Voor het eerst logeren! : (

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stinkerbell, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Moet het toch even kwijt. Morgen gaat mijn kleine mannetje voor het eerst bij Opa en Oma slapen.:( We hebben een feestje.
    Klinkt ook stom maar ik "vertrouw" het slapen alleen maar bij mijn eigen ouders. Ook omdat hij zich daar het meeste bij op zijn gemak voelt. En mijn ouders wonen hier een kleine 30 minuten vandaan dus ophalen doen we niet en het is ook zo zielig om hem midden in de nacht uit bed te halen. Alleen maar omdat mama wil dat hij thuis slaapt.;)
    Dus morgen gaat het gebeuren. We eten savonds nog even bij mijn ouders en dan thuis nog omkleden enz. Mijn moeder vind dat we ook wel eens hebben verdient om samen uitteslapen. Dus we gaan hem pas Zondag smiddags ophalen. Ergens is het natuurlijk wel lekker dat uitslapen met zijn tweeen. (al bijna 10 maanden niet meer gebeurd) En natuurlijk de aandacht alleen voor elkaar.;) Maar ben zo bang dat ik er helemaal niet van kan genieten. Niet van het feest en niet van het uitslapen.:)

Nou ik ben mijn ei even kwijt.:p Maar euh herkenbaar? :) En iemand nog tips? (behalve schandalig veel alcohol drinken, geintje)

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik moet er ook aan geloven binnekort, zie er ook enorm tegenop!

Maar zal toch wel goed komen, denk dat als je eenmaal weg bent je avond omvliegt

Ik ging de 1e keer een avondje weg toen de kleine een week of 5 oud was we zouden een hapje gaan eten en mijn moeder paste bij ons thuis op, we waren de straat nog niet uit of ik wilde terug, maar mijn man zei we rijden een rondje en dan kijken we wel. en toen ging het ook hartstikke goed. Ik denk genieten voor je het weet is het voorbij

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wow.... Jelmar is met 6 weken al een nachtje naar mijn ouders gweest en met 12 weken, en gaat volgend weekend 2 nachtjes.

Tja... het is wel even gek, maar als jij al aangeeft dat je je ouders goed vertrouwd, dan moet je het gewoon echt proberen los te laten en ervan te genieten.
    Hoe moeilijker jij het nu al maakt in je hoofd, hoe lastiger het straks gaat worden.

relativeer, hij gaat 1 nachtje weg, naar opa&oma, die vinden het super en hij daar ook! dus er zijn no problems :)

Het is denk ik wel zo dat hoe langer je ermee mee wacht hoe moeilijker het word... wij hebben het (voor sommige moeders maatstaven) redelijk snel gedaan. Tja, mijn moeder is gek met het joch! en wij zijn lekker even uit eten e.d. geweest. Toen ik die avond op bed lag vond ik het wel gek dat er geen beeb in z'n bedje lag... maar hij was op een goede plek, dus was niet ' ongerust' volgende ochtend 10uur wel gelijk weer opgehaald :D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties ging voor de eerste keer logeren toen hij 2 maanden oud was, in totaal heeft hij nu 5x gelogeerd bij de opa's en oma's.

ik vind het iedere keer spannend, maar het gaat altijd goed. hij slaapt de hele nacht door en is superlief. en opa en oma genieten :)
    en voor ons is het ook lekker, kunnen we lekker naar de bioscoop en uitslapen!

5. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is al meerdere keren uit logeren geweest. (de eerste keer met 4 maanden) Meestal omdat ik nachtdienst had en mijn man de volgende dag heel vroeg moest. Maar ook wel gewoon voor de fun. Bij zijn grote neven. Die vinden het geweldig en wij maken daar dankbaar misbruik van.
    Als het de eerste keer goed gaat, is de tweede keer al makkelijker.
    Zelfs als je dan een keer te horen krijgt dat ze de halve nacht feest hebben gehad. En dan denk ik: tja, ik heb wel lekker geslapen. :D
    Soms is het best lekker om even grandioos misbruik te maken van het enthousiasme van opa's en oma's en oom en tante.
    Lekker uit eten, lekker naar de film. Zonder dat je op tijd staat. Soms best lekker hoor.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    15.010
    9.498
    113
    Gelderland
    ik ben met alles heel makkelijk behalve als het om slapen gaat. De enige bij wie ik een goed gevoel zal hebben is mijn vriendin. Zij heeft ook een dochtertje van dezelfde leeftijd en weet mijn angsten en hun manier van verzorgen spreekt mij aan. Ik zit nu bijv alleen thuis en mijn vriend is op een bruiloft omdat ik mijn zoontje niet weg wil brengen:) Mijn vriendin kon niet vanavond.
    Ik ben er nog niet klaar voor;)

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik begrijp je gevoel helemaal. Mijn zoontje is ook nog nergens anders geweest maar het hoeft voor mij ook totaal nog niet! Mijn man en ik vinden het niet nodig, wij nemen tijd voor onszelf als zoontje in zijn bed ligt 's avonds. Ik vréés dat de eerste keer in maart zal zijn, dan moeten we naar het huwelijk van mijn man zijn zus en ik vrees dat we hem dan 's avonds wel zullen moeten wegbrengen...

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Dames,

Bedankt voor jullie steun. :) Ik zal proberen er niet te veel bij na te denken en er heerlijk van te genieten. Ik zal jullie laten weten hoe het is geweest.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.248
    437
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het begrijpelijk hoor dat je er moeite mee hebt. Ons zoontje is nog maar 1 keer uit logeren geweest en dat was ook rond de 9 maanden. Om 8 uur de volgende ochtend stond ik alweer op de stoep om hem op te halen. Dat loslaten moet ik nog wat meer leren

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #10 sassie25, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
    Onze kleine man is 2 weken geleden voor het eerst uit logeren geweest bij opa en oma (mijn schoonouders)... We hadden van hun een bon gekregen voor dineren voor 2 zodat we eens samen weg konden ( zware bevalling met veel bloedverlies, er bleken placentaresten nog te zitten 3weken na bevalling dus curettage en daardoor bloedtransfusie, weer 1,5 liter bloed verloren) 3x blaasontseking na bevalling) Tycho vond de aandacht helemaal leuk en heeft heerlijk geslapen, zelfs beter dan thuis hahaha.

Opa en Oma hebben er ontzettend van genoten en morgenavond slaapt hij daar weer omdat we een verjaardag hebben en we hebben zelfs met elkaar overlegd dat we Tycho 1x per maand of 1x in de 2 maanden daar brengen zodat wij een avond kunnen doen wat we willen ( stappen, bioscoopje, eten enz )

Maar ik vond het wel moeilijk om hem achter te laten hoor!.... bang dat hij erg zou huilen, niet zou willen slapen en zag al hele taferelen van mn schoonoduers voor zich dat ze de hele nacht met hem op zouden zitten of rondjes om de eettafel moesten rijden in de kinderwagen om hem in slaap te krijgen.

xxx

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ons meisje is toen ze 9 weken was een nachtje bij opa en oma wezen logeren en vond het zo raar.
    elke keer dacht ik: dalijk huilt ze de hele tijd of ze wil niet slapen of weet ik wat je je allemaal in je hoofd kan halen.
    om 1 uur snachts zei ik tegen mijn man, zullen we haar maar op gaan halen (hij kon me nog tegen houden hoor want had het echt gedaan:D)
    uitslapen zat er al helemaal niet in want mama was natuurlijk om 6 uur klaar wakker.
    ons meisje was heel lief geweest en had zelfs uitgeslapen tot 8 uur (oma was om half 7 maar even gaan kijken want die had niet verwacht dat ze zolang zou slapen:))
    maar was blij dat ze weer lekker thuis was hoor, vond het helemaal niks dat mijn meisje niet in haar eigen bedje lag.
    we wachten nog even tot de volgende logeer party;)

Deel Deze Pagina