Na PCOS nu eigen cyclus, maar korte LF. wat nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door julia80, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    vijf jaar geleden ben ik gestopt met de AC-pil en kwam er nauwelijks een cyclus op gang (eens in paar maanden eisprong met veel te korte LF +- 5 dagen). PCOS diagnoge en op aanraden van gyn met clomid begonnen, 50 mg leidde tot overstimulatie dus over naar 25 mg. Na 1 ronde zwanger en dochter gekregen.

Na bevalling kwam er weer nauwelijks iets op gang. Toen met 25 mg clomid in ronde 4 zwanger geraakt en zoon gekregen die nu bijna een jaar is. Nu heb ik tot mijn grote verbazing al tijdje redelijk constante cyclus! Al 5x een einsprong gehad, maar wel een korte LF (8-10 dpo). Met de clomid had ik een LF van 13 dagen. Voor de rest is de eisprong dag vrij vergelijkbaar (+-cd 19-21) en de rest voelt vergelijkbaar (voelde bijna 1.5 week lang het ei groeien, nu ook).

Nu hoopte ik dat de LF misschien nog vanzelf langer zou worden maar vandaag zit ik op 7dpo en voel al krampen. Ook voel ik al 2 dagen voor de ms me niet zo happy dus mijn progesteron neemt dus echt te vroeg af.

Het begint langzaam aan te kriebelen nu; we willen nog niet actief beginnen maar heeft iemand een idee wat een gyn hiermee zou doen? weer 25 mg clomid geven of zou dat tot overstimulatie leiden? Utrogestan na eisprong? Tijdje zelf proberen en aankijken?
    thx!

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Kan ik dit beter onder vruchtbaarheid behandelingen plaatsen?

3. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aangezien de gyn je al kent, denk ik dat hij weer Clomid aanraadt. Te weinig progesteron kan ook wijzen op een niet krachtig genoeg eisprong.

Utrogestan is vies druipspul, maar heeft voor mij echt super gewerkt!

Ik denk dat het eerste is wat hij vraagt: ben je er klaar voor weer aan medicijnen te beginnen? En dat is natuurlijk aan jullie..

Succes!

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Bedankt Voor je reactie! Ik had helemaal geen last van de clomid (had dus ook maar een heel lage dosis) en vind het echt geen enkel probleem om dat weer te nemen, alleen ben ik dus wel een beetje bang voor overstimulatie. Iemand anders nog ervaring hiermee?

Deel Deze Pagina