Diabetes

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabeer, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    omdat ik vaak ziek was de afgelopen tijd had ik bloed laten prikken. Nu blijkt dat mijn suiker veel te hoog is dus ik moet maandag terug bij de arts komen. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat kan ik verwachten?

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik denk dat je dan een cueve moet prikken, dus bijvoorbeeld 2 dagen lang 3x per dag even prikken.
    En als dat idd te hoog is zal je wel medicatie moeten slikken denk ik..

Hoe hoog was het dan? ( als ik vragen mag;)

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    oei...dat heb ik helemaal niet gevraagd:) ze zei alleen dat het veels te hoog was en niet goed was. En ik moest zo snel mogelijk terug komen

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

aahh hmm.. heb je ook ergens last van?

5. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Wat je kan verwachten ..
    Ze gaan eerst kijken of het type 1 of 2 is,dan gaan ze eerst kijken of het gewoon met medicijnen kan,en anders moet je je zelf gaan spuiten..
    Ik heb het ook,en ben er echt niet blij mee,je bent er elke dag mee bezig,ik spuit trouwens,dus je moet echt overal aan denken,spullen overal mee na toe enzo..
    Als je vragen heb mag je me gerust een prive bericht sturen..
    Hoop dat je snel wat meer hoort,ik weet hoe je je voelt nu

6. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Moet je trouwens vaak plassen?
    En drink je heel erg veel?
    Met wat voor klachten ben je naar de dokter gegaan?

Sterkte ermee

7. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Raar dat ze je pas op maandag laten terug komen, dat was bij ons op de praktijk niet toegestaan.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb zw suiker gehad en daarna typ 2. Ik was veel te dik, daar kwam dat ook door, internist raadde mij aan om flink af te vallen en dat ik heb toen gedaan, nadat ik 20 kilo was afgevallen is de suikerziekte verdwenen. Wel heb ik erg grote kans om het na mijn 45e opnieuw te krijgen. Ik heb voor het onderzoek een erg goor drankje moeten drinken, pure glucose volgens mij en dan gaan ze elk uur bloed afnemen en als dat ook te hoog is, tja dan heb je diabetes type 1 of 2. Als je overgewicht hebt zul je moeten afvallen. anders krijg je medicijnen of insuline. Insuline krijg je wel pas als het echt heel erg hoog is. Ik zou medicijnen in tabletvorm krijgen als ik niet was afgevallen.

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb trouwens wel in de zwangerschap moeten spuiten.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Nou ik heb al vanaf 2005 al last van zeker de helft van het jaar ziek zijn en ook vaak duizelig. Ik val super snel af terwijl ik me echt vol eet ik eet meer als mijn man en die is kogelrond...'s nachts moet ik vaak naar de wc en overdag ook. Drinken heb ik altijd al veel gedaan. En ik weet niet of dit ook wat is? maar ik heb ook al jaren las van dat ik soms te "dom" ben om dingen vast te houden. Dat soms het simpelste dingetje uit me handen valt...gewoon plotseling. En ik zie vaak wazig of dubbel. Met deze symptomen ben ik naar de huisarts geweest. ik dacht dat alles kwam gewoon door ziek te zijn. Want als je ziek bent zie je vaak slecht en val je ook veel af. En ik dacht altijd dat ik het aan de zwangerschap had overgehouden

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja en ik woog 6 maanden geleden rond de 85 kilo en weeg nu (gisteren gewogen) 51 en ben 1.68

Deel Deze Pagina