De 12 weken magische grens topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moontje2008, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jaaa.. Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, maar toch.. Bij wie komt de magische grens ook in zicht?

2. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook... tenminste nog een weekje en ik deel je mening!

Heb vorige week een termijnecho gehad en was toen al aardig gerust gesteld. Wat je zegt er kan nog van alles gebeuren, maar toch he.... Heb van de week nog een echo voor de nekplooimeting, nog ff duimen dat ook die goed is en dan ben ik nog meer gerust gesteld...

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik moet nog 2 weken tot de 12 maar ben blij als ik die voorbij ben! En dan snel de kleine voelen ;)
    de 20 weken echo goed,
    de 26 weken want dan is het kindje beter te helpen als hij/zij geboren wordt en zo verzetten we onze grens..

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha ik ken dat ja. Eerst was ik blij met 8 weken, als toen de echo goed was. Toen dacht ik als ik eenmaal die 12 weken maar voorbij ben..
    En nu kan ik niet wachten tot de 20 weken echo, zo is er elke keer wel wat.

5. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Jaaaa ik ben er ook voorbij!! En als je er eenmaal voorbij bent, kijk je idd uit naar de 20 weken echo. Zo is er idd zoals Sasjuh zegt elke keer wel wat!

Maar vooral genieten van het mooie wonder wat in je eigen buik groeit. Ja ik zit duidelijk op een roze (of blauwe haha) wolk!

Moet wel zeggen zodra je de 12 weken voorbij bent vliegen de dagen voorbij voor m'n gevoel!

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ben vorige week de 12 weken grens voorbij gegaan en ben inmiddels 13 weken zwanger. Ik keek vooral uit naar de 12 weken grens omdat ik hoopte dan minder misselijk te zijn. Nou ik geloof dat het wel minder word haha, ben nu echt alleen in de ochtend een beetje misselijk maar als ik me rustig hou komt het wel goed. Verder heb ik de 12 weken echo net gehad en we hebben geen nekplooimeting gedaan, maar de vrouw die de echo maakte heeft wel even snel gekeken en het zag er prima uit. En nu wachten tot de 20 weken echo, ik ben zo benieuwd of het een jongen of een meisje is!

7. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat je idd wel weer steeds naar een ander punt toe leeft en ook dat het snel gaat. Het klinkt misschien gek, maar ik vind dat helemaal niet erg.. van mij mag het al zover zijn :D

ben ook idd zeer benieuwd wat het gaat worden, kan niet wachten!

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier nog 1,5 weekje toto de 12 weken:D

9. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Jaaa ik ben ook net 12 weken. Maar moet je die nou voorbij zijn (dus 13 weken) om uit de gevarenzone te zijn?

10. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er helaas altijd nog iets mis kan gaan, maar geloof ook dat toch de 12 weken als een bijzondere grens wordt gezien, dus houd ik me daar ook maar aan vast ;)

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Er is geen vast punt volgens mij die je voorbij moet zijn. Het ligt rónd de 12 weken, tenminste, dat denk ik dan he. Ben geen expert ;)
    Ik ben de 12 weken alweer 2 weken voorbij. De dagen lijken soms heel langzaam te gaan want elke dag sta je er wel een paar keer bij stil hoe lang je zwanger bent (tenminste, ik wel hahaha) maar als ik dan bedenk dat het wel alweer ruim 8,5 week geleden is dat we zelf ontdekten zwanger te zijn, dát vind ik dan wel weer al zoooooo lang geleden klinken! En het is dus 7 weken geleden dat we het onze ouders vertelden pfffffff

Maarja, voorlopig moet ik ook gewoon nog 26 weken en kijk ik nu uit naar a.s. dinsdag, controle bij de VK!

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik begin me nu ook gelukkig minder misselijk te worden, maar af en toe nog wel moe..

En zit ook op wolk, maar weet nog steeds niet welke.. Neig naar blauw, maar iedereen zegt meisje! Als het maar gezond is en net zo'n gevoel voor humor heeft als haar grote zus.. Die zat net voor mijn kruis "baby leuk leuk leuk" te zingen als ode aan de baby..

Ben aan het twijfelen om het morgen op mijn werk aan de kids te vertellen (pubers) kunnen ze me wat meer gaan helpen door hun stoel aan te schuiven en zitten ze niet te zeuren omdat juf weer moet plassen:D

13. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Herkenbaar:)
    ik keek ook heel erg uit naar de magische 12 weken. En toen ik er eenmaal overheen was werd het voor ons alleen maar onzekerder.. met 12+1 een "slechte" combitest, kans 1 op 20 voor downsyndroom.. mijn magische grens is nu dus verlegd naar eind volgnede week. Dinsdag vlokkentest en eind volgnde week, of hooguit begin de week erop, de uitslag. Had ik die combitest maar nooit laten doen!!!

Ben zo blij dat je die 12 weken hebt gehad, krijg je dit...

14. Seth

Seth Niet meer actief

in de boeken spreken ze van als de vrucht 12 weken is..... (14weken)
    maar iedereen zegt dus iid 12 weken zwangerschap...

15. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Aaah ik ben bijna 10 weken en weet al dat ik zwanger ben sinds dat ik 3 weken was ongeveer. Veel te lang dus! De eerste weken was ik ervan overtuigd dat het mus zou gaan(waarom weet ik niet) nu ben ik wel al iets minder onzeker, maar kan niet wachten totdat ik de 12 weken grens voorbij ben;) nog 2 en halve week dus!

16. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

@Marit: Natuurlijk kan er altijd nog wat misgaan, dat weet ik ook wel. Maar die kans op een miskraam wordt kleiner na zoveel weken. Maar als je zo denkt, kan je nergens meer van genieten.

17. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk topic! Ik kan ook niet wachten tot ik de 12 weken grens heb bereikt. Nog 5 dagen en dan is het zo ver :). Ondanks de goede echo met ruim 9 weken, is deze grens toch ook belangrijk. Donderdag bloeddrukcontrole en volgende week maandag nekplooimeting; als die beide controles goed zijn, kan ik nog meer geen genieten.

Geniet allemaal!

18. Seth

Seth Niet meer actief

toen ik zwanger was van de eerste en dus over de 12 weken heen was.... zei ik blij tegen mijn verloskundige...:"nu heb ik nog maar weinig kans dat het mis gaat he"....

De oude vrouw zei de wijze woorden.. (wat ik dus ook nooit meer zal vergeten):
    Meid, elke stadium in een zwangerschap heeft zn eigen risico's...

Niet DE woorden die ik dus wilde horen, maar (helaas) wel de waarheid!

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Voor mij duurt het nog eventjes, maar kan echt niet wachten tot ik die eerste 12weken voorbij ben! Hopelijk kan ik dan een beetje gaan genieten....

20. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bedoel ik dus eigenlijk, ik heb ook niet dat ik mij hele dagen er druk om maak, want dan kan je er inderdaad niet van genieten en dat is iets wat je toch zoveel wel moet doen....

Deel Deze Pagina