Drank vs Blowtje

Discussie in 'De lounge' gestart door MIss X, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik ben zelf een blower. Ik drink nauwelijks misschien 3x in het jaar een half glaasje. Een blowtje vind ik heerlijk af en toe, vooral nu ik geen sigaretten meer rookt.

Ik vind dat er toch te vaak scheve gezichten worden getrokken als je zegt dat je blowt, terwijl naar mijn mening, drank veel meer kapot maakt.

Je moet natuurlijk alles met mate doen.

Maar met mijn ervaring heb ik het idee dat je met een blowtje jezelf veel meer onder controle heb dan een drankie.

Loop maar de coffeshop binnen of een cafe. Je zal gelijk merken dat de sfeer in de coffeeshop een stuk relaxter, vriendelijker is.

;) Wat vinden jullie.

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik ben het helemaal met je eens.. Ik rook ook af en toen een jointje en ik vind het een stuk relaxter als alcohol. Je hebt de volgende dag ook geen last van een kater.
    Ik ben ook van mening dat als je blowt dat je jezelf inderdaad beter onder controle hebt als met drank op.
    Maar er word niet in huis gerookt of geblowt!

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Nee bij ons word ook absoluut niet gerookt. Maar sávonds als de kleine slaapt lekker op balkon. Ik kan daar echt van genieten.

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    mmm...k weet niet goed wat ik moet zeggen. Vind het een niet minder slecht dan het andere of het een beter dan het andere. Hangt namelijk van de persoon en de uitwerking en de hoeveelheid af.

Iemand anders kan van drank ook relaxt worden terwijl een ander flipt. En iemand die blowt en wie zn stemming op dat moment versterkt wordt kan heel naar flippen...dus tsja dat hangt er van af.

Maar voor al dat soort middelen (drank, sigaretten, drugs etc) geld voor mij, af en toe kan geen kwaad, zoalng je maar niet de hele dag bezopen of stoned bent. :D

Enne verder...lekker genieten van wat jij lekker vind en laat een ander maar kletsen!

PS ik drink, rook en blow zelf niet.

5. Niet meer actief

Wij doen het zo 1 keer per jaar ongeveer, soms 2 keer. Het mag hier ook helemaal niet in Belgie. Maar natuurlijk NOOIT bij zwangerschap op borstvoeding en NOOIT met kinderen in de buurt. Nu is het dan ook al lang geleden. Gewoon roken en drinken doe ik niet.

Ik denk dat het gewoon afhangt van de mate waarin je het doet. Iemand die eens een biertje dringt is iets heel anders dan iemand die alle weekends stevig doordrinkt. Iemand die heel veel blowt en echt een suf uitzicht begint te vertonen... vind ik ook niet echt goed. Maar als je zo heel af en toe eens... dan vind ik het nog kunnen.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja , wat is controle, zoals jij het beschrijft denk ik idd dat je het onder controle hebt, maarja het blijft verslavings gevoelig spul.
    Ik heb zelf nooit geblowt maar wel gerookt.
    Ik weet van mijzelf dat als ik 1 sigaret opsteek dat ik meteen weer voor de bijl ga ( al 5,5 jaar rookvrij), dus ik begin er gewoon nooit meer aan.

Alcohol drink ik de laatste anderhalf jaar niet meer, en daarvoor alleen een glaasje met kerst of verjaardag. Dus dat mis ik al helemaal niet.

Ik denk niet dat je kan spreken van een betere of mindere controle, aangezien iedereen een andere verslavingsgevoeligheid heeft.
    Alcohol of drugs het is allemaal troep. Ik ben blij dat ik het zelf niet gebruik of nodig heb om mij beter te voelen/ontspannen.

Als jij je er goed bij voelt, dan is het toch prima. Wat een ander zegt, moet je boven staan.

7. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik doe geen van beiden en mijn leven is ook niet minder aangenaam hoor. Drank minder slecht voor het lichaam, ja denk het wel. Blowen niet verslavend? Nee denk het niet. Geloof me, ik heb zelf iedere dag geblowd toen ik een jaar of 19 was. Ben blij dat ik er af ben. Alleen het idee: oh mama rookt weleens een blowtje schat. Kan er bij mij niet in. Liever nuchter.

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Maar Mama drinkt weleens een wijntje, word niet raar aangekeken. Word niet eens over gesproken, dat is zo normaal.

(heb het over het algemeen he, niet persoonlijk naar mensen bedoeld die wel af en toe een wijntje drinken)

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0

Mmm minder slecht voor het lichaam..nee denk ik niet..beiden zijn erg slecht. Je hersenen gaan van beiden kapot en drank helpt ook andere delen van je lijf naar de kloten zoals je lever etc. Kijk maar eens naar onderzoeksresultaten mbt drank en drugs gebruik...schadelijk schadelijk schadelijk

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Schadelijk is het zeker. Het is zeker niet goed te praten.

Af en toe kan best lekker zijn, en moet kunnen vind ik. Ook als je moeder bent. Je moet het natuurlijk niet doen waar de kleintjes bij zijn.
    Maar als je leven goed verloopt, je werkt hard, je bent een goede moeder. Dan vind ik dat je best met mate een wijntje of een blowtje mag nemen,

Mijn probleem is alleen dat mensen het heel snel, niet vinden kunnen dat ik blow, terwijl als ik vertelde dat ik af en toe een wijntje dronk. Ze er bij wijze van spreke er niet eens tegenin zouden gaan.

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook vaak een blowtje gerookt, ben nu al een tijd gestopt ik begon rare bijwerkingen te krijgen.
    Ik ben echt blij dat ik gestopt ben, het is natuurlijk geen excuus maar in Adam wordt je overal met jointjes geconfronteerd dus dat maakt het dan nog eens extra moeilijk om te stoppen.

Miss x laat ze lekker praten af en toe een jointje is helemaal niet raar hoor, misschien dat ik het zo nuchter opvat omdat ik een amsterdammer ben ik weet het niet.

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mmm ja...nou ja bij mij gaat het er dan meer om in welke mate. Kijk als iemand af en toe een wijntje neemt en maat weet te houden..tsja wie ben ik dan om daarover te klagen. En als iemand af en toe een blowtje neemt, wie ben ik dan..als niemand daar hinder van ondervind.

Maar het wordt in mijn ogen anders wanneer er (bv in bijzijn van kinderen) stevig gedronken of geblowd wordt. Want daar hebben de kinderen wel degelijk last van. Want als er iets gebeurd en beide ouders zijn zat of stoned, wie grijpt dan adequaat in?

En doe dan niet het verhaal van: ja maar dat valt wel mee, ik reageer nog wel helder etc...want dan hou je jezelf voor de gek. Net als met rijden en alcohol..dat kan ook niet...Dus zolang mensen maat weten te houden en er geen anderen bv kinderen de dupe er van worden: rook/drink gerust. Mar anders...nee dan vind ik het onverantwoordelijk of het nu alcohol of drugs betreft.

13. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Kijk en dat komt weer door ons mooie Nederland. Omdat het legaal is wordt het niet meer als drugs gezien. Het wordt hier zelfs voorgeschreven tegen reumaklachten. Toch blijft het een drug, alleen het taboe is weg. Een wijntje is toch anders. Als ik een glaasje wijn zou drinken heeft dat echt geen invloed op me. Als ik nu een blowtje zou nemen, weet ik zeker dat ik het voel. Uitwerking zou zijn: suf, lacherig/huilerig en moe. Dat heb ik echt niet na een wijntje.

14. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik heb geen problemen met af en toe een jointje maar goed zou het niet doen als mijn kleine in huis is!
    ik heb ook een keer geblowd nou ik was helemaal van de wereld iedereen kon iets tegen me zeggen maar ik hoorde nix!
    voor het zelfde geld gebeurd er iets met de kleine!

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Daar ben ik het helemaal mee eens.

16. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Sinds 1,5 jaar drink ik niet meer. Ik heb wel eens geblowd, maar daar werd ik zo ontzettend sloom van en ik herkende mezelf niet meer als ik in de spiegel keek. Ik vond het verschrikkelijk dat ik moeite moest doen om de deurkruk naar beneden te duwen, dus dat heb ik daarna nooit meer gedaan. Krijg er ook giga hoofdpijn van.

Ik denk dat er op blowen een groter taboe ligt. Het is tenslotte een drug en daar is van bekend dat je makkelijk van blowen naar sterkere middelen grijpt. (kan...hoeft niet natuurlijk) Men is banger voor drugs als voor drank omdat drank al zolang wordt gebruikt. Ook vroeger...het was heel normaal en drugs gebruik is nog steeds niet "normaal".

Als iemand een joint neemt...vind ik prima. Als iemand een drankje drinkt...vind ik prima, als iemand rookt...prima. Iedereen moet het voor zich weten.

Ik snap wel hoe je je voelt als mensen je dan "verwijten" maken. Ik krijg die verwijten naar mijn hoofd omdat ik rook. Nooit binnen, nooit bij kinderen. Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij doet.
    Sporten kan bv. ook heel verslavend werken en ongezond worden omdat men teveel vraagt van zijn lichaam. Daar wordt ook niet raar naar gekeken. Iedereen heeft zo zijn eigen manier om zich te ontspannen. De een blowt, de ander drinkt een glaasje. Weer een ander sport of mediteert of doet wat dan ook. Prima toch ;)

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat gezellig nog een amsterdammer. Misschien is het inderdaad zo dat er hier er anders over gedacht word.

Nogmaals, alles met mate en niet als er kleintjes in de buurt zijn. Ik doe het weleens op balkon bij ons, maar dan rookt mijn vriend niet. En alleen als ze slaapt.
    En de straffen moeten veel zwaarder.. Achter het stuur met drank of drugs is gewoon levensgevaarlijk. Niet eens voor jezelf maar voor een ander. Ik kan mij daar heel boos om maken. Soms als ik op de snelweg rijd, zie ik een auto waggelen van de een naar de andere baan, ik vind dat niet kunnen!

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn vriend blowt elke dag maar dat doet ie ook al 23 jaar
    hij is nooit sloom hij doet het niet waar ons kindje bij is

ik blowde ook maar 1 per week ik ging dan een avondje weg naar de shop en kwam terug als youame in bed lag
    nu doe ik het niet meer omdat ik zwanger ben

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ach wat is wijsheid...

Ik weet uit ervaring dat ik beter een wijntje kan drinken dan een blowtje kan roken, want die heeft veeeeeel meer effect op mijn gemoedstoestand dat dat wijntje....(als ik maar 1 blow en maar 1 drink hè, eerlijk vergelijken...)

Verder vind ik dat ieder het voor zich moet weten. Maar dat blowen niet verslavend is, dat moet ik tegenspreken, want mijn ex, die echt meerdere keren per dag blowde had het naar eigen zeggen echt nodig, op een gegeven moment kon hij niet meer slapen als hij vooraf geen blowtje had gerookt... Dusss.... Maar dat is toch net als alcohol? De een tankt een fles wijn leeg en hoeft vervolgens weken niet meer, de ander MOET elke dag drinken...

Het is wat mij betreft om het even, dus doe wat je lekker vindt (maar rook inderdaad niet in bijzijn van de kleintjes), dan drink ik vanavond lekker een wijntje om te proosten op het nieuwe jaar!

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik vind een blowtje af en toe niet vreemder dan een wijntje af en toe hoor ;) (en nee, ik kom niet uit Amsterdam :)) Ik vind het allebei oké als het met mate gebruikt wordt en niet in bijzijn van kinderen.

Deel Deze Pagina