Ik snap niets meer van mijn lijf. Ik heb echt mijn hele leven een cyclus van 28 dagen gehad, bijna kon kon ik de klok erop zetten wanneer ik mijn menstruatie moest krijgen. Nu heb ik vorig jaar een ma gehad maar ook na de curretage had ik weer een cyclus van 28 dagen. Nu ben ik 25 feb. bevallen van Eline* die helaas veeel te vroeg kwam en heel ziek was. Ik werd na een week of 6 weer ongesteld. Ik ben toen begonnen met ovulatietesten van sensitest omdat ik wilde weten of ik wel weer een eisprong zou hebben en wanneer, ik voelde me erg onzeker over of het nog wel allemaal werkt daarbinnen. Ik kreeg toen na 3 weken een eisprong en had een cyclus van 35 dagen. Nu ben ik weer aan het testen en neem de periode maar erg ruim dan weet im zeker dat ik mijn eisprong niet mis. Nu ben ik 1 mei ongesteld geworden en heb op 11 mei al een vrij duidelijke streek, ook op 12 mei, maar niet zo duidelijk als de test-streep en ook niet zo dik... Maar daarna neemt het streepje weer af om uiteindelijk weer helemaal te verdwijnen. Nu dacht ik , zal wel vals alarm zijn en ik zal een week laten wel mijn eisprong gaan hebben, maar niks nada noppes. Zou het kunnen zijn dat mijn eisprong toch al zo vroeg is geweest? (dan ben ik zelfs heeeeeel misschien weer zwanger want heb steeds ongi-krampjes en een wat opgezette buik van mijn darmen , dat heb ik altijd snel met mijn darmen bij een zwangerschap.) Ik snap er dus helemaal niets meer van , stom lijf ! Ik wil gewoon mijn cyclus van 28 dagen precies weer terug. Zo dat lucht even op, ik hoop dat er hier ovulatietest-deskundigen zijn haahaa (leuk scrabbelwoord) . groetjes Nicole
Hoi Nicole, Wat naar dat je Eline* niet bij je hebt mogen houden! Lijkt me heel heftig en zwaar. En dan over je vraag... het zou wel kunnen hoor. Je zou dan maar een enkele dag eerder zijn. Een positieve ovulatietest betekent dat je 1 a 2 dagen later je eisprong hebt. Dus op 12 of 13 mei. En dat zou dan dag 12 of 13 zijn, tel daar 14 dagen bij op en je komt op 26 of 27 dagen uit... valt dus nog wel mee. Het is heel normaal om na een bevalling, ook al was het te vroeg, een onregelmatige cyclus te hebben. Na mijn bevallingen duurde het een jaar ongeveer voor er weer een touw aan vast te knopen was. Heel veel sterkte en ik duim voor je dat het raak is!