niet waar. Asielzoekerscentra zitten momenteel propvol, omdat de doorstroom van mensen die een verblijfsvergunning hebben en een gewoon huis zouden mogen gaan bewonen, nogal stokt, omdat die woningen ook voor hen nauwelijks beschikbaar zijn.

12. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Onzin want bij mij had het niks te maken met drugs of andere verslavingen, maar hulp, ho maar. Dus wat je zegt klopt niet.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh... dus omdat er hier af en toe mensen tussen wal en schip belanden, moeten we maar helemaal stoppen met het helpen van anderen?

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik heb niets tegen echte vluchtelingen. Heb ze genoeg gezien op Kos. Maar de zogenoemde nepvluchtelingen die ik nog meer gezien heb, nee die kunnen niet allemaal hierheen komen. Er zaten daar idd schrijnende gevallen met niks. Maar ook die gewoon in een restaurant zaten te eten met een gloednieuwe Apple onder hun neus. Verschil was daar heel goed te zien. Ik vind dat die ook misbruik maken van de echte vluchtelingen.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het zo raar dat mensen een beeld hebben over vluchtelingen dat ze wel állemaal als wandelende skeletjes eruit moeten zien en amper 1 paar kleding hebben enz. Een vluchteling is niet per definitie arm, helemaal politieke vluchtelingen. Een kennis van mij die hier jaren geleden met haar ouders naartoe is gekomen, komt juist uit een heel rijk gezin, haar vader was vroeger piloot in Afghanistan. Ze zijn op de vlucht geslagen voor de Taliban en ik ben heel blij voor ze dat ze hier een veilig bestaan hebben kunnen opbouwen. Maar arm, dat waren ze niet toen ze hier naartoe kwamen (wel erg tevreden met wat ze ook maar kregen toegewezen qua huis enz.).

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als jij denkt dat vluchtelingen meer krijgen dan de mensen die hier al in Nederland wonen heb je het mis. Er zijn namelijk ook genoeg vluchtelingen die buiten de boot vallen omdat ze net niet aan bepaalde eisen voldoen. Kom gerust eens met mijn man praten die ook een vluchteling was, dan zul je zien dat het leven van een vluchteling in Nederland lang niet zo makkelijk is als dat de media voordoet.

Ik krijg soms een beetje het calimero idee "jij bent groot en ik ben klein, en dat is niet eerlijk!" .

Ga alsjeblieft geen situates met elkaar vergelijken, want het is niet vergelijkbaar!

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik ga er verder niet dieper op in. Ik zeg alleen dat ik verschil zag daar tussen vluchtelingen en gelukszoekers. Dat heeft niks te maken met skeletjes oid. Ook het gedrag naar toeristen toe zei genoeg. Hier laat ik het verder bij;)

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maar hoezo? Wij hébben het toch ook goed? Wij hóeven toch ook niet te vluchten? Dus kunnen wij toch anderen helpen? Wat nou iniemini landje! Ja qua oppervlakte, maar qua welvaart zeker niet. En dan nog qua oppervlakte: ik mag hopen dat als ik ooit moet vluchten ik op het kleinste plekje op aarde toch nog een vierkante meter zou mogen krijgen om veilig te zijn. En we hebben hier nog genoeg vierkante meters.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook... Ik ben absoluut niet jaloers op vluchtelingen en zelfs blij dat ik niet in hun situatie zit, met wat ze allemaal hebben moeten meemaken en nog steeds meemaken.

20. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Allemaal erg nobel hoor om hier te spreken over "wereldburgers" en "iedereen moet opgevangen worden" en moeten blijkbaar veel "BRUINE boterhammen en geen bananen krijgen". Maar nu even: wie gaat dat dan regelen en vooral betalen?
    Dus jullie staan dan zometeen een kwart van je inkomen af? En wat als je de rekeningen dan niet meer kan betalen en je huis uit moet?
    Zeg je dat dan nog steeds?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker niet zo iemand die van dat soort commentaar op Facebook zet. Maar ik zie wel dat de aantallen teveel worden en dat het niet haalbaar is al deze mensen op te vangen. Heel makkelijk om te klagen over hoe het wordt aangepakt, terwijl je geen oplossing hebt

Deel Deze Pagina