Ik schaam me diep

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zei jij niet, dat jullie ook als vluchtelingen binnen zijn gekomen?
    Hoe zou jij het vinden als mensen jou op de huid zitten en zeggen: Ga terug naar je eigen land. Daar is het nu veilig genoeg?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee hoor, mijn man mocht hier blijven vanwege zijn tweede nationaliteit. Dat staat duidelijk in mijn stukje. Ik zeg ook dat het niet gaat om zijn recht om te blijven. Maar om HOE hij behandeld wordt in NL. Gewoon als een Nederlander. Terwijl mijn vriendin hier geboren en getogen is, maar een donkere huidskleur heeft en toch echt anders behandeld wordt. Zij is een buitenlander, want bruin en hij is een van ons, want blank.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland

Hier krijg ik echt een brok in mijn keel van. Super van jullie en de dorpsgenoten!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
    Gratis en voor niks? Krijgen ze geen eten drinken van jou dan? En waar moeten ze kleren vandaan halen?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Pfff... ik kap er mee... ik word boos van sommige bekrompen, kortzichtige reacties...

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Heel romantisch en lief allemaal, maar er wonen op z'n minst 5.000.000 blanken in (Zuid-)Afrika. Dat weet toch iedereen?
    Je man is een Britse kolonist, dus een wel westerse allochtoon uit Europa. Dat is wat anders dan een niet westerse allochtoon.

Britten waren overigens ook gelukszoekers, of laat ik zeggen goud- en diamantzoekers; maar dan in Afrika die weer niet zo heel lief waren voor de zwarte Afrikanen, maar dat is weer een heel ander onderwerp ;)

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik heb ook nergens gezegd dat jij, of specifiek iemand in dit topic dat zegt.

Ja dat hoort er dan wel bij.. dat is het hele punt toch ook. Anders is het weinig moeite he.

8. Vlinder84

Nee, blijkbaar weten heel veel mensen dat niet ;) Overigens is mijn man geen Britse kolonist, ook zijn voorouders niet. Ik snap niet waarom dat anders is, echt niet. Net zoals ik het niet snap dat zijn vriend van school, die naar de VS verhuisde, niet mee mocht doen met een Afrikaanse wedstrijd. Want die was alleen voor Afro-Amerikanen. Feit is dat hij wel echt uit Afrika kwam en de Afro Amerikanen veelal in de VS geboren en getogen waren. Maar het is je kleur. Mijn man voelt zich Afrikaan in hart en nieren, dat zijn voorouders toevallig uit Europa komen, is alleen te zien aan zijn huidskleur. Maar goed, ik geloof dat dit te gecompliceerd is zo op de vroege maandag.

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    uhm ja wij zijn nog een dorpje waar ons kent ons heerst en wij dus allemaal op de hoogte blijven wat er gebeurt in ons dorpje, heeft dus niets met Facebook te maken en onzin brieven helaas is het de keiharde waarheid.

En iemand zei (sorry weet even niet meer wie) dat ik deze 2 niet kan vergelijk dat klopt dat kan ik ook niet, maar waar kunnen onze ouderen dan heen, helemaal nergens die zitten vast aan hun bed, het zou je opa of oma maar zijn, vind ik dat wij vluchtelingen moeten helpen ABSOLUUT 100% maar nooit ten koste van onze "eigen" mensen hoe kan het zijn dat er op onze ouderen gekort wordt omdat het geld er gewoonweg niet is, maar er wel miljoenen gereserveerd kunnen worden voor de vluchtelingen die aankomen :(:(:(:( hoe denk je dat het voor onze ouderen voelt, zij hebben potverdikkie dit land opgebouwd, sommige zelfs een oorlog gevochten voor DIT land, wat vervolgens dus weggegeven wordt aan iedereen behalve aan hun.

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik neem aan dat hij 'mocht' blijven, omdat hij met een Brits paspoort dezelfde rechten heeft hier als iedere Nederlander.

11. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik heb die laatste op zitten zoeken. Debiel met twee kleine kinderen. Ben benieuwd hoe hard hij om hulp zou roepen als hij uit oorlogsgebied in een klein bootje met z'n kindjes weg zou moeten vluchten, misschien dat de een verzuipt, de volgende van de honger omkomt en z'n vrouw de vrachtwagen niet overleeft. Walgelijke vent en nog walgelijker dat dat kinderen opvoedt.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.557
    36.537
    113
    Ik denk dat die ouderen die een oorlog mee hebben gemaakt blij zijn dat andere mensen die nu hetzelfde mee moeten maken, hier geholpen kunnen worden.

13. Vlinder84

Nog zo iets geks van mij hoor, maar blijkbaar denk ik op heel veel fronten anders dan de gemiddelde zp'er. Mijn ouders zullen bij ons of bij een van mijn zusjes in gaan wonen wanneer ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. Ik realiseer me dat dit voor veel mensen niet haalbaar is, maar ik denk dat als je je leven wat aanpast, het meestal goed mogelijk is. Ik maak me in elk geval geen zorgen over of ze wel of geen warme maaltijd krijgen, gewassen worden of genoeg bezoek krijgen. Misschien ben ik wel in het verkeerde land geboren, maar ik ben opgevoed met deze normen en waarden, je zorgt voor elkaar, je bent niet slechts een individu maar deel van een groep. Zonder groep kunnen we niet bestaan. Ik vind het triest dat ons land zo verworden is dat we alleen maar moord en brand schreeuwen, naar elkaar wijzen en niets doen om de levens van ouderen, gehandicapten, vluchtelingen en wie dan ook nood heeft aan hulp, te verbeteren.

Overigens doen wij dit nu al met onze oma van 92. Zij kan niet meer zelfstandig wonen, maar met de hele familie hebben we een draaiboek gemaakt, waardoor er elke dag iemand van ons bij haar is. Ze woont in haar oude, vertrouwde huis en elke dag is er een kind, kleinkind of zelfs achterkleinkind. Thuiszorg komt alleen om suiker te prikken ed. Mooi toch!

14. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    #174 Lentekriebels, 31 aug 2015
    Laatst bewerkt: 31 aug 2015
    Mijn oma (94) ligt nu ziek op bed, krijgt alle hulp van familie die maar mogelijk is. Ze heeft niet alleen de oorlog meegemaakt, maar woonde in het centrum van Rotterdam en is door die bombardementen nu nog bang voor vuur. Bij beelden van vluchtelingen en oorlogsgebieden zie je bij haar enkel en alleen medelijden. Niks van 'en dan komen ze allemaal hierheen, het geld opslokken dat wij zouden moeten krijgen'. Nee die kindjes, die arme kindjes hoor je dan.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.557
    36.537
    113
    Nee precies. Mijn oma heeft ook nooit een dergelijke opmerking gemaakt, zij woonde ook in Rotterdam tijdens de bombardementen en is door de hongerwinter een zoontje verloren. Nooit zou zij zoiets een ander wel hebben toegewenst.

16. Vlinder84

Pfff engerd idd :(

17. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik vraag me dan echt af,

Want ik zou mijn moeder met alle liefde in huis nemen echter,

Ik woon 2 hoog met in huis 2 smalle trappen. En 2 kindjes die al samen op 1 kamer slapen. Mijn kledingkast staat in de gang omdat deze niet in mijn slaapkamer pas.
    Mijn woonkamer is best klein daar zou niet eens een bed in passen.

Waar zou ik mijn vader en moeder moeten laten?
    En dan nog maar niet te spreken over het feit dat ik fulltime werk en van half 7 tot half 7 weg ben. Wie gaat mijn ouderts verschonen als ze zichzelf onder hebben geplast of gepoept? Wie gaat hun wassen/voeren? Wie zorgt ervoor dat ze hun medicatie op tijd krijgen? Want ik ben er 12 uur per dag niet.

En nee ik heb geen man die mij kan helpen.

En daar heen gaan is ook geen optie ze wonen 1,5 uur bij mij vandaan. Plus dat ik enig kind ben dus hulp heb ik ook niet:D

18. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Als daar nu andere regering zou zijn zou ik gelijk vertrekken, eerlijk waar. Alleen wordt de situatie daar nog steeds onveilig beschouwd, vooral als je een bepaalde ideologie nastreeft.

19. Vlinder84

Ik zeg niet dat iedereen het kan ;) Ik weet niet of het nog bestaat, maar voorheen waren er regelingen om een kangaroo-woning te betrekken met je gezin en je ouders. Al is dat vooralsnog voor de meer bemiddelden haalbaar. Ik denk overigens dat onze ouderenzorg een direct gevolg is van de welvaart, waardoor mensen minder kinderen kregen. Meer welvaart = meer kans dat je kinderen overleven, dus kwamen er minder kinderen. Ook gingen steeds meer moeders werken, nog minder kinderen. Gemiddeld 1,4 :D Ja, de kans dat dit 1,4 kind, niet in staat is om voor zijn/haar ouders te zorgen, is groot. Voor mij geen reden om een groot gezin te willen hoor, maar je hebt dan wel meer kans dat 1 van je kinderen je op kan nemen. Mijn ouders hebben er 4 gekregen, waarvan er 3 nu in staat zijn om voor ze te zorgen. Om oa die reden probeert de staat het aantrekkelijker te maken om kinderen te krijgen. Maar goed, we dwalen heel erg af ;)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113

En iedereen die maar roept dat er aan de ouderen gedacht moet worden zijn te lui om voor hun eigen ouders te zorgen. Mijn man heeft in de thuiszorg gewerkt en komt nu ook veel in aanraking met ouderen. Hoe vaak hij wel niet hoort dat kinderen niet meer over de vloer komen! Laatst was hij bij een man die blijkbaar al een jaar thuis zat,terwijl hij niet eens meer thuis kon wonen zo dement! Als zijn kinderen meer dan 1x per jaar langs waren gekomen dan alleen op zijn verjaardag was het eerder opgemerkt!
    Het is makkelijk om anderen de schuld te geven terwijl wij zelf ook verantwoordelijk zijn voor elkaar. Als ouders ben je verantwoordelijk om voor je kind te zorgen, maar als jij volwassen bent en je ouders worden hulpbehoevend ben jij net zo verantwoordelijk.

Vluchtelingen dwingen de overheid niet om te bezuinigen op de ouderenzorg. Dat zijn keuzes die de overheid maakt. De overheid kan ook kiezen voor een strengere en snellere imigratie beleid waardoor er geld kan worden bespaard.

En ja mijn man die zelf vluchteling is staat momenteel meer dan de helft af van zijn loon aan de belasting zonder te klagen. Als dit meer zou worden om hulpbehoevende te helpen zou hij dat met alle liefde doen. Dit omdat hij dankbaar is dat hij in een vrij land leeft.

Deel Deze Pagina