Ik schaam mij kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke2222, 27 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke2222

marieke2222 Niet meer actief

Ja dat viel mij ook al op dat als ik ongesteld ben dat ik geen urine verlies omdat ik een tampon in heb.

Maar al zou ik ooit nog zwanger willen worden en een kindje krijgen dan wordt dit probleem toch alleen maar erger?

Maar een paar jaar geleden heb ik een spiraaltje laten zetten door de huisarts. Ik vraag mij af zij had mij toch wel gezegd dat ik een verzakking heb.?!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik herken het probleem. Na de 2e ook inspanningsincontinetie

Nu nog altijd wel een beetje last van ( zeker 4 a 5 jaar na de bevalling flink last van gehad...met niezen en sporten) nu 7 jaar later.

Met sporten nu nog steeds wel af en toe maar het is beter geworden.

Ik ken trouwens heel veel vrouwen die hier last van hebben of hadden. Hoef je je echt niet voor de schamen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh absoluut! Ik geloof dat zo’n bandje ook enkel wordt overwogen als bekkenfysio en ring of pessarium onvoldoende werken.

Treez vindt dit leuk.
  4. Treez

Treez Niet meer actief

Bij mij is het inderdaad erger geworden. Toch ervaar ik het als minder ernstig. Ik ben er aan gewend geraakt en accepteer het nu. Daarnaast heb ik ook baat van de trucjes die ik bij de bekkenfysio heb geleerd. Ik kan er beter mee omgaan dan na de eerste. Ik had wat tijd nodig om te accepteren dat ik tot de tena ladies behoorde ;).

Wat ik begrepen heb, is een lichte blaasverzakking normaal na een bevalling. Misschien dat er daarom niks gezegd is en de huisarts zal er toen ook niet specifiek naar gekeken hebben om te beoordelen hoe ernstig het is? Ik weet het ook niet precies maar zo iets kan ik mij voorstellen.

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Vervelend.. sowieso naar de huisarts gaan.
    Ik kom nu elke week bij een dame van 90 die er nooit iets aan heeft gedaan en ze is helemaal incontintent daardoor nu..

6. marieke2222

Vreselijk..

7. marieke2222

Ik heb het nog niet geaccepteerd. :(

8. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.655
    2.107
    113

9. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.655
    2.107
    113
    Ik had het een paar weken terug ook toen ik griep had.
    Met hoesten of heel erg niezen.
    En ik ben nog nooit bevallen...

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb 2 jaar geleden een tvt-bandje laten plaatsen, had dit jaren eerder moeten laten doen. Ik bedacht me vorige week nog dat ik tijdens het hevige hoesten niet meer in m'n broek plas, terwijl ik dat eerder dus wel deed. De ingreep viel erg mee, alleen de spierpijn, dat was minder.

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wat een "feest" der herkenning:rolleyes:
    Ik heb met kerst griep gehad en heb drie weken lopen hoesten.... Plaste ook geregeld wat in mijn broek... :oops:
    Nu ook met hardlopen verlies ik wat urine, zo vervelend omdat ik voor mijn gevoel niet meer helemaal ontspannen kan rennen.... Pas geleden moesten we een sprintje trekken en hoeps:eek:
    Ik heb geen verzakkingen, dat is pas gecheckt bij de gyn. Wel heb ik tijdens en lang na de zwangerschap bekkenklachten gehad, en ik heb endometriose waardoor alles in mijn bekken verkleefd is....

Denk er over om eens naar de fysio te gaan....

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hoe doen ze die ingreep?

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ze maken een gaatje in iedere lies naar binnen toe, vandaar ook de spierpijn, en daardoor gaat een kunststof bandje dat ze onder de urinebuis plaatsen. En het is gewoon een dagopname.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou zeker naar de huisarts gaan. krijg je hulpmiddelen (bijvoorbeeld tena lady?) wellicht ook vergoed.

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb het ook als ik verkouden/ziek ben met hard niezen. Niet zo erg als jij omschrijft maar toch wel iets. En met sporten soms.
    Heel veel vrouwen hebben dit dus je hoeft je niet te schamen.
    Je hebt al veel tips gehad zag ik. Hopelijk heb je gauw iets gevonden wat helpt! Schroom niet om hulp te zoeken hoor.

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    hmmmm klinkt vrij simpel... alleen ik vraag me dan af of dat kan in mijn buik met al die verklevingen.... maar dat is een vraag voor een arts natuurlijk....

17. marieke2222

Ik ben bij de huisarts geweest. Geen verzakking. Ik moet naar de bekkenfysio. Afspraak gemaakt meteen. Thnx iedereen...

Madeliefke vindt dit leuk.
  18. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ben nog niet zo lang zwanger maar merk nu al dat de blaas niet zo sterk is, het ophouden gaat minder makkelijk, gewoon in de dagelijkse dingen heb ik er geen last mee maar ik fiets graag en langere toertochten gaan gewoon minder makkelijk, toch iets sneller naar een café als vroeger, wat ik ook merk is dat ik me meer schaam, voor ik zwanger was stapte ik ook nu met de kou gewoon af, vriend bij de fiets met mijn jas en plaste ik in de struiken, voel me daar nu heel onprettig bij.

Deel Deze Pagina