De laatste tijd zie ik weer veel kinder topics voorbij komen in de lounge. Volgens mij was het toch de bedoeling dat dit niet in de lounge geplaatst wordt?
Kindgerelateerde onderwerpen die niet bij 'mama en gezin' passen kunnen wel in de Lounge geplaatst worden. Maar je hebt gelijk, er worden regelmatig topics verkeerd geplaatst. Wij proberen ze zo snel mogelijk te verplaatsen naar het juiste forumonderdeel. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Jawel kunnen prima lezen maar ze willen meer reacties... En omdat de lounge druk wordt bezocht kwakken ze het gewoon daar neer.
ja zo jammer is dat ik hoop dat als de nieuwe site er is dat er dan onder de lounge kinder-lounge komt ofzo dan staat het niet zo onderaan te bungelen
Wat is hier dan de scheiding in? Welke kindgerelateerde onderwerpen passen wel bij mama en gezin en welke niet?
Ik vind het de laatste tijd ook weer erg opvallen. Het topic over of je je droomreis al hebt gemaakt, stond binnen no time bij 'Vakantie en Vrije Tijd', maar het topic over 'De gemeente mama van de wereld', waarin allerlei opvoedtechnieken etc. uitvoerig worden besproken, heb ik inmiddels al 3 keer gemeld en staat er nog steeds Zelfs áls die niet bij een kind-gerelateerd onderwerp hoort, hoort hij nog meer bij 'Nieuws' (want het is tenslotte gebaseerd op een nieuwsbericht over een moeder) dan in de Lounge..
Heel irritant inderdaad. Ik denk trouwens dat melden bijna geen zin meer heeft met dat soort topics, ze blijven vaak toch wel staan.
Sorry maar soms is het ook mierenn**kerij. Ik wilde eens wat weten over koken en recepten mbt koemelk omdat mijn zoontje dat heeft. Maar omdat ik in de post gezet had dat het om mijn zoontje ging (wat voor de vraag overigens totaal niet relevant was) werd het verplaatst naar voeding... Scroll lekker verder dan.
Daarom is het toch stom dat ellenlange topics zoals die "gemeenste mama topic" wel gewoon blijven staan.
Ik wijt het aan het al dan of niet aanwezig zijn van de mods.... Ik vind overigens ook dat sommige topics erg lang blijven staan.
Vind het sowieso bijzonder dat het woord kind bijna verboden is in de lounge. Je mag wel een onderwerp starten met: wat eten we vandaag? Maar niet: wat eten we vandaag met ons gezin
Ik vind het ook echt zwaar overtrokken allemaal. Kom op zeg je bent op een ZWANGERSCHAPSFORUM! Bij het woord 'kind' begint mening persoon al te miepen. (En ja, ook ik ben een van de 'gelukkige' die helaas (nog) geen kinderen heeft mogen krijgen en in de MM zit.)
Sja, er zullen ook vast meiden zijn die al 3 jaar in de MMM zitten, 25 behandelingen achter de rug hebben en die dat 'gemiep' van iemand die net 3 maandjes aan de Clomid zit 'zwaar overtrokken' vinden. Verandert dat iets aan het gevoel wat jíj bij je traject hebt? Nee. En juist daarom dus. Volgens de regels mag het niet, dus zou er gewoon geen discussie over mogelijk moeten zijn. Of jij, of welk lid dan ook, het nu 'zwaar overtrokken' vind of niet. Natuurlijk is dit een 'zwangerschapspagina', maar daar horen juist ook de meiden op thuis die zwanger proberen te raken. En als dat voor de zoveelste keer niet gelukt blijkt te zijn, ze weer met een negatieve test in handen staan en weer een beetje meer kapot zijn gegaan van binnen, hebben die heel eventjes geen zin in fantaaaastisch blije berichten over kraamcadeautjes, welk pakje het aller-schattigst is en over hoe je je kind nu precies terecht hoort te wijzen en welke manier juist absoluut níét geschikt is. Om nog maar te zwijgen over de meiden hier die WEL al moeder zijn, maar die met lege armen staan omdat hun kindje is overleden. Dáárom is er dus de lounge; voor topics over avondmaaltijden, burenruzies en over hoe geweldig of irritant je schoonmoeder is. Als je net je verloving hebt verbroken, omdat je ex is vreemdgegaan en nu van plan is een nieuw leven met háár te beginnen, en je koopt een tijdschrift voor jezelf over Jamie Oliver - met zijn meest fantastische recepten -, die je wilt gaan lezen met een enórme reep chocola erbij om voor een beetje afleiding te zorgen, zit je toch ook niet te wachten op een plotselinge reportage over bruidsjurken in dat tijdschrift, terwijl dat blad helemaal niet over die stomme jurken hoort te gaan? Ik hoor trouwens niemand klagen als iemand een keer iets zegt over kinderen in het WWJK-topic of als iemand vertelt dat zij en haar man het één eten, maar dat de kinderen iets anders krijgen, in het wat-eten-we-vandaag-topic. Bij de meeste meiden die moeite hebben met bepaalde onderwerpen, is in de verste verte geen sprake van afgunst. Ze zijn niet allergisch voor het woord 'kind' en ze drukken echt niet allemaal op het rode verkeersbordje om een topic te melden, als iemand in een topic over 'afvallen' durft te zeggen dat ze 20 kilometer heeft gefietst met haar kind achterop. Goed, eigenlijk weet ik niet waarom ik het nog uit probeer te leggen, dat hebben heel veel meiden al heel vaak geprobeerd, maar er blijven er altijd een paar die het gewoon niet wíllen begrijpen
Hoe meer je je ergens aan ergert hoe vaker je je eraan stoort. Daar raak je zelf alleen maar gefrustreerd van. Natuurlijk is het enerzijds een zwangerschapspagina dus ja, het gaat over kinderen en natuurlijk kunnen anderen het daar moeilijk mee hebben. Maar dit topic komt zoooo vaak terug.
Misschien omdat mensen consequent hun kindertopics in de lounge blijven dumpen, terwijl het daar duidelijk op de verkeerde plek staat? Als het steeds bewust gedaan wordt, dan zou er van mij een waarschuwing op mogen volgen. Op het forum dien je je aan de regels te houden. Een van de regels is dat je topics hoort te plaatsen in het daarvoor bestemde forumdeel. Het zijn heel vaak dezelfde mensen die het doen. Zo staan er ook steeds topics met foto's van testen in het Zwanger worden-gedeelte in plaats van bij Zwangerschaps-en ovulatietesten. Ook zeer irritant! Hoe moeilijk is het nou om het in het juiste gedeelte te posten? Daar heb je zelf toch ook baat bij? Daar zul je waarschijnlijk meer reacties krijgen.
Mee eens. ik vind ook dat er bij herhaling een consequentie aan mag zitten. Bijvoorbeeld een tijdelijke beperking, dat ze geen topicstarter meer in de lounge mogen plaatsen of zo. Het is een kleine moeite om het op de juiste plek te zetten. Volgens mij heeft het gros hier nog nooit de regels gelezen.
Ik ben moderator geweest op een ander zwangerschapsforum. Daar hadden we de regel dat iemand na een aantal consequente overtredingen een officiële waarschuwing kreeg. Had je twee waarschuwingen, dan kreeg je een ban van een week. Had je er drie, dan werd je definitief van de ledenlijst gehaald.
Vind ik een hele goede. Mag hier ook wel ingevoerd worden. Ik denk dat notoire 'rule breakers' beter op gaan letten en zich in gaan houden (denk ook aan respectloze reacties) en de leden, die echt door blijven gaan, die ben je sowieso liever kwijt dan rijk, toch?