Ik snap er even niets meer van.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bossie, Jun 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bossie

Bossie Lid

Nov 14, 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje; ik slik al 12 mnd clomid. Ongeveer 6 maanden 150 mg. Nu wordt ik uit mezelf niet ongesteld maar ben het wel altijd geweest sinds ik clomid gebruik. We gaan nu voor IUI (moet alleen nog een HSG) maar wat is er nu aan de hand....??? Ik word niet ongesteld en ben ook niet zwanger.. Normaal heb ik een cyclus van 29 en nu zit ik op dg 34. Ik baal hier een beetje van want op de eerste dag van mijn menstruatie moet ik bellen voor een HSG...maar mijn menstruatie blijft uit.

Kan het zijn dat ik niet meer reageer op clomid?? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.

Alvast een fijn weekend:)

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan inderdaad zijn dat je niet meer reageert op Clomid. Soms moet na verloop van tijd de dosis verhoogd worden of je kunt er resistent voor worden. Zeker als je het al wat langer gebruikt, kan dit voorkomen.

Als je niet ongesteld wordt, zou ik het ziekenhuis even bellen. Dan kun je een Primolut/Proverakuur krijgen om je ongi op te wekken. Anders moet je misschien nog heel lang wachten totdat je weer verder kunt.

Succes!

3. Bossie

Bossie Lid

Nov 14, 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jippie, bedankt voor je reactie. Denk dat clomid gewoon niet meer aanslaat bij mij. Ik ga maandag bellen want anders kan ik inderdaad heel lang wachten...... Ga om zo'n kuurtje vragen. Helaas, maar het is niet anders. Hoe is het met jou?
    Fijn weekend!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wel balen dat je er nu niet goed op reageert. Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, ik ben er uiteindelijk resistent voor geworden. Daarna overgestapt op hormooninjecties, dat werkte prima. Elke keer een mooie eisprong en minder bijwerkingen.

Succes!

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Zou idd heel goed kunnen zijn dat je Clomid resistent bent geworden, zeker omdat je het al zo lang gebruikt.
    Zou idd even bellen voor een kuurtje Provera en dan vragen wat de mogelijkheden zijn.
    Hier helemaal geen reactie op Clomid en wij gingen over op de Puregon-injecties, die het voor mij prima doen.

Succes!

6. Bossie

Bossie Lid

Nov 14, 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie :) toch fijn dat er mensen zijn die je toch een beetje kunnen helpen.

Ik ga ook uiteindelijk ook over op een spuit hormoon (nu kan het volgens mij ook niet anders) Sta in de wacht voor een HSG onderzoek en mag daarna met IUI beginnen.....kan echt niet wachten. Morgen gelijk bellen voor een kuurtje en hopelijk wordt ik snel ongesteld.

7. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    denk idd ook dat je resistent aan het worden bent, heb zelf ook ruim 1,5 jaar Clomid 150 gebruikt, bleef goeie eisprongen hebben, maar geen zwangerschap, bij de 1e ronde spuiten meteen zwanger....hopelijk krijg je snel je ongi, en het HSG, en dan heeeel veeeel succes met de IUI en spuiten.....

8. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    bij mij sloeg de clomid zowiezo niet aan! :(
    ja 1 keertje de 100mg , maar daarna ook niets meer.

menpopur injecties doen het vooralsnog prima bij mij!!! :)

Succes met alles! hoop dat je snel weer verder kunt!!!

9. Bossie

Bossie Lid

Nov 14, 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag gebeld en ik heb een primolut kuur gekregen. Heb dus ook gelijk een afpraak gemaakt voor de HSG. Ben blij dat het me is gelukt. Hopelijk kunnen we in augustus beginnen met IUI.

Bedankt voor jullie reactie! :)

Share This Page