Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Please....:)

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Amen!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet....dat is onmenselijk. Ik wil je dan ook heel veel kracht, wijsheid en sterkte toewensen.

Ik heb geen facebook, dus lees ook geen rare berichten. Vind het afschuwelijk om te lezen hoe mensen over een ander kunnen denken, om vluchtelingen gewoonweg dood te wensen!!

Dat wij nu het geluk hebben om hier in Nederland geboren te zijn of in ieder geval te wonen, is inderdaad net maar geluk.....Alsof een ander die dat geluk niet heeft dan maar moet blijven waar hij/zij zit. Ik zou in hun plaats ook zo mogelijk vluchten met mijn gezin, daar waar wij en vooral mijn kinderen veilig zij en een toekomst hebben!! Grenzen zijn maar grenzen, bepaald door mensen. Maar we zijn allemaal mensen op 1 en dezelfde aardbol. Met dezelfde gevoelens en primaire behoeften (veiligheid, eten en een dak boven je hoofd),

En nee, we kunnen helaas echt niet iedereen helpen, maar dat wil nog niet zeggen dat wanneer het écht nodig is, je dan maar niet moet helpen, je iedereen moet weigeren. Diegenen die het echt nodig hebben zouden ze moeten proberen te helpen. Dat betekend inderdaad zeer strenge selectie, hoe triest ook. Simpelweg omdat we niet iedereen kunnen helpen.

Maar wanneer mensen worden geweigerd om welke reden dan ook, moet je je schamen wanneer je hen in hun wanhoop en verdriet óók nog de dood wenst! We kunnen ze niet allemaal helpen, maar mensen letterlijk de grond intrappen.....nee, dan heb je het niet begrepen!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja inderdaad! Daar wordt niet naar gekeken.
    +1.
    Wat is dat nou weer voor een logica? Wat wij doen, is belastinggeld betalen, zodat de overheid dit kan regelen. En waarom de overheid?
    - Het is makkelijker en goedkoper om grootschalige opvang te regelen.
    - Op deze manier is er beter zicht op wie waar is met welke status.
    - Omdat er veel mensen bij zitten met een oorlogstrauma en er in AZC's ook aandacht is voor psychologische ondersteuning.
    En er zijn nog veel meer redenen te bedenken.

Maar als je jouw logica volgt... waarom hebben we dan verzorgingstehuizen? Daar moet de overheid ook maar meteen mee stoppen dan. We kunnen toch ook wel zelf de stoma's van onze grootouders verversen, ze onderdak bieden, eten voor ze koken en ze van medicijnen voorzien?
    Waarom is dat absurd? Wat moeten ze dan? Terug naar hun eigen land, waar ze hun leven niet zeker zijn? Ik zou het ook gewoon proberen. En het feit dat ze goed Nederlands spreken is toch juist positief voor hun integratie? Dan kunnen ze normaal solliciteren en gaan werken. Draagt ook weer bij aan de economie.
    Leg dat eens uit?
    Wat zijn 'dit soort mensen' en wie hebben er dan écht hulp nodig?
    Dat is een mooie! :D
    Klopt helemaal. Die vreemdelingenhaat is hen met de paplepel ingegoten. En ook zij zullen deze houding jegens asielzoekers en allochtonen in het algemeen vaak overdragen aan hun kinderen. Het enige wat wij kunnen doen, is er voor zorgen dat onze kinderen wél ruimdenkend zijn.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    dit dus

6. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Zeker niet bekorten op verzorgingstehuizen! Dat vind ik echt geen vergelijking. De ouderen laten stikken vind ik heel erg. Bedenk wel dat deze mensen hun leven lang hard hebben gewerkt. Daar betaal ik graag belasting voor!!

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

vervelend dat jij deze ervaring hebt. Ik heb hem net andersom. Als Nederlandse opgegroeid in een buurt met veel Turkse kinderen en weinig Nederlandse kinderen. Door die Turkse kinderren veel gepest, tot vernederend toe wat ik hier niet ga opschrijven. Het was niet zomaar een Turk het was een hele wijk. Ik heb altijd een hekel aan Turken gehouden totdat ik een heel lieve Turks Koerdische vrouw leerde kennen,toen was het afgelopen. Dat is al een tijd terug. Dat die haat die jij zegt er dus altijd inblijft is onzin. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn!

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Sorry, dit begrijp ik even niet. Bij vluchtelingen zitten er rotte appels die ook geholpen worden blijkbaar en daar vallen we massaal over. Nu is jouw broertje de rotte appel, jullie hebben jullie handen er vanaf getrokken, maar de belasting betaler mag hier wel voor opdraaien. Hoe is dit anders dan?

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar ik snap enigszins wel waar mensen vandaan komen om een kort voorbeeldje te noemen

1 week geleden we krijgen een brief in onze brievenbus, gaande over het zorgcentrum in ons dorpje waar de oudere mensen wonen, er is besloten dat er minder verpleging komt, en de oudere krijgen geen warme maaltijd meer :$:$:$ pardonnnnnnnnnn

en vervolgens kijk ik naar het nieuws er is een stroom van vluchtelingen en ja deze mensen hebben huizen nodig en uitkeringen :$:$:$:(

ja sorry maar dat vind ik ons land echt het kromste land wat er bestaat, we laten onze "eigen" oudere gewoon in hun eigen urine liggen, geen warme maaltijd meer schijnbaar hebben zij daar geen recht op, maar de vluchtelingen moeten we wel in de watten leggen, hebben onze oudere dit land niet met man en macht opgebouwd waar zijn hun rechten waar zij voor gevochten hebben :(

10. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Nou ik haat Nederlanders ook niet,nooit gedaan, toen niet en nu niet, gelukkig ken ik meer lieve mensen dan die harteloze troep. Maar de haat die de kinderen op onze school tegen buitenlanders hadden was niet omdat ze ze iets misdaan hadden, maar puur omdat ze met die haat opgegroeid zijn en helaas zal de meerderheid niet van gedachte veranderen.

11. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Geven, geven en nu tijd om aan jezelf te denken? Waar heb je het over. Wij zijn hier ontzettend verwend met alle toeslagen die we krijgen als het inkomen niet hoog is. Er is echt overal zo'n beetje een potje. Huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kot, ed. Wat zou je dan nog meer willen dan?

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Inderdaad...

13. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik vind die reacties ook echt walgelijk.

Er zit wel degelijk een verschil tussen een asielzoeker en een gelukszoeker. De eerste zijn wat mij part van harte welkom!
    Of ik er een in huis zou nemen? Als ik de ruimte had ja zeker wel.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En voor asielzoekers niet, want dat zijn geen mensen? Of die verdienen het niet, want die hebben nog niet hun hele leven hard gewerkt? Of überhaupt gewerkt? Want in die landen zitten ze de hele dag op hun luie reet?

Die mensen hebben alles waar ze voor gewerkt hebben, achter moeten laten! Bezittingen én familie en vrienden (voor zover die nog leeft).

Nee, natuurlijk ben ik niet voor bezuinigen op de zorg. Maar het is dus wél een goede vergelijking. Precies zo'n 'eigen volk eerst' mentaliteit, waar TS en gelukkig meerderen met haar, zich voor schamen.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is anders, omdat het broertjes 'eigen volk' is en zolang er nog 'eigen volk' is, dat nog problemen heeft, mag er geen geld uitgegeven worden aan 'ander volk' met problemen. (Volgens een aantal mensen dus)

Apart dat jullie daar een brief van in de bus kregen. Ben je nog nagegaan of dat het klopt? Want er gaan ook heel veel onzin-brieven rond op Facebook. Misschien vond iemand het leuk om zoiets ook in de wijk te verspreiden.

16. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja, ik ga er verder niet op reageren of dit nou een eigen volk mentaliteit is of niet. Maar ik ben wel van mening dat er iets mee gedaan moet worden. Allemaal langs de zijlijn afgeven op van alles heeft geen zin. Zowel de positieve als de negatieve reacties. En verder laat ik het hierbij. Ik ga verder geen verdieping geven op openbare fora aangaande deze discussies. Wegens privacy behoud.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ladyXochi: ja het is absurd inderdaad dat ze steeds weer terug komen, ze worden niet zomaar terug gestuurd. Als het niet veilig is gebeurd dat niet. En blijkbaar kunnen ze gewoon terug naar hun eigen land maar proberen het steeds weer. Met ' dit soort mensen'bedoelde ik de mensen die juist wel heel erg hard hulp nodig hebben, omdat hun eigen land niet veilig is. Mensen die hier komen om bijvoorbeeld meer geld te verdienen maar waar van hun eigen land gewoon wel veilig genoeg is mogen van mij echt terug.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik vind deze dingen totaal los van elkaar staan. Je kunt niet de asielzoekers de schuld geven van het feit dat de overheid hier niet altijd de juiste keuzes maakt op het gebied van het ouderen beleid.

Ik heb het in het andere topic ook al aangegeven, maar verplaatst jezelf eens in hun schoenen. Hoe zou jij het vinden als je huis en haard moet verlaten met je kindjes omdat je je leven anders niet zeker bent? Dan wordt je toch ook graag geholpen?
    Een goede screening vind ik wel erg belangrijk.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Helaas worden daar ook fouten in gemaakt. Ik heb nu geen voorbeelden, maar er zijn er genoeg waarbij uitgeprocedeerde asielzoekers op het vliegtuig zijn gezet en binnen een week in hun eigen land zijn vermoord. Dit zijn (hoop ik) wel uitzonderingen, maar dan nog...

Dan zitten wij op dit punt wel op één lijn.

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ze moeten veel betere controles uit voeren, iedereen komt nu binnen en er gaat zo'n lange tijd over heen voor mensen duidelijkheid hebben. Dit kost enorm veel tijd en geld. Ze moeten veel strenger zijn, mensen terug sturen waarvan hun land veilig is. Zo blijft er veel meer tijd en geld over voor mensen die het juist zo hard nodig hebben.

Deel Deze Pagina