Kijken jullie eens? ovulatietesten, wanneer piek volgens jullie?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by beest, Feb 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    #1 beest, Feb 28, 2015
    Last edited: Feb 28, 2015
    Dames, kijken jullie even mee?
    Onderste is van donderdag, erboven van gisteren - om 10u en 17u- en bovenaan vandaag, zelfde uren. Wanneer was volgens jullie mijn piek? En wanneer vrijen? Er hebben gisteren ochtend gevreeën, is dat goed qua timing?

Attached Files:

2. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

Jul 5, 2014
    1,420
    0
    36
    Zeker vandaag ook nog vrijen!
    Piek was gisteren. Dus dan heb je waarschijnlijk je eisprong!

3. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren had je je piek... ze zeggen dat als je de zaadjes eerder 'klaarlegt' je meer kans op een meisje hebt. Dat heb je nu dus met het vrijen gisterochtend. Als je meer kans wilt maken op een bevruchting moet je binnen 24 u na een LH-piek vrijen. Maar hoe dichter je op je ovulatie vrijt, hoe meer kans op een jongen.. volgens de theorie.
    Anderen zeggen de kans is gewoon 50-50. Maar voor de grootste kans op bevruchting vrij je binnen 24 u na de LH-piek!

4. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Bedankt Cowie, ik wist niet dat je binnen de 24u na je piek moest vrijen.

5. Marlo

Marlo Bekend lid

Aug 30, 2014
    845
    161
    43
    Ik zou vandaag nog maar eens 'los' ;)
    Dan is je kans groter!
    Staat dat allemaal ook niet in de gebruiksaanwijzing? Wanneer je eisprong is na een piek enz....je doet toch niet voor niets je ovulatietesten gebruiken?
    Succes!

6. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Bedankt voor het advies, Marlo. Er staat gewoon in dat je je eisprong krijgt tussen 24 en 48u na je piek, maar je moet je piek natuurlijk wel vinden...

7. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    En over het tijdstip dat je best vrijt, staat niks vermeld. Gewoon dat je na je piek in je meest vruchtbare dagen zit.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Vanavond en morgen nog even plezier maken zou ik zeggen ;)

Er liggen nu zaadjes klaar, wat prima is, maar zou er toch nog even van genieten :p

9. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 cowie, Mar 1, 2015
    Last edited: Mar 1, 2015
    Dan heb je de meeste kans op succes. Ik heb dat bij Sensitest gehoord.. daar postte ik ook foto's van mijn ovulatietesten. Ik vond het nog verwarrend, dus ik vroeg wanneer ik nou een z.i. poging moest wagen als mijn LH-piek geweest was. Ik vroeg ze of het voor een eisprong het absoluut noodzakelijk is, dat er een dikkere teststreep ontstaat (dan de controlestreep).. waarschijnlijk wel, maar kom je die niet altijd tegen, omdat je niet altijd op dat tijdstip test en of ik het best kon insemineren op het moment dat ik die dikke streep aantrof, of 24 u daarna en toen antwoordde een medewerker van sensitest:

Inderdaad is het niet altijd mogelijk om precies op het juiste moment van de LH piek te testen. Vandaar dat we ook zeggen dat eigenlijk de donkerste test de piek aangeeft. Als ze ongeveer even donker zijn is het ook goed.
    Je hebt de grootste kans om zwanger te worden zo dicht mogelijk tegen de eisprong aan. Omdat spermacellen meestal wel meerdere dagen overleven, is ergens in de periode van 24 uur vanaf de donkerste test het beste.

Dat vond ik heel duidelijk. Nou hier de theoretische onderbouwing. Een eicel leeft ongeveer 12 uur in je eileider. Die informatie kun je vinden op internet. Daarom was morgenavond klussen eigenlijk te laat, dacht ik! Maar als je donderdag rond 11.00 uur je LH-piek had, dan heb je misschien pas zaterdag rond 11.00 uur (wel uiterlijk) je eisprong en dan is de eicel vanaf dat moment nog 12 uur in leven. Maar als de eisprong al vrijdag om 11.00 uur was, ben je zaterdagavond te laat! En.. de reis van de vagina naar de eileider duurt 12-24 uur, dus als je zaterdagavond klust én je ei zou nog in leven zijn, dan is de zaadcel gewoon te laat bij het ei!

Zaadcellen leven daarentegen veel langer dan eicellen, je vindt op internet verschillende termijnen, van 2-3 dagen, of zelfs 4, tot 3-7 , of zelfs 6-10 dagen. Ik heb wel eens geprobeerd om een aantal dagen voor de eisprong de (vrouwelijke) zaadcellen 'klaar' te leggen, wachtend op een eitje, maar ik was te vroeg (want had mijn eisprong van tevoren ingeschat, bij een onregelmatige cyclus, een gok dus en zat toen op ik geloof wel 6 dagen vóór de eisprong) en het lukte me niet om zwanger te worden, maar 4-7 dagen lijkt me al een kleinere kans. Er is ook een theorie, die zegt dat de mannelijke zaadcellen sneller zijn, maar ook zwakker, dus die sterven het eerst uit. Na een paar dagen zijn dan de vrouwelijke cellen nog in leven en hebben die ook (meer/een) kans om het eitje als eerste te bereiken. Die theorie is niet bewezen. Maar als je het gelooft, kun je het proberen. En ermee 'experimenteren'. Maar je hebt natuurlijk geen garanties en men weet niet, of de kans te beïnvloeden is, of dat hij gewoon 50%-50% is (of zelfs 55% j-45% m, dat is gemiddeld). Een bepaalde samenstelling van wat je eet zou ook de kans kunnen beïnvloeden op jongen of meisje. Er zijn ook mensen, die dat geloven. De mannelijke of vrouwelijke zaadcellen overleven dan wel of niet in een bepaald milieu (zuurgraad vagina). Wat je eet, beïnvloedt die zuurgraad nl. Bij een lagere zuurgraad zou je meer kans hebben op een jongetje.

10. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Bedankt voor de uitvoerige info! Wij mikken niet specifiek op een jongen of een meisje, het maakt ons weinig uit. Maar toch leuk om te weten hoe het net in elkaar zit.

11. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik dacht al... dat had ze niet gezegd, ik was even aan het spuien wat ik had opgestoken!

Share This Page