Zwanger na chlamydia

Discussion in 'Zwanger worden' started by Louise9, Apr 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Louise9

Louise9 Lid

Apr 12, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik volg deze forum al een tijdje. En heb besloten me te laten registreren na een bezoek aan de gynaecoloog.

We zijn al bijna 2 jaar aan het proberen. Maar ik heb een aantal jaren terug waarschijnlijk 1,5 jaar lang chlamydia gehad. Het is toen behandeld en ik heb het nu niet meer. Maar ik ben online gaan zoeken en ik las dat 1000 vrouwen per jaar onvruchtbaar worden door chlamydia en best geschrokken van dit aantal en ben zo bang dat door mijn eigen stomheid ik onvruchtbaar of verminderd vruchtbaar ben.

Dus ik zou graag van meiden die weten dat ze ook 1-2 jaar chlamydia hebben gehad hun ervaringen weten.

Hebben jullie verklevingen gehad of verstoppingen? Zijn er meiden ook gewoon zwanger geworden zonder problemen?

Ik heb nu bloed gegeven en een kweekje af laten nemen. Manlief moet ook de nodige testen doen. En dan mag ik over 4 weken terug voor de uitslag.

Alle reacties van dames die zich hier in herkennen zijn welkom ook via prive berichten.

Liefs L.

2. Elisa205

Elisa205 Actief lid

Apr 12, 2013
    105
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi Louise9,

Ik lees ook al een tijdje mee op het forum en besloot me te registreren omdat ik graag op je topic wil reageren.

Ik heb ook chlamydia gehad. Ik weet niet hoe lang maar minimaal 2 jaar.
    Nadat ik erachter kwam en ben behandeld was ik ook lang bang dat ik onvruchtbaar zou zijn.

Toch ben ik na 4 rondes zwanger geworden! (nu bijna 35 weken).
    Mijn verhaal is geen 'garantie' maar kan je hopelijk wel wat meer gerust stellen...

Lfs, EL

3. Louise9

Louise9 Lid

Apr 12, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Elisa,

Super bedankt voor je reactie. Ik zat vandag zo in een dip en ik las alleen maar verhalen over verklevingen en zo. Dus jou verhaal geeft me hoop dat het nog anders kan lopen behalve het doem scenario wat ik nu in mn hoofd heb.

Je leest overal dat als je er te lang mee loopt dan zus en zo, maar wat is lang?

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat het jullie toch op de natuurlijke manier gelukt is. Hoe oud was je toen je het kreeg als ik vragen mag.

Liefs L.

4. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Hoi Louise: ik heb geen ervaring met chlamydia maar ik las dat je bang hebt voor verklevingen. Misschien kan je om een hystroscopie (kijkoperatie van bm) vragen. Dan kunnen ze zien of er verklevingen zijn en kunnen ze deze eventueel los maken. Met een gewone echo kunnen ze dat niet zien.

Ik wens jou super veel succes en duim dat je over 4 weken gewoon aan de slag kan ;)

5. Louise9

Louise9 Lid

Apr 12, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey bdotsie,

Bedankt voor je lieve reactie.

Als het kon had ik het vorig week al gedaan maar ze volgen altijd een bepaald traject. Als ze het ene hebben uitgesloten dan pas gaan ze over op andere onderzoeken. Als er niets raar uit zijn onderzoek en mijn kweekje en bloedonderzoek komt dan pas kunnen we het hebben over een kijkoperatie. Mijn gyn. is geen fan van het hsg onderzoek.

Liefs L.

6. Elisa205

Elisa205 Actief lid

Apr 12, 2013
    105
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Inderdaad, wat is lang?! Ik gaf bij de HA dat ik er minimaal 2 jaar maar waarschijnlijk langer mee liep. Hij deed er voor mijn gevoel vrij makkelijk over. Over onvruchtbaarheid maakte hij zich niet zoveel zorgen zei hij.
    Ik was 21 toen ik erachter kwam en het heb laten behandelen.

7. Louise9

Louise9 Lid

Apr 12, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Apart is dat dat die huis artsen er makkelijk over doen. Maar tijdens het eerste gesprek met mijn gynaecoloog had ze me dat binnen 5 minuten al verteld. Het komt vaak genoeg voor. 1000 per jaar vind ik vaak. Maar ik vraag me af of het ook afhankelijk is hoe de ontsteking verliep. Ik had ineens bloedingen na gemeenschap waardoor ik denk dat ik toch verklevingen heb. Waar komt het bloed anders vandaan?

8. Elisa205

Elisa205 Actief lid

Apr 12, 2013
    105
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je over 4 weken een goede uitslag hebt! Laat je even weten hoe het allemaal is gegaan?

9. Louise9

Louise9 Lid

Apr 12, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik doen :)

Share This Page