Net alsof die toeristen zich altijd zo braaf gedragen. Hahaha. Mijn man komt uit een land met veel toerisme, als ik soms zie hoe die zich daar kunnen misdragen... En ja, ook daar wonen veel Syrische vluchtelingen, en daarvan heb ik nog nooit enig wangedrag gezien.
Waarom zou ik mijn huis uitgezet worden vanwege mensen die hier asiel komen aanvragen? Ik zie de link niet zo?
Er komen natuurlijk wel altijd rotte appels mee. Als je zelf logisch nadenkt weet je dit ook. Mijn ouders wonen kortbij een een opvangcentra. Echte arme mensen vind ik ook dat geholpen moeten worden. Net zoals woezel zegt, weet ik ook dat niet alles in NL voor ons super werkt. Maar ik vind dit weer een gevaarlijk topic waar mensen snel een mening over je zullen vellen. Maar dat het niet altijd zo is als wordt opgevat of wordt gezegd.
Dat we niet iedereen kunnen opvangen is logisch, ik vind ook dat er sneller onderscheid moet worden gemaakt tussen vluchtelingen en gelukszoekers en de laatste categorie dan ook direct terug te sturen. Maar dat we ze allemaal niet kunnen opvangen betekend en geeft ons niet het recht om met zoveel afgunst over deze mensen te praten. Want het zijn mensen zoals jij en ik, die het beste willen in hun leven.
Eindelijk een realistische reactie! Ik ben het met je eens. Je kan zo empathisch zijn als je wil. Maar het is bijna niet op te vangen. Het is ook niet aan ons om dit op te lossen maar aan de hoge heren en vrouwen. Maar ik maak me er wel zorgen over eerlijk gezegd als ik die grote getalen zie op het nieuws. Hoe gaan we dit ondervangen in vredesnaam?
Nogmaals, waarom moet een asielzoeker per se arm zijn? Er zijn genoeg politieke vluchtelingen in bepaalde landen die een goede baan hadden en dus niet arm waren in land van herkomst.
Op zich vangen wij omgerekend naar andere landen niet eens zo enorm veel vluchtelingen op. Belgiƫ vangt bijv ook meer op. Waarom zouden wij dat niet kunnen?
pfffff ik was er al bang voor want zo goed het hier al dagen op verschillende topics. Ik heb heel duidelijk geschreven dat hier ook rotte appels komen en dat ik vind dat arme mensen ( zal uitgebreid schrijven mensen die echt geholpen moeten worden) geholpen moeten worden. Maar nogmaals ik vind dit een gevaarlijk topic. Want alles word vaak verdraait of anders gedacht dan je bedoelt.
Nou daar is de Belgische regering ook niet helemaal over uit hoor. Er zijn al genoeg protesten geweest in hun 2e kamer daarover.
Ik heb het alleen over het feit dat niet iedere asielzoeker arm is. Ik zou ook niet weten wat ik uit jouw post heb verdraaid. Zou je dat kunnen uitleggen?
Vreselijk voor je broertje, maar de eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom moest een vreemd gezin hem opnemen? Hij is toch jouw broer? Hebben jullie ook ouders? Waarom sliep jouw broer in een tent als ie zeg maar een levende en gezonde zus heeft (en misschien nog meer familieleden?) Dat heb ik ook met ouderen. We klagen dat ouderen aan hun lot zijn overgelaten. Daar ben ik het helemaal mee eens! Maar niet door de maatschappij, de regering of wie dan ook, maar door hun eigen familie en kinderen. Als ouderen eenzaam zijn kan ik heel moeilijk de schuld aan de regering geven, tenzij deze mensen geen levend familielid hebben. Hulp hoeft niet altijd ingehuurd te worden, aandacht en liefde kun je immers nooit kopen. Het is geen oordeel, maar wel hoe de maatschappij in elkaar zit. En dat is ook het onderdeel van het missen van empathisch vermogen voor anderen, mensen die helemaal ver weg van ons afstaan.
Het erge vind ik nog dat de mensen die zo roepen de losers uit onze eigen maatschappij zijn. Te lui en te dom om onze gratis scholing te volgend, eindeloos uitkering en potjes trekken en dan zeuren over wat een ander krijgt. Helaas kunnen we van dit soort Nederlanders niet af, ze leveren financieel geen zak op en zijn ook emotioneel/empatisch arm.
Je kunt arm opvatten zoals je natuurlijk wil. Maar ik vind het wel goed geweest En het topic kan maar beter weer ontopic gaan