Hebben jullie dit ook? En oplossing...

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man en ik krijgen van het weekend 3 familieleden hier te logeren. Mijn moeder, mijn broer en mijn halfbroertje van 12 jaar oud.

Nu schaam ik me een beetje om het te zeggen :) maar ik ben nogal vies van sommige dingen. Ik hou er helemaal niet van als er veelvuldig gebruik word gemaakt van het toilet door veel verschillende mensen. En nu heb ik ook een broer die nogal spettert bij het plassen. Gelukkig heb ik mijn man aan het begin van ons huwelijk geleerd om te gaan zitten, en dat doet ie nu ook netjes. Maar bah, ik vind het zo goor... Maar daar doe je weinig aan. Ze zullen wel moeten. Misschien maar zorgen voor schoonmaakdoekjes bij de wc zodat ik af en toe even met een doekje kan schoonmaken....

Daarnaast vind ik het bij de lunch en ontbijt zo goor als verschillende mensen met hun mes in de potten beleg zitten. En dat er verschillende handen aan de kaas zitten. Dat heb ik dan ook liever niet. Hoe kan ik dat oplossen met de visite? Het gaat om 1 ontbijt en misschien 2 lunchen. Ik zou iets speciaals kunnen doen zodat we geen beleg op brood hoeven te smeren. Ideeen?

Ben ik hier extreem in of hebben meer mensen dit? Het lijkt op een vorm van smetvrees of zo. Al heb ik het alleen met dit soort dingen.

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Leg het beleg op een bord met een klein vorkje er naast :)

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    leg bij elk beleg een vork/lepel/mes. Zodat ze die gebruiken. En is het een idee om voor 1 keer gesneden kaas te kopen?
    En ik zou inderdaad een pakje schoonmaakdoekjes bij de wc neer leggen.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je kan het toch gewoon zeggen.. het is je eigen familie?
    dat ze moeten zitten op de wc, en als ze 'knoeien' dat er doekjes liggen en dat ze dat zelf moeten schoonmaken..

dat je de kaas en vlees etc gewoon zo op een bordje legt met een vorkje erbij lijkt me wel duidelijk dat ze het dan zo moeten doen..

enja met messen in de potten? .. koop speciaal voor hun potten met beleg, die je als hun weg zijn gewoon weggooit???

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    worstenbrood !! haha zit de worst al in het brood he !!

dat van de wc vind ik ook wel maar heb 2 wc en niemand gaat boven alleen ikke en man ... en maak het erna wel weer schoon ..
    en idd bij beleg een vorkje erbij !

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Je zou voor de lunch zelf een grote schaal broodjes kunnen smeren zodat iedereen daarvan kan pakken, leuke servetjes erbij en klaar.
    Plakken kaas kopen ipv een groot stuk, en inderdaad zoals hierboven staat op schalen serveren met een vorkje erbij, staat ook meteen leuker op tafel.

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    of koop van die verpakkingen voor 1x gebruiken die zijn er ook maar genoeg !!

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Als dit gaat om jam enzo, die kun je ook in kleine pakjes kopen, zoals in een hotel enzo. En dat geldt bijvoorbeeld ook voor (room)boter, pindakaas etc.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar zijn er meer die ook best vies zijn van dit soort dingen of ben ik daar een uitzondering in?

Dat van dat beleg is denk ik gekomen doordat ik op een kinderdagverblijf werkte, en daar was een collega die haar mes aflikte en daarna weer de pot in ging. Daarnaast veegde ze haar mes niet goed af aan de boterham waardoor er bijv. op de smeerworst ook pindakaas zat en de boter zag er niet uit. Allemaal viezigheid erdoorheen. Ik heb dit zo vies gevonden dat ik er echt wat aan overgehouden heb. Klinkt heel zwaar maar het is wel irritant, dat ik met dit soort dingen nooit zo ontspannen om kan gaan maar altijd al druk aan het uitdenken ben hoe ik dingen kan oplossen, voor dat wat ik vies vind of wat dan ook.

10. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    klein verpakkingen voor het ontbijt (staat ook extra feestelijk!)
    speciale lunches aanbieden bijvoorbeeld:
    soep met voorgesmeerde broodjes (tomatensoep, br. kaas)
    saucijzenbroodjes
    hotdogs
    (pasta)salade
    frietjes
    pannekoeken

Ik vind het helemaal niet gek hoor, met beleg heb ik dat minder maar met de wc snap ik je helemaal. Waarom staan mannen als ze plassen? Dat spettert altijd, niet alleen op de vloer, muren deur maar ook op hun zelf?! jek!

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Dat van het beleg ken ik :) ik leg dan ook altijd een mes bij het beleg neer en niet bij de pannen van mensen zelf, dus er is 1 mes voor de pindakaas 1 voor de boter etc...

en weet je wat ik dus ook heb....
    ik eet in etappes warm eten... eerst m'n aardappelen, dan m'n vlees en dan maak ik m'n pan schoon en dan de groente... ik wil niet alles op 1 bord hebben dat het elkaar 'aanraakt'

dus ik ben ook beetje schizo :p

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Dat ontbijten of lunchen herken ik niet, maar dat van de w.c. wel. Sommige mensen lijken gewoon niet normaal te kunnen plassen of erger...poepen. Ik heb altijd van die wegwerp vochtige reinigingsdoekjes, ideaal voor dat soort dagen, die zwabber je tussendoor even snel over het toilet heen en klaar.

Broodjes zou je van tevoren kunnen smeren en op een schaal leggen, anders gewoon losse kaasplakjes of mini's gebruiken.

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb dit zelf niet...
    ofjah.. niet zo erg iig..

ik zeg altijd tegen de mannen die na de wc gaan, dat als ze knoeien dat ik ze terug roep en dat ze mogen gaan poetsen...

met beleg.. tja handen wassen voor dat je gaat eten ??
    en als iemand t zou proberen om z'n mes af te likken en daarna weer in de pot te gaan.. nou dan krijgen ze wel wat te horen hoor, want dat is gewoon asociaal en spoor je echt niet... gelukkig heeft nog nooit iemand dat bij mij gedaan...

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou gewoon de broodjes van te voren smeren en dan gezellig op een grote schaal leggen inderdaad :)
    en voor ontbijt mooi mini's en plakjes kaas en vleeswaar :)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kun je niet vragen of ze zittend kunnen plassen? Zoiets moet kunnen bij je broer toch? In een beetje geinige bui.. dat je geen spetters op de muur wilt en het ook nog eens beter is voor het ledigen van de blaas.

Gelukkig hier geen staande plassers want vind dat ook erg ranzig.

16. fafa

fafa Niet meer actief

dat van die broodsmeersels door elkaar herken ik ook wel hoor.

Als tiener vond ik dat echt afschuwelijk, maar nu ben ik er gelukkig een beetje 'overheen gegroeid'. Al maakt de 'combinatie' nog wel uit. bv een klein beetje jam in de pindakaas boeit me niet, da's wel een aardige mix ;) maar als er kruidenkaas in de jam zou zitten smaakt de hele pot meteen knoflookig, dus dat vind ik wel smerig...

en ja, mes aflikken en dan weer in de pot is gewoon schandalig! Al zou ik dat van mn familie en goede vrienden nog wel kunnen hebben.

En van die kaas: zowel ik als mn vriend zijn opgevoed met: "kaas pak je bij de korst vast" dus dat vind ik ook een beetje vies als anderen dat niet doen. Als ie meteen op gaat maakt het me trouwens niks uit, maar als ie wat langer ligt krijg je daar geheid schimmel.

17. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey waardevol,

Leg idd bij het beleg een klein vorkje ernaast,en bij de jam een lepeltje erbij. En het toilet maak je gewoon elke avond schoon,moet kunnen vind ik!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG :$ Wat een smerig asociaal wijf! Geen wonder dat je hier gevoelig voor bent geworden!

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Meid, dat je je hier nu al druk over maakt....
    Denk dat je je niet zo druk moet maken en het los moet laten..

Ik zou gewoon tegen je broertje zeggen dat ze bij jou moeten zitten op de wc.
    En dat van het beleg is ook wel op te lossen, heb genoeg goede tips voorbij zien komen.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat smerig he? En ik was zo'n mietje dat ik daar nooit wat van durfde te zeggen. :)

@ Consider, ja dat is ook stom dat ik me daar druk om maak.

Ik denk dat als ze hier zaterdag tussen de middag komen, dat ik dan zorg voor gesmeerde bolletjes.

En als ontbijt kan ik bijv. wentelteefjes maken. Dat is een goed idee. :D En dan tussen de middag kaastosti's. Dan zit ik geen één keer met 'smerig beleg'.

Deel Deze Pagina