Jeetje ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, ook al is de kans met 1:500 nog steeds heel erg klein, je was natuurlijk blijer met de uitslag van 1:5000, hoe kleiner de kans hoe beter jij je voelt als aanstaande moeder. Maar maak je niet ongerust, zoals iemand al zei realiseer je hoeveel 500 is en hoe klein die kans dan is dat jij net 1 van die 500 bent.
pffff ik moet nog voor die combinatietest 30 dec eerst echo en bloed prikken daarna een paar weken later de nekplooi meting geloof ik... @buikje123 niet teveel malen het is natuurlijk schrikken..maar stress ik ook niet goed voor de kleine in je buik... ik duim voor een goede uitslag
bedankt meiden! ik probeer er niet teveel aan te denken nee, misschien hoor ik morgen dat het gewoon 5000 moest zijn en als t 500 is, nouja dat is dan wel schrikken maar indd, 1 op 500 is nog niet heel veel.. 499 kindjes worden wel gezond geboren.
Hej buikje, Tijdje niet gesproken, toen zag ik je topic. Jeetje, ik zou toch ook heel erg schrikken!!! Eerst zeggen ze dit en later schrijven ze dat? 1:500 is ook een kleine kans hoor, maarja 1:5000 klinkt stukken beter he?! Ik ben nog niet zo heel erg verdiept in die onderzoeken, krijg mijn setje met post denk ik deze week nog wel binnen van de VK, ze zou er ook al deze info voor mij indoen. Heel veel sterkte voor jullie!!!
ms rock, wat lief van je! ik zie dat je zwanger bent!!! gefeliciteerd meissie! veel geluk en sterkte gewenst met alles.
Dank je! Ja tis nog heel pril maar na 5 posi testen geloof ik het wel haha! Zo onzeker he pfff!!! De weken kunnen me niet snel genoeg gaan nu.....
ooh ik weet nog goed ja in het begin bij mij, was ook super onzeker, zelfs bloedverlies gehad etc, maar alles is nog goed dus ik hoop dat t bij jou ook zo mag gaan
Zo, natuurlijk schrik je hiervan en ik vind het eerlijk gezegd ook nogal een fout om te maken, welke kant het ook uitpakt. Maar zoals iedereen zegt en je zelf ook wel inziet is 1:500 echt niet een slechte uitslag. Ik hoop dat je morgen gauw duidelijkheid hebt en dat je in je opluchting ook wel even je vk aan kan spreken op deze fout... (en voor mensen die niet weten wat een combinatietest is, waarom je die laat doen en hoe de uitslagen werken en ook al bedoel je het goed: reageer gewoon niet, dat houdt het een stuk simpeler voor iedereen die er wel iets zinnigs over kan en wil zeggen)
dankjewel miepie. voor mij was die test wel belangrijk, wij hebben ook iemand achterin de familie met down en aangezien ik ook een allergie heb, een aandoening aan mn darmen, was het zeker zinvol voor ons om deze test te doen en de uitslag van 5000 klonk gewoon heerlijk in mn oren, dit is gewoon even schrikken.
Down is niet erfelijk. Dus het zegt helemaal niets of iemand in je familie down heeft. edit : Overerving Downsyndroom is bij ongeveer 4 van de 100 mensen erfelijk, en bij 96 van de 100 mensen niet. Bij de erfelijke vorm varieert de kans op het krijgen van een volgend kind met Downsyndroom. Deze kans hangt af van het chromosoom waar het extra 21ste chromosoom aan vastzit.
meiden de verloskundige belde met t nieuws dat het een afdrukfoutje moet zijn geweest, het was gewoon 1 op 5000!
Maar er wordt wel extra onderzoek gedaan wanneer Down in de familie voorkomt. En dat wordt uiteraard niet voor niets gedaan. De kansen zijn dan toch groter.
pffff weer adem halen! ben blij voor je! dat is dus de reden waarom ik het niet doe, word al zenuwachtig bij jou, laatstaan bij mezelf.