Hoi meiden, Ik ben echt zo erg verward. Op 4 augustus heb ik een soort van positieve ovu test gehad. Ik zeg soort van want hij was wel donker maar net net niet donker genoeg. Kan het zijn dat toen ik testen mijn ei net geweest is of zou hij dan gesprongen zijn? Vandaag 20 augustus ben ik ongesteld geworden. Wanneer had ik Dan moeten vrijen om zwanger te worden?? Want op 5 augustus hebben we het wel gezellig gemaakt. Zo veel vragen die nu door mn hoofd spoken hoop dat iemand dit herkent of mij raad kan geven
Heb je foto's van je ovutest? K denk dat je namelijk toch je eisprong die dag gehad hebt en dat je dus ongeveer 3 Aug. Het gezellig had "moeten" maken.. Maar ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen hoor! Mijn eigen ovu test was ook niet geheel net zo donker of donkerder maar heb na de donkerste wel m'n eisprong gevoeld. Bij ons is het toen wel gelukt omdatwe om de dag gezellig hadden voor die donkerste test
Dat zou inderdaad kunnen dat je ei precies die dag is gespongen. In dat geval ben je met seks op 5 augustus dan te laat, een eicel is doorgaans 12 uur lang te bevruchten na de eispong. Als je een regelmatige cyclus hebt, zou je vanaf dag 10 om de dag seks kunnen hebben tot ongeveer een weekje later, je zit dan altijd goed qua timing.
Buiten dat je het op het juiste moment gezellig hebt met elkaar moet het proces daarna ook wel allemaal goed gaan. Seks op het juiste moment is geen garantie voor een zwangerschap helaas. Wanneer ben je begonnen met ovulatietesten? En inderdaad heb je een foto zodat we mee kunnen kijken? Misschien is je ei wel eerder geweest en was je dus te laat. Probeer inderdaad vanaf dag 10 het om de dag gezellig te maken, dan zit dat alvast goed