ik schaam me dood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.513
    113
    Oh dat had ik ook met Kylian, allemaal op zolder weggepakt want we wilden toch graag een tweede.
    Tja en dat bleek een meisje te zijn en dus had ik aan het gros van de kleding niets.

Gelukkig nog wel een jonger achterneefje dus mijn nichtje is nu heel gelukkig want alles wat Kylian niet meer past gaat naar haar.
    En alles wat Kinley niet meer past gaat ook naar haar (mijn achternichtje is 4 maanden jonger als Kinley) en als het mijn ene achternichtje niet meer past dan gaat het naar mijn andere achternichtje ( 9 maanden jonger dan Kinley).
    We hebben een heel systeem dus 8):D

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hiet net zo ik haal aan het begin van een maat 15 setjes her en der weg. bij zeeman en ook bij lief ligd er net aan wat ik leuk vind.

maar als ik dan 3 weken later in de stad loop zie ik weer heel veel leuks en koop ik zo 3 setjes erbij.
    tja en als je dat een aantal keer doet.
    ik heb vorige week ik ging naar duitsland voor handdoeken. ik kom terug zonder handoeken maar wel met 4 setjes kleren voor fynn

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    de laatste tijd groeit alyssa niet zo hard, maar moet wel haar kast gaan opruimen want het nieuwe past er bijna niet meer bij.
    op zolder heb ik 2grote hoge rollerboxen vol met kleren die ze niet meer past en onder haar bed zit een lage rollerbox alweer halfvol.
    dan ligt er in haar kast nog een hoop wat ook wel te klein zal zijn (van afgelopen winter) en dan nog in de opzetkast wat ze nu nog niet aankan.

voor daymian heb ik nu al asosiaal veel kleren die hij voorlopig nog niet aankan.
    ik heb ik het hanggedeelte een hele hoge doos staan die helemaal vol zit met kleren vanaf mt 62/68 t/m mt 86.
    en dan hebben we het nog niet eens over de kleren die we gekregen hebben in grotere maatjes die nu nog hangen te pronken in de woonkamer.

nu ik dit zo lees schaam ik me dat ik zaterdag weer ga shoppen voor de kids.

liefs doris

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    geloof dat ik dan één van de weinige ben waar het meevalt..
    Heb nu één Gamma verhuisdoos (prop)vol.. vanaf mt 44 t/m62.. zitten wel wat mt 68 in maar niet veel.. ben nu toe aan een nieuwe doos omdat hij naar maat 74 gaat nu.. heb zijn kast wel vol liggen, maar heb absoluut geen kleertjes die hij nog nooit aan heeft gehad..

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb ook echt niet veel kleding voor Kenji hoor.
    Hoeveel weet ik eigenlijk niet, maar wat ik wel weet is dat hij alle kleertjes wel aan heeft gehad.
    Zelf hebben we ook maar weinig hoeven te kopen, we hadden veel gekregen als kraamkado, en van mijn (schoon)ouders en (schoon)zussen en zwagers krijgen we af en toe ook kleertjes.

Ik persoonlijk vind het onzin om zoveel kleertjes te kopen, die hij maar een aantal maanden aan kan. Dan koop ik liever iets waar hij wat aan heeft, of nog liever: Ik zet het op zijn spaarrekening.

6. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hadden 2 vuiniszakken vol 1 ervan is al naar een goed doel gegaan 1 maat 50 en 1 maat 56/62
    verder 1 banane doos vol maatje 44 hij mocht na 2 weken al rompertjes en kleerjes in de couveuze aan dus iedereen ging als een gek maatje 44 kopen:) (en dit was veels te groot hij heeft het wel 6 weken gedragen)
    deze heb ik aan het ziekenhuis gegeven waren ze super blij mee

nu hebben we weer 1 vuilniszak met mt 68 en jasjes ....
    ik was nogal koopziek geworden ..maar het was of mezelf volvreten of kopen... :x:)

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Roeltje: bij mij valt het ook wel mee. Ik heb laatst twee verhuisdozen ingepakt met kleertjes van maat 56 t/m 74. Hij heeft daarvan alles wel 1 of meerdere keren gedragen.
    Eigenlijk heb ik meer een speelgoed-shop-verslaving :)

Nu krijg ik binnenkort een neefje, en overweeg om alles weg te geven... maar stel nou dat onze (eventuele) tweede ook weer een jongen is...dan moet ik alles weer opnieuw kopen. Lastig!

8. mama van j

mama van j Niet meer actief

Ik heb ook nog zoveel kleertjes op te ruimen...heb veel nieuwe kleertjes gekocht en die kan ik nu niet opruimen in de kast, omdat anders de maten door elkaar liggen...eerst moet de hele kast opgeruimd en dan weer naar zolder;)
    Heb bijna van elke maat wel meer dan een doos vol ..

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik denk dat ik mijn vriend dit eens laat lezen zodat hij kan zien dat het hier dus echt heeeel erg mee valt :D;)
    Wij hebben helemaal niet zo veel kleding voor Beau. Mijn broer keek laatst in zijn kast en vroeg: is dat alles? Er hing echt bijna niets in (er zat ook wel wat in de was). Ben daarna dus maar de stad in gegaan en heb weer eea gekocht, niet vervelend :)
    Ik vind jongens kleding ook een stuk moeilijker dan meisjes kleding, of ik ben heel kritisch, dat kan natuurlijk ook :D

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    das wel veel ja! ik heb helemaal niet zoveel! jeans broeken een stuk of 5 en dan nog wat trainingsbroeken enzo. tshirten heb ik wel erg veel... allemaal zeeman spul... dat blijft hier toch nooit lang nieuw :D
    en ik hoef mijn kasten nooit uit te ruimen. als ik merk dat iets te klein word dan gooi ik dat meteen weg!

11. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb nog niet de helft ;).

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier ook veel te veel kleding voor ons meisje.
    Gelukkig is ze niet zo groot en doet ze er vrij lang mee.

Merkkleding dat te klein is, gaat gelijk marktplaats op.
    Non-merk geef ik weg aan vriendinnen met kids.
    Hier dus geen dozen op zolder. Alleen dierbare kleertjes, waar ik waarde aan hecht. Misschien 5 setjes.

Geloof nooit dat ik een tweede meisje over een paar jaar weer hetzelfde aan zou doen. Dan hebben ze natuurlijk weer veel leukere kleding :)

Ben zelf soms wel echt bezorgd om mijn shopgedrag :). Koop echt vaak en vaak ook teveel. Nodig heeft ze het allang niet meer... Belachelijke constateringen in haar kledingkast. :$ Denk allang niet meer in aantallen...

Zullen we anders een verslaafdenclubje op gaan richten; de ASM (anonieme shop moeders :p)

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeps, Noah zijn kast zit helemaal vol.
    Zo zonde want hij zit nu al in 68.

Nathan zijn kasten zijn net zo erg. 2 x 3 lades en een heel rek vol met kleding.

14. Femya

Femya Niet meer actief

Hier hadden we heel erg veel kleding gekregen van onze neefjes, maar uiteindelijk bewaar ik alleen wat Yanoah heeft gedragen voor een evt broertje of zusje en dat is nu een prenatal tas vol t/m 68. Ik vind het niet zo heel veel hoor, maar ik kijk ook wat ik heb liggen en koop alleen wat nodig is erbij. Die kleine kleertjes zijn misschien niet zo heel duur, maar echt goedkoop zijn ze nou ook weer niet.

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Woehahahahaa :D:D ja moeten we doen :D:D
    Mijn vriend vroeg zich al af of er therapie voor zou bestaan!

Nu je het zegt... ik geloof ook niet dat wij een tweede dochter al die "oude" kleertjes van Juul aan gaan trekken.. Maar ik ben een vreselijke emo als het om die kleertjes gaat, ik krijg het gewoon niet over m'n hart om ze te verkopen!

16. Femya

Femya Niet meer actief

Hier ook hoor, ik moet er niet aan denken om ook maar iets van de babyspullen te verkopen!

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 1 die weinig kleertjes koopt, ik heb 2 lades, waarvan 1 voor rompertjes, sokken, tshirts, pyamas is. mailots en leggings
    2de la liggen wat broeken, wat rokjes en wat jurkjes + paar truitjes
    en in de 3de la liggen hydroluiers, winterslaapzakjes en kleding die ze nog niet past.

vind het zo zonde om zoveel te kopen, meeste dragen ze niet eens of maar een paar keer. ik koop dan liever iets duurdere kleding dan veel. (al vind ik 15 euro per kleding stuk eigenlijk wel de max)

18. adi

adi Niet meer actief

wat ik me alleen afvraag he.. hoe passen 4 verhusdozen kleren in 1 mand bovenop de kast? :) Was flink proppen denk ik :)

Hier ook heeeeel veel kleren, alleen per kind zal het wel meevallen, geen 5 dozen vol of zo. Ik kan het alleen niet 'meten' want wij geven alles wat te klein is meteen weg. Alleen hele mooie en dure setjes bewaar ik voor evt mijn zusje of schoonbroer als ze een kindje krijgen.

Oh, en alles van maat 44 (een grote prenataltas ong.) heb ik bewaard. Kunnen de meisjes straks gebruiken als kleertjes voor hun poppen :) (en ik vind het leuk om ze straks te laten zien hoe klein ze zijn geweest)

19. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha,leuk om dit te lezen hoor. Mag ik ook mee doen met het clubje ? Ik koop eigenlijk vooral kleertjes met acties en uitverkoop. Dan koop ik zo 2 maten vooruit wat zowel in de winter als in de zomer kan. Heb nu dus 3 maten in de kast/ commode liggen. Van iedere maat een paar spijkerbroeken, longsleeves, trainingspakjes, pyama's, ondergoedjes ed. En niet te vergeten schoenen !

Vind het ontzettend leuk om op zoek naar koopjes te gaan. Zowel in de winkels als op het internet. Ben daar wel wat tijd mee kwijt, maar het resultaat vind ik het weer helemaal waard dan !

Weet niet of er nog een broertje/zusje bij zal gaan komen, maar de kleertjes weg doen kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen ! Heb nu 2 verhuisdozen met kleertjes die niet meer passen en als ik straks de kasten opruim (zomerkleding die bijna te klein is) heb ik vast nog een doos erbij !

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook heel veel kleding maar niet zoveel als bij sommigen als ik het zo lees. Ga dit straks even aan mijn man laten lezen denk ik, kan hij zelf zien dat ik mezelf nog goed in de hand heb :D

Hier per maat ongeveer 1 pamperdoos vol, maar dan wel zonder rompers, sokken, maillots enz.
    Merkkleding verkoop ik via mp, setjes waaraan ik gehecht ben of wat haar prachtig stond, bewaar ik allemaal en de rest staat nog in dozen voor het goede doel of om kledingpakket van te maken.
    Ik bewaar in ieder geval niks voor een evt. 2e, komt er een nieuw kindje, dan ook nieuwe kleren.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 50 spijkerbroeken wel érg veel vind, dat kun je toch nooit dragen allemaal?
    Hier gewoon per maat meer dan genoeg kleding maar echt geen 50 broeken en 60 shirts...

Deel Deze Pagina