Kort maar krachtig: kun je ook té vaak vrijen, in die zin dat je het zo vaak doet dat het slecht/ongezond is voor de man?
Ik denk dat als je het echt vaak na elkaar doet dat je man dan eigenlijk "leeg" klaarkomt en dat dat wel niet zo goed is. Kun je wat meer uitleg geven?
Euh... pfff... We zijn net terug van vakantie en ik heb me daar misschien wat té veel laten gaan. Alle remmen een keertje los, veel alcohol, veel gevreeën. Eigenlijk véél meer dan mijn ventje wou. Ik stond te kijken van mezelf hoor. Van drie keer per week naar drie keer per dag. En ik heb er een mega schuldgevoel aan overgehouden want de dag voor ons vertrek had ik dan ook nog eens een positieve ovulatietest. Ik heb echt moeten sméken om het nog eens te doen die avond. Neen, niet iets om trots over te zijn. Hij voelde zich toen al niet goed, en is eigenlijk nu alleen maar zieker geworden. Hevige pijn bij het plassen, steken in de onderbuik. Dus daarom mijn vraag. Hebben we de boel daar geforceerd en zit hij nu met een prostaatontsteking? Of is dit toeval? Hij heeft straks een afspraak bij de dokter.
Ik geloof niet dat het voor je naam zelf ongezond is. Hooguit spierpijn. Maart je bedoelt denk ik of het de kansen o en zwangerschap kleiner maakt? Want te vaak klaarkomen is meestal niet goed voor de kwaliteit van het zaad. Als het lang duurt voordat jee zwanger bent (meer dan een jaar) zou je kunnen overwegen ervoor te zorgen dat je partner in je vruchtbare periode alleen om de dag klaarkomt. Dat is beter voor de kwaliteit van het sperma.
Oh, ik tikte mijn reactie terwijl jij jouw tweede plaatste. Ik zou eerder denken aan een griepje of blaasontsteking (in ieder geval 'toeval') dan dat jij hem ziek hebt gemaakt. Maar hoe dan ook: gun hem nu maar even wat rust.
Haha Ik heb dit ooit aan mijn fertiliteitsarts gevraagd en die zei dat het bij slecht zaad afgeraden wordt maar als dat niet zo is, is elke dag prima. Drie keer per dag heb ik niet gevraagd
Volgens mij ik wel eens gelezen dat 3x per dag niet heel goed is voor de kwaliteit van het sperma, maar ik denk niet dat jouw vriend hier zijn klachten door heeft gekregen. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Echt twee, drie keer per dag lijkt me niet een goed idee als je zwanger wil worden, maar het is ook niet leuk om dit als man mee te maken. Na de eerste en zeker de tweede keer is al het zaad op. De penis pompt dan tijdens het hoogtepunt "niks" naar buiten, losse flodders zeg maar, en dat schijnt bijzonder onprettig/pijnlijk te zijn (volgens een ex). Als je dat dan in een roes van alcohol doet en maar blijft doorgaan, kan ik me inbeelden dat er een infectie komt ofzo... ben benieuwd naar de uitslag en of het ook daar van komt.
Schijnt inderdaad pijnlijk te zijn hoor, als je maar blijft doorgaan. Pijn is een signaal van je lichaam dat je iets doet wat niet hoort. Als er geen zaad meer is, hoef je ook niet meer te vrijen, dus doet het pijn. Een vriendin vertelde me ooit dat haar ex-vriendje eens zo vaak was doorgegaan (onder invloed van een of andere drug) dat er bloed uit kwam bij de ejaculatie. Die schrok zich helemaal een hoedje natuurlijk.
Ik heb hier nog nooit van gehoord, er zit geen zaad meer in maar er komt wel gewoon vocht uit. Als dat zeer doet lijkt me dat een vaag verhaal eigenlijk.
Klinkt eerder als een blaasontsteking. Kunnen mannen ook krijgen en veel seks kan ook bij hun daar invloed op hebben, al is het minder dan bij ons vrouwen
In vakantie kunnen wij er ook wat van, trouwens in de weekenden ook nog wel eens. Maar als mijn man bijna niets meer heeft (zaad) dan zegt hij dat het orgasme wel pijnlijk is. Hij is dan meestal een dag of wat uit de running. Nou ja running, heeft hij wat rust nodig. Bij ons hebben we op het moment geen kinderwens.
Geloof mij, "leeg" klaarkomen kan erg pijnlijk zijn. Toen ik mijn partner pas leerde kennen vlogen de hormonen door de slaapkamer, en na een eerste ronde gooide ik er ooit eens meteen wat handwerk tegenaan. Resultaat: er kwam nauwelijks nog een druppeltje uit en het deed ook nog eens vreselijk veel pijn bij hem. Ik denk dat dat een manier is van het lichaam om te zeggen: laat maar, er is geen zaad meer dus je hoeft het nu even niet meer te doen