Soms heb je van die akelige momenten... zoals gistermiddag. Walter(mijn zoontje van 6) en ik gingen naar de brillenwinkel omdat walters brilletje weer eens scheef stond (beetje verbogen) Toen de bril weer recht was en weer schoon gemaakt zei de jufvrouw van de brillen winkel dat walter nog een wuppie kreeg , een wuppie met een brilletje. Met nog een 2e wuppie in haar hand vroeg ze walter of hij ook een broertje of zusje had. Walter zei niks dus ik zei nee waarop walter zei nou..ik had bijna een zusje maar die baby was dood gegaan in mama's buik die was al 2 weken dood toen we daar achter kwamen. Nu moeten we nog super lang wachten op een zusje. De 2 andere medewerkers en 2 klanten keken heel ernstig naar mij... en ik raakte bijna in paniek er prikten al wat tranen achter mijn ogen. Nou tot ziens riep ik maar gauw en ik wist niet hoe gauw ik die winkel uit moest! snel op de fiets en naar huis. Eigenlijk moest ik nog naar een paar winkels maar daar had ik even geen zin meer in. Thuis kwamen de waterlanders ik voel me dan zo labiel geen vat op mijn emoties.... En walter die kon er ook niks aan doen hij weet niet dat het pijnlijk is. Toen ik weer wat bijgekomen was heb ik hem rustig uitgelegt dat we dit niet aan mensen vertellen die in de winkel werken , hij begreep het en beloofde niet zomaar meer alles te vertellen aan winkelpersoneel.
Hai Monique, Wat erg, maar heel goed van je dat je Walter hebt uitgelegd. Zo onschuldig. Ook kinderen blijven het lang bij zich houden. Je hebt je wel goed weten te houden in de winkel. Heel knap. Sterkte.
Hoi,Monique Ik heb er ook tranen van in mijn ogen . Kinderen zijn ook zo onschuldig. Mijn dochtertje is nu ook 6 ,toen zij voor het eerst terug kwam van school vroeg ze ook aan mij waarom alle klasgenootjes wel broertje en zusje hadden en zij niet? Ik hoop voor je dat je snel positief mag testen . Ally
Hey Moonique, Ik kan me toch zooo goed voorstellen wat voor een pijnlijk moment dat moet zijn geweest voor je. Je zoontje kan er zoals je schrijft niets aan doen, hij zegt het uit pure onschuld, en dat is ergens ook wel heel lief van hem: het geeft aan dat jouw miskraam ook indruk op hem heeft gemaakt. Ik denk dat op het moment dat hij dat zei iedereen even met de mond vol tanden stond en niet goed wist wat te zeggen. Wat lief van je zoontje dat hij zo goed begreep wat je naderhand tegen hem zei. Maar bah, op dit soort momenten komt het verdriet om je miskraam toch weer behoorlijk boven. Goed van je dat je het hier hebt opgeschreven en zo even je hart kunt luchten. Ik hoop maar dat je je nu weer wat beter voelt. Liefs, Marla
Het helpt mij zeker om het hier neer te schrijven , ik weet dat er meer vrouwen hier zijn die na hun miskraam nog zulke momenten zullen hebben. De verwerking hiervan gaat zo een beetje met ups en downs en het is een opluchting niet de enige te zijn met deze gevoelens.
Hoi Moonique, Wat een moeilijke situatie. Ik begrijp heel goed dat dit moeilijk voor je is. Ik heb het zelf ook nog regelmatig moeilijk met situaties. Zoals ik in mijn eigen topic heb geschreven. Van je af schrijven lucht idd een klein beetje op. En laat die tranen dan maar komen, dan huil ik gewoon met je mee, want bij mij komen ze nu ook in grote hoeveelheden eruit. Liefs Hope
Dankje hope, Voor je lieve reaktie , die moeilijke momenten en akelige situaties zullen zeker nog vaker voorkomen. En het verdriet moet eruit dat kan niet anders, gedeelde smart is halve smart liefs
Oh Monique, wat zou jij je rot hebben gevoeld zeg. Maar ik ben echt trots op je, hoe je het opgelost hebt. Dat zou ik niet kunnen denk ik. Als ik zo'n moment heb of voel aankomen dan kan ik mijn tranen echt niet binnen houden. Super van je! En wat knap van je dat je het aan je zoontje hebt uitgelegd. Sterkte meid! Vooral in deze spannende periode (1 dag voor NOD)! X Neia
Weet precies hoe je je voelt... Laatst in de dierentuin (best veel mensen om ons heen) zagen we een baby-aapje en inderdaad, mijn zoontje van 2 riep heel enthousiast "Mama ook baby in de buik!" Hij was bij de 12 weken echo toen nog alles goed was. Moest wel een paar keer slikken... Thuis heb ik hem maar uitgelegd dat de baby niet meer in de buik zat, dat die er veel te vroeg uitgekomen was en nu een sterretje is geworden. Veel sterkte! Neeke