Ik snap er niets van! Willen jullie meedenken?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Sampiedampiedamdododo, 20 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sampiedampiedamdododo

    9 jan 2023
    23
    0
    1
    Vrouw
    Oh ik heb zoiets geks en zoek eigenlijk herkenning of iets dergelijks… ik ben de hele avond al van mijn apropos hierdoor!

    5-6 januari had ik mijn 3e miskraam. Mijn cyclus herstelde zich gelukkig al heel snel. Ik had 20-04 alweer m’n eerste smiley op de clearblue digital ovulatietest. Enkele dagen later was hij op 05-02 weer positief. Ik heb deze cyclus getest tot mijn verwachte menstruatie.

    Omdat hij wederom positief was heb ik een zwangerschapstest gedaan. Ook deze was positief, maar helaas… enkele dagen voor NOD werd deze weer negatief.

    Ik zat te wachten op m’n menstruatie en tot op heden kwam deze maar niet. Omdat ik al bekend ben bij de gynaecoloog wegens herhaalde miskramen heb ik dan vandaag toch maar gevraagd om een kuur provera en deze ook gekregen. Volgens de bijsluiter moest ik eerst een test doen om uit te sluiten of ik zwanger was. De laatste test die ik deed was 8 dagen geleden en écht omowit, maar goed. Toch maar even testen. “Het is toch niks.” dacht ik nog. Ik had immers ruim na m’n ovulatie getest en de testen gingen immers van positief naar negatief.

    Tot mijn grote schrik stond er toch een streepje!

    En op de 2e test ook. En op de 3e. En op de digitale “zwanger”.

    Met m’n vriend naar de winkel geracet voor een digitale met weken: 2-3 weken.

    Zo bijzonder, zo’n gekke wending. Maar ook zo onwerkelijk.

    Ik heb toch echt 2 keer een positieve digitale ovulatietest gehad én positieve zwangerschapstesten die negatief werden. En nu ben ik toch overduidelijk zwanger!

    Herkent iemand dit?

    Een foto in de reacties!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Allereerst gefeliciteerd, wat een mooie verrassing dan.

    Hoe ver zwanger was je toen je de miskraam kreeg? En was je meteen helemaal schoon?
    Het kan dat de ovulatietest en/of zwangerschapstest nog reageerde op hcg van de vorige zwangerschap en dat je eisprong dus rond de positieve test van 5 februari was (rond 7 februari eisprong is nu 4 weken).
     
  3. mvdkeo

    mvdkeo Niet meer actief

    Ovulatietesten reageren ook op HCG hormoon dus kunnen ook positief worden als je nog HCG in je lichaam hebt van de miskraam...

    Maar een positieve test nadat hij negatief is geweest, kan niet meer van miskraam zijn dus dan ben je echt weer zwanger. Super fijn, gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina