Damiën heeft nu sinds ruim een week helemaal door wanneer hij moet plassen en poepen, en doet alles netjes op het potje of op de wc. Ik denk dat we om de 2 dagen nog wel eens een ongelukje hebben, maar goed, hoort erbij! Snachts draagt hij nog wel een luier, maar overdag eigenlijk helemaal niet meer, ook niet als we boodschappen gaan doen of bij iemand op visite gaan.. Nu gaan we morgen een dag naar de Efteling, en ik weet eigenlijk niet zo goed of ik 'm nu wel of geen luier om moet doen.. Hij roept zelf dat hij in de Efteling ook op de wc gaat plassen, en ik ben in principe helemaal voor, maar het is natuurlijk wél zo dat, als we in de rij staan en Damiën bedenkt dat ie moet plassen, we niet binnen een paar tellen bij de wc zijn.. Ik ben hartstikke trots op m'n kleine vent, en wil het alleen maar stimuleren natuurlijk, maar ik twijfel een beetje of het handig is.. Damiën is al jaren wég van de Efteling, dus ik vrees dat hij ook niet heel erg geconcentreerd zal zijn op wanneer ie naar de wc moet, maar op hele andere dingen Wat zouden jullie doen? Extra broek mee, plastic tasje mee voor de (eventueel) natte kleren, en gewoon proberen? En dan als het 1 keer fout gaat een luier om? Of meteen smorgens een luier om en dat de hele dag zo houden?
de efteling is natuurlijk wel heel spannend en om dan te bedenken dat je moet plassen in wel heel knap. Je hebt het al besproken en toen was de keuze van je kindje luier uit. Ik zou hier toch in mee gaan. Ik neem wel eens een luierbroekje mee. Ik doe (als er geen wc in de buurt is) haar broek naar beneden en het luierbroekje aan. Plassen en daarna luierbroekje meteen weer uit. Dat werkt perfect. Meestal ben ik te lui om haar broek helemaal uit te trekken dus maak ik de zijkanten van het luierbroekje los en houd dit met mijn handen vast. Als je echt twijfelt of lang in de auto moet zitten zou ik wel voor een luier gaan.
Dat zou ook een optie zijn, als Damiën het toch ergens niet ook wel héél makkelijk zou vinden om een luier aan te hebben Soms heeft hij gewoon 'geen zin' en vraagt hij om een luier, die ie dan niet krijgt, maar als hij 'm om zou hebben, zou hij alles gewoon in z'n luier doen, en niet tegen me zeggen dat ie naar het potje wil. Ik denk dat we zo'n 3 kwartier in de auto zitten. Dat is vorige zondag ook gelukt, maarja, áls het mis gaat, is dat best naar natuurlijk
wat ik weet van mijn zoontje,met iets spannends, met n aktiviteit laten ze het niet zomaar gaan. juist voor de tv, relaxen op de bank, dan krijgt je n ongeluk. ik zou voor de zekerheid wel meerdere setjes mee nemen(alleen n extra broek zou niet genoeg zijn vr de hele dag.doekje op de auto stoel. een po voor de onderweg(of als je in de rij moet staan) mijn moeder adviseert me altijd een lege plastiek cola flesje(omdat jongens volgens haar gewoon in een flesje kunnen plassen) ik heb dat nooit geprobeerd, maar dat hoefde ook niet,omdat we nooit de hele dag weg gaan naar een drukke plaats.zo leren ze ook makkelijk staand te plassen,aldus mijn moeder...
Ik ben toen mijn oudste net 3 dagen op het potje plaste een dagje naar de dierentuin gegaan zonder luier en bij haar ging het gelijk helemaal goed. Maar zij heeft sowieso bijna nooit ongelukjes gehad. Ik zou er idd gewoon voor gaan. Luier mee en droge kleding. Gaat het fout kan je altijd nog beslissen de luier aan te doen.
Hij is zo kort zindelijk dat ik m een luierbroekje aan zou doen. Zo kan hij toch naar de wc en als t misgaat (kans lijkt me groot want deefteling is best overweldigend) dan maakt t niet uit.
zou een paar extra setjes meenemen. helemaal als ie het zelf aangeeft. anders heb je ook nog eens kans dat je weer trug bij af bent. voor kids is het juist heel spannend om op vreemde wc`s te plassen. dus je ziet miss wel elke wc daar. en voor de wachtrijen tja miss vragen ervoor . of anders als je weet dat het een lange rij is. expres ff samen gaan voor je in de rij gaat
Vorig jaar ook naar de Efteling geweest toen ze net een tijdje zindelijk was. Ze heeft op heel wat wc's geplast daar Maar mijn dochter kon het wel al redelijk snel best lang ophouden. Gewoon proberen, zou ik zeggen! En na 1 ongelukje (wat hij kennelijk om de dag nog heeft) ook niet direct dan een luier om lijkt me. Tenzij hij het zelf wil.
Ik zou gewoon wat extra broekjes mee nemen. Er zijn zo veel wc's dat je voordat je in een rij komt te staan even kan vragen of hij moet plassen. Ik heb het bij alle 3 wel zo gedaan en eigenlijk ging dat gewoon goed. Die van mij zouden echt niet meer in een luier plassen toen ze hem eenmaal niet meer nodig dachten te hebben.
Laatst ook met mn zoontje naar de efteling geweest, voor het eerst zonder luierbroekje oid en ene hele dag. Maaarrrr wel een verschil: m zoontje was al wel een half jaar zindelijk. Een luierbroekje vindt mn zoon verwarrend en gaat ie juist in plassen. Ik heb een droog setje meegenomen en luierbroekjes met het idee: als het 1 keer mis gaat dan doen we een luierbroekje aan en schone kleren, maar dan heb ik hem iig wel het vertrouwen gegeven. Ik had ook geen ervaring met hoe lang hij het kan ophouden. Thuis of op visite gaat ie altijd meteen. Ik had ook het idee dat ie de efteling allemaal veel te leuk vond om tussentijds te onderbreken voor het plassen. Maar hij gaf het supergoed aan! Je hebt er ook veel wc's en zonder wachtrij. Hij is de hele dag droo gebleven! Een keer had ik het zwaar: hij gaf ergens in het sprookjesbos aan dat ie moest en toen was het best een stuk op zoek naar een wc! Hij heeft het denk ik toen 10 minuten op moeten houden En verder liet ik hem niet absurd veel drinken en bij elke gelegenheid ook maar gewoon proberen of er wat uit kwam
Wij zijn ook naar de efteling geweest toen mijn dochter net een week zindelijk was. Ik heb toen het potje in een tasje aan de buggy meegenomen.
Potjes of flesjes meenemen vond ik echt te ver gaan, daar ben ik niet aan begonnen. Heb uiteindelijk inderdaad een extra set kleding meegenomen, zodat als het fout zou gaan, hij daarna gewoon verder kon zonder luier, maar het is niet nodig geweest! Hij is de hele dag droog geweest, viel tijdens Raveleijn om half 6 in slaap, toen heb ik 'm om kwart over 6 achterin de auto een luier om gedaan.. Helemaal top dus! Supertrots!
fijn he! (hier was onze eerste keer zindelijk naar de efteling trouwens echt een megadrama.. ze werd ziek in de efteling.. en dat ging gepaard met buikpijn en diarree.. nou serieus.. het carnaval werd nog net niet afgesloten om te luchten... wat een lucht en ALLES zat onder.. gelukkig sliepen we op bosrijk.. dus gauw kind naar bed met paracetamol die we gewoon kregen bij de balie overigens. En de volgende dag een herkansing ) overigens is het in de efteling ook wel echt goed geregeld qua hele kleine kinderen.. je loopt er om de haverklap langs toiletten.. speciale kindertoiletten, magnetrons, babyverschoonruimtes waar je je kunt bewegen etc.. en bovendien over het geheel genomen ook gewoon schoon. OOK in het hoogseizoen!
Wat goed!!! Best spannend he? Vooral voor de ouders Maar wat kan je dan trots zijn als het is gelukt!!