Ik snap er even niks meer van.....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Buitenhuisje, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben even behoorlijk in de war en zou graag willen weten of jullie dit herkennen :

Sinds vorige week heb ik van die vage zwangerschapsgevoelentjes: pijnlijke tepels, bij vlagen een beetje misselijk en (nog steeds) erg moe.
    Afgelopen zaterdag een test gedaan....negatief.
    Dacht zondag ongesteld te worden......maar bleef bij elke dag een heel klein beetje bruine afscheiding.
    Wel nog dagelijks die vage zwangerschapsgevoelentjes.
    Dus.....vanochtend weer getest, weer negatief !

Ben ik nu toch ongesteld ? Maar dan verlies ik toch veel te weinig bloed en mijn bloed is niet eens rood (heb hier ook vaak gelezen dat de eerste menstruatie na een miskraam behoorlijk heftig kan zijn en dat is het bij mij dus niet).

Ik weet ook dat een eerste menstruatie na een MK soms heel lang op zich kan laten wachten (zelfs tot 10 weken !), maar waar komt dan die bruine afscheiding vandaan ?

Mijn MK is 4 weken geleden begonnen, ben het vruchtje 3 dagen daarna verloren. Als alles volgens het boekje zou verlopen zou ik nu of ongi moeten zijn of zwanger ?!?!

Mijn vraag: Wie herkent dit of heeft wel eens hiervan gehoord ?

Langzaamaan ben ik mezelf helemaal gek aan het maken en kan (bijna) nergens anders meer aan denken. Wie weet blijft daarom die ongi ook wel uit. Misschien moet ik even een keer "stevig" klussen met m'n man om de boel even op gang te brengen ?

Ik weet het even niet meer en hoor dan ook graag van jullie.

Natascha.

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Natascha,

Ik weet het natuurlijk ook niet precies, en wil je ook niet van slag brengen.
    Maar het kan ook zijn dat er nog geen ongi komt en er ook nog geen zwangerschap is, omdat je na een MK een verstoorde cyclus kunt hebben.
    Ik zeg KAN, hoeft natuurlijk niet.
    Ik hoop natuurlijk voor je dat je weer zwanger bent, maar wil je ook even hierop wijzen.

Succes ermee, liefs Hope

3. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Hoi Natascha,

Ik herken wel iets uit je verhaal. En dan voornamelijk het gevoel dat je je eigen hoofd op hol brengt. Ik heb 9 jan een MK gehad en ben 1 dag later nagecurreteerd. Vorige week woensdag dacht ik een eisprong te voelen, voorheen voelde ik hem ook altijd. 6 dagen na mijn eisprong voelde ik een steekje en vandaag heb ik al de hele dag een zeurderig gevoel bij mij baarmoeder/eileiders. Tevens heb ik al 3x een jeukerig gevoel in de borsten gehad.
    De vermoeidheid herken ik ook, maar dat zie ik meer als een staartje van de MK.
    Ik ben er zelf ook niet 100% zeker van dat ik niet weer zwanger ben.

Ik maak mezelf net als jij helemaal gek. Ik moet nog een paar dagen wachten op de duivels, maar niets duid er nog op.

Ik denk dat we niets anders kunnen doen dan afwachten.

Succes

groetjes Bette

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Heb na de mk zelf en de eerste ongi na mk heel weinig gebloed. Hoeft dus niet heftig te zijn.....

5. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Na mijn eerste mk had ik voordat ik echt ongi werd een week last van bruine afscheiding. Toch is de echte ongi daarna nog doorgekomen. 6 weken na de mk om precies te zijn.

6. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Na mijn mk begon de menstruatie na 28 dagen eerst met bruin bloed en daarna heel veel rood bloed met veel stolsels. Ik moest het matras beschermen en kraamverband gebruiken. Alles bijelkaar duurde het ongeveer 5 dagen. De 2e menstruatie begon na 25 dagen (weer volgens oude cyclus) zonder bruin bloed maar wel weer zo heftig 2 dagen en daarna wat bruin. Het is wel gebruikelijk dat de cyclus wat verstoort is en de menstruatie wat anders van structuur dat hersteld zich vanzelf weer na verloop van tijd. Als je toch wat ongerust bent kan je altijd contact op nemen met je gynaecoloog die kan dan kijken of je baarmoeder zich wel goed leegd na de menstruatie. Heb ik ook laten doen , is heel geruststellend. Dan weet je dat het zo kan gaan.

7. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt allemaal voor jullie reacties !

Ik ben blij dat het herkenbaar is.
    Ik heb gisteren een goed gesprek met m'n moeder gehad en even lekker uitgehuild (wat heerlijk toch om een moeder te hebben) en daarna voelde ik me een stuk beter. Ik ga het nu echt proberen van me af te zetten en te denken dat het allemaal komt zoals het komt. Misschien is het inderdaad geen ongi en ook geen zwangerschap, maar omdat mijn cyclus altijd zo regelmatig was en ik elk gevoeltje herkende is dat soms een beetje moeilijk te bevatten. Maar feit blijft dat je lichaam na een MK helemaal van slag kan zijn. En dus dat van mij ook waarschijnlijk.
    We kunnen nu eenmaal de dingen niet sturen, ook al willen we dat nog zo graag.

Ik heb alleen nog een vraagje aan Gwenn:
    zat er een tijdje niks tussen jouw bruine afscheiding en de ongi of ging dat geleidelijk in elkaar over en tel je dan vanaf de eerste dag van de afscheiding of de eerste dag van de echte ongi (dit om een beetje te kunnen bepalen wanneer de cyclus nu echt begonnen is) ?

Ik heb heel veel gehad aan jullie reacties ! Ontzettend bedankt daarvoor. Wat is het toch heerlijk zo'n forum, dat je gevoelens en vragen met elkaar kunt delen en vooral ook de steun, doet me echt ontzettend goed.

Ik ga nu lekker mijn gedachten verzetten, lekker met een grote emmer schuimend sop door m'n huis (en hoofd) en ga proberen het allemaal los te laten en te laten komen zoals het komt (volgens mij begin ik mezelf te herhalen, hihi !).

Ik hou jullie op de hoogte ! Lieve groeten, Natascha.

8. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is bijna niet te geloven :confused: , maar ik heb me nog niet voorgenomen om alles van me af te zetten en "het" te laten komen zoals het komt en........
    voila........ben zojuist ongesteld geworden ! :)

Ik was nog nooit zo blij met een menstruatie, hahaha ! :)

Voor mij is nu het ene boek gesloten (maar niet vergeten) en kan het volgende geopend worden. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Natascha.

9. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    goed zo buitenhuisje,
    nu kan je definitief herbeginnen!

succes
    flyke

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Natasja,

Volgens mij blijf ik je volgen! Ik heb dan wel geen zwangerschapskwaaltjes gehad, maar heb sinds gisteren mijn eerste Ongi (eigenlijk wo al, maar dat was 3 uurtjes; net tijdens mijn sauna bezoek!)
    Hoop voor je dat alles soepel verloopt en dan... op naar het volgende hoofdstuk

Groetjes Minka

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Yes Natascha, super!
    Eindelijk je 1e ongie. Fijn dat het toch heeft doorgezet.
    Ik heb 2 en een halve week geleden 's nachts enorm gebloed, dacht dat dat mijn menstruatie was, maar toen hield het op.
    Maar sinds maandag is het doorgekomen, en ik ben er nu al bijna weer vanaf.
    Dus komt allemaal goed!

X Neia

12. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Haha... fijn dat het toch doorgezet heeft!

Als antwoord op je vraag; ik heb de eerste dag van de echte ongi (dus niet de dag dat die bruine afscheiding begon) geteld als de eerste dag.
    2 weken daarna had ik mijn eisprong, net zoals voorheen!

Nu kun je lekker weer gaan aantellen! (wie had gedacht dat ik me daar nog eens op zou verheugen... :rolleyes: )

Deel Deze Pagina