recepten?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 9 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Mijn vriend en ik willen gezonder gaan eten. Hij wil gaan afvallen.. Weet iemand een goede site met recepten? Niet te exclusief, gewoon makkelijk te maken dingen, bijv rijst met iets ofzo... maar geen vis want dat lusten we niet. ja vissticks hhaha. Of als iemand een goed recept weet mag je die ook hier neerzetten.
    Alvast bedankt, ben zelf namelijk niet zo creatief..

2. Niet meer actief

Ik raad je aan om wieght watchers te doen hier kun je alles bij blijven eten.
    Bijna onze hele familie die wil afvallen doet dat op die manier en de kilo's die worden afgevallen varieren van de 6 kg tot de 31 kg.

Het kost je niets extra want de gewone producten kunnen gewoon
    gegeten worden

Je hebt ook een speciale cd-rom waar alle info opstaat.
    Als je interesse hebt stuur maar even een pb

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    En wat is dat precies? ik heb er nog nooit van gehoord

4. Niet meer actief

Hoe werkt het weight watchers plan.

De hoeveelheid voeding wat je per dag mag hebben wordt bepaald door je geslacht, gewicht, lengte en je dagelijkse activiteit. Aan de hand van die informatie wordt bepaald hoeveel point je per dag mag hebben

Elk soort van voeding heeft een aantal points. Maar leuke is er zijn ook bepaalde voedingsmiddelen die geen points bevatten zoals: groente, fruit, thee, koffie, en aardappels mag je onbeperkt eten voor maar 2 points.

Het dieet is heel goed voor te houden. Bij deze methode gaat het afvallen langzaam en gestaag, maar op de lange termijn is gewichtsafname bijna gegarandeerd, en zolang het dieet gevolgd wordt min of meer blijvend.

5. Niet meer actief

En als je eenmaal je streefgewicht hebt behaald kun je een stabilisatieplan maken zodat het resultaat blijvend is

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Ja maar het is in groepsverband.. Denk niet dat mijn vriend dat doet.. hij wilt het zelf doen denk ik...

7. Niet meer actief

Ik ben ook niet naar zo'n bijeenkomst geweest en na de bevalling van mijn dochtertje was ik in totaal 15 kg afgevallen
    Het is niet verplicht om er heen te gaan. Meestal is zo'n club voor mensen die een stok achter de deur nodig hebben om af te vallen

8. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Hoe kook je nu dan? Want volgens mij hebben de meeste mensen overgewicht door te veel snoepen en snacken tussen de maaltijden door... Als je gewoon drie maaltijden per dag eet en twee tussendoortjes dan denk ik dat je al een heel eind komt. En genoeg bewegen, ik heb geloof ik eens gelezen dat je iedere dag een half uur moet bewegen (fietsen, traplopen enzo) en dan nog ten minste twee keer per week een uur wat intensiever sporten!

Misschien kun je iets vinden op de website van het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl) daat staan allemaal tips en adviezen over gezond eten! En ik dacht dat ik ook wel eens recepten heb zien staan ergens op die site...

9. Niet meer actief

Idd de mensen komen meetsal aan door ongezond eetgedrag, mensen vergeten ook snel dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd is van de dag.
    3 Gezonde maaltijden
    2 gezonde tussendoortjes
    elke dag 30 mijn goed bewegen
    en 1.5 a 2 liter water drinken

Deze 4 handelingen kunnen al genoeg zijn

Alleen het probleem is vaak dat mensen die willen afvallen te weinig gaan eten, dus ook een verbrandig gaan dan naar beneden en als je dan een keer iets vets eet slaat je lichaam dit direct op.

Met het weight watchers plan wordt er aangegeven wat je per dag mag hebben als je gesport heb kun je dit aangeven en mag je iets meer eten. Je mag max 4 point per dag overhouden. De reden daarvan is dat je dan voldoende calorien binnen krijgt en dus langzaam maar blijvend afvalt

er wordt 500 gram per week gerekent om gezond af te vallen. Meestal gaan andere dieten sneller, maar de kans dat je weer aankomt is dan een stuk groter.

Je reserve's in je lichaam raken op en zodra het dan de gelegenheid krijgt om vet op te slaan zal je lichaam dit zeker doen met een verevelend schommel resultaat op de weegschaal

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Nou elke dag doet hij niks aan.. 1 keer in de week intensieve training met basketbal.
    Hij eet smorgens om een uur of 10 2 boterhammen, tussen de middag 4 boterhammen en savonds eten we gewoon warm.
    Overdag eet hij een milkybreak en 2 plakjes snijkoek. Savonds eet ie wel is wat m&ms of zo maar niet vaak meer. We hebben een periode gehad dat we 2 keer per week patat aten en dardoor is die ook zo aangekomen..
    Die liters water haalt ie geloof ik niet maar hij is er wel mee bezig. overdag drinkt die gewoon water en savonds meestal een sapje..

maar die points enzo, die kan ik nergens vinden.. is daar een website voor?

Wil ook is wat gaan eten met rijst.. Maar zou niet weten wat.

11. Niet meer actief

Op de site van weight watchers kun je informatie vinden of hun werkwijze.
    Je kunt een cd-rom bestellen ( of mij een pb sturen)
    en daar kun je dan je points in bijhouden per dag.

Als ik het zo hoor eet hij niet te veel. Maar beweegt hij te weinig.

12. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ervaringen kan je ook op deze site kwijt...
    http://zulu.messageboard.nl/13208/index.php ;) ;)
    Je bent van harte welkom!

Ik ben zelf dinsdag met streepje slank bezig van de Margriet.
    En dat bevalt me perfect. Je moet dan wegstrepen wat je eet.
    Je krijgt een overzicht met wat je allemaal binnen moet krijgen.
    Die vakjes moet je vullen.
    En je kan ook invullen hoeveel water je hebt gedronken en hoeveel je gesport hebt enzo. Want als je gesport hebt, dan krijg je er weer vakjes voor terug.
    En elke week wordt mijn gewicht bijgehouden
    Ik ben hier zelf heel erg blij mee omdat je alles mag blijven eten.
    En je mag ook eens wat snoepen...

13. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Nasi met pinda's in plaats van vlees! Hartstikke lekker en gezond en ook nog eens snel klaar! Komt 'ie:

Zilvervliesrijst
    Een pak nasimix/roerbakmix/gemengde chinese groenten o.i.d.
    Evt. champignons
    Een half zakje ongezouten pinda's
    Een zakje nasi kruidenmix
    Evt. gedroogde uitjes

Rijst koken, ondertussen de mix wellen en de groenten kort bakken. De gewelde mix door de groenten doen, de gekookte rijst erbij en tot slot de pinda's!

Voor sjieke nasi kun je in plaats van pinda's ook garnalen doen!

14. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik bedenk er net nog 1! Moet ik wel ff reclame maken...niets aan te doen! Hak heeft potten met groentemix, en daar is een mexicaanse groentemix bij met kidneybonen en parika en van alles en nog wat.

Rijst koken
    Gehakt rul bakken
    Klein zakje soepgroenten meebakken
    Pot mix erdoor

Klaar! Lekker met een extra pepertje door het gehakt als je van spicy houdt...

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben nu bijna 4 weken aan het lijnen.. eerst 5 dagen radicaal weight care gedaan en nu ben ik in week 3 van Sonja Bakker..
    Ik ben al 5,2 kilo kwijt!

succes!

groetjes

16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoe hou je dat vol Natasje van Sonja Bakker?
    Ik vind het echt weinig wat je mag....

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik vind 6 keer per dag eten veel hahahha
    maar goed.. in eerste week had ik ook veel honger hoor.. maar nu aan het eind van week 3 niet meer. Je lijf moet wel wennen. je hebt het 1 weekje gedaan toch?

groetjes

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja 1 week inderdaad en dat vond ik genoeg ook.
    Ben nu met Streepje slank begonnen van de Margriet en dat bevalt me prima!! :D

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah nou dat kon ik dus weer niet. heb ik ooit weleens geprobeerd..

20. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Maar waarom kon je dat niet? Je mag namelijk heel veel hebben.
    Wel opletten dat je niet te veel eet natuurlijk.

Deel Deze Pagina