Hier ben ik wel erg benieuwd na. Ivan is van 22 mei, mijn moeder zit nu al helemaal vol van het idee dat we Sinterklaas gaan vieren 5 Dec. Zelf vind ik het nog een beetje onzin omdat hij er niks van mee krijgt. Van opa en oma krijgt hij zo'n grote (woezel &) Pip waar hij zelf knopjes in kan drukken en die gaat dan wat vertellen en tellen ofzo? Daarnaast ook nog eens kleertjes. Vind het allemaal best veel voor een kleintje van dan bijna 7 maand! Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie mening en ervaring!
Finley beseft het nog niet, maar krijgt toch een klein cadeautje. Aiden heeft vorig jaar voor het eerst zijn schoentje mogen zetten. Hij snapte er toen nog niks van, maar vond het wel spannend en leuk. Op Sinterklaas zelf heeft hij wat cadeautjes gekregen. Dit jaar zal Aiden het beter beseffen. Hij is al druk aan het oefenen met Sinterklaasliedjes! De eerste cadeautjes zijn al gekocht! Maar eerst nog voor het eerst een paar huizen Sint Maarten lopen. Ook die liedjes is hij al aan het oefenen.
mijn dochter was bij der eerste sinterklaas 4 dagen en mijn zoon 1 maand. maar wij doen het vooral omdat wij het gezellig vinden en doen ook suprises. ook als de kinderen weten dat het niet echt is gaan wij nog door. wij zien het dus als een gezelig famillie dagje. maar zoon wordt in november trouwens 4 maar snapt er niets van.
Mijn zoon was een maand oud toen we al de sint vierde maar dat kwam omdat mijn zusje al kinderen had haha. Dus vandaar.
Toen onze dochter 8 mnd was hebben we het thuis niet gevierd, alleen bij oma en opa omdat haar nichtje toen als 1 was. Zelf vond ik het ook nog niet zo nodig, maar wel heel erg leuk dat we weer actief in de sinterklaasfase kwamen. Toen ze 2,5 was had ze er eigenlijk ook nog niet veel aan, sint en pieten wel, maar pakjesmiddag niet. Vanaf 3,5 jaar is dat echt wel heel leuk geworden.
Hier mn ouders ook zo gek! manlief heeft er niks mee. kids zijn van dec en jan. Dus dat de oudste bijna 1 was werd er al gevierd hoor en de jongste was nog geen maand!! en een cadeau`s schandalig eigenlijk.. Als jijzelf zoeits hebt van mij hoeft het niet kun je ze toch ook smiddags even laten komen? oid? Wij deden het wel icm loodje trekken maar dat vinden wij eigenlijk niks meer aan alleen mn zusje vind het nog geweldig! het gaat inpricipe voor mn ouders nu om de kids.. en jar is dus daarna ook nog jarig.. pff
Mijn moeder was ook gelijk bij mijn eerste enthousiast tot 2 keer toe. De laaste keer heeft ze ook echt een zak met kadotjes gemaakt. Ik vond het prima, zij vond het leuk om te doen. Wij deden wel ook een kadotje voor de gezelligheid,maar geen schoenzetten of dergelijken. Nu mijn oudste straks met Sint 2 jaar en een paar maanden oud is gaan we als gezin het echt vieren. Ik merk dat ze het nu wel echt doorheeft. Hier dus met ongeveer 30 maandjes. Nou kan de tweede wel al meteen meegenieten natuurlijk, maarik denk dat het natuurlijk ook bij haar echt wel 2 jaartjes duurt tot ze het hele Sinterklaas gebeuren echt door heeft.
Haha erg hè zulke ouders. Maar wat gaf jij dan zelf aan de kids?? Vind het ook een beetje lullig als mijn ouders voor 50 euro aan spulletjes geven en wij aankomen met een kleinigheidje van een 10tje voor ons eigen kind
Lianna heeft in 2007 d'r eerste sinterklaas al gewoon gevierd. Ze mocht toen ook al mee naar mijn werk voor sinterklaas.
Ja dan ga je dus mee doen. dus reken maar uit!een paar zakken vol! pff die kids krijgen me toch spullen! en na een jaar kijken ze er niet meer naar om heb voor dit jaar al gezegd doe bijv 2 grote dingen Jar vind een racebaan helemaal geweldig.
Hier was onze zoon 4 maanden toen we sinterklaas vierden en achteraf zoooooo blij dat we dit gedaan hebben want achteraf is dit het laatste moment geweest waarop we foto's hebben kunnen maken van 4 generaties De opa van mijn man, zijn moeder, mijn man en onze zoon.
Normaal hadden wij haar eerste (dan 9mnd) ook over geslagen maar omdat ze broer(9) en zus(5) is kunnen wij haar ook niet overslaan.
Bij de eerste keer sinterklaas was nog net geen 4 maanden oud en hebben we het gevierd voor de gezelligheid. Vorig jaar ook weinig besef. Nu zijn we haar al langzaam aan het voorbereiden op de komst van de sint. Nu vind ze het wel leuk!
leuk toch dat je moeder ermee bezig is? een echte trotse oma je kindje zal er nog niks van snappen, maar maak er een gezellig familie-moment van! wij doen al jaren met de fam aan sinterklaas, onze dochter is met deze sinterklaas bijna 3, ze begrijpt het sinterklaas idee nog niet echt denk ik, maar kadotjes uitpakken snapt ze wel hoor
Mijn zoontje is acht dagen jonger als de jouwe. Mijn SM wou ook dat wij daar het zouden vieren maar ik wil dat niet en doe dat dus ook niet. die drukte en al die mensen dat kan hij niet goed hebben dan raakt ie zwaar overprikkelt en ik weet wel weer hoe dat gaat. Willen iets kopen voor mijn zoon? Prima maar ik ga niet met de hele famillie daar zitten veelste druk en totaal geen zin in L krijgt van ons een leuk cadeautje maar meer voor de grap.
Hier vierden we het gelijk al toen Emma 6 maanden was en Julia 5 maanden. We vieren het nl altijd. Ook toen we nog geen kinderen hadden.
ik ben er nooit mee gestopt voordeel van jongere broer en zusjes. Dus hier hebben ze allebei voor het eerst sinterklaas meegevierd toen ze nog in de buik zaten, al heeft de jongste niks gehad, had op 5dec getest . Sinterklaas houden we elk jaar met mijn familie, normaal bij ouders, laatste jaar bij ons gedaan
E. Was nog geen maand oud haha. Kreeg ze al wat kadotjes. Vorig jaar (was ze net 2) vond het leuk maar snapte het niet echt. Dit jaar snapt ze het echt. Zingt al hele dagen liedjes, heeft zitten knippen en plakken voor sint etc.
Mijn zoon wordt 29 november 3 en dan nog gaan wij geen sinterklaas vieren (alleen schoentje zetten) zal ff uitleggen waarom. Hij is best gevoelig voor prikkels en dus vinden wij zo'n man met zo'n baard en gewaad aan en een paar van die zwarte pieten nog net te gek voor hem. We gaan dit jaar uitleggen wat sinterklaas is door het op tv te laten zien en eens door de stad te lopen en kijken hoe hij reageerd, want ik wil hem niet met zijn neus vooraan hebben staan en dat hij straks tot 7/8 jaar hartsikke bang is. Zelf heb ik niet zoveel met Sinterklaas maar je komt er met kids niet onderuit, wat ik wel vervelend vind is dat die kids al vanaf september gek gemaakt worden en s'nachts al niet meer kunnen slapen (en dan duurt het nog 2,5 maand) echt te gek voor woorden. Of dat mensen zeggen; pas maar op anders moet je in de zak mee of krijg je met de roe, als je niet lief bent krijg je geen cadeautje van de Sint....pffff echt ik heb er de pest aan, dat moet je niet doen bij kinderen ik zie het elk jaar weer op mijn werk dat ze er dan bang voor zijn en ouders maar dwingen op schoot voor een leuke foto. Beetje overdreven verhaal (tis in sommige gevallen wel waar) maar ik ben mijn verhaal kwijt hahaha