Waarschijnlijk heb ik galstenen.. ben benieuwd wie dit ook heeft gehad.. en wat er aan gedaan is om het weg te krijgen.. Groetjes Kalush
Oeioei, praat me er niet van! Ik heb er een paar jaar geleden last van gehad en wat deed dat pijn (heb 2 maanden met helse pijnen rondgelopen voor ze erachter kwamen) Bij mij waren de stenen vrij groot en was de galblaas ontstoken. In dat geval verwijderen ze de hele galblaas via een kijkoperatie en blijf je ongeveer 2 dagen in het ziekenhuis. Soms als het kleine steentjes zijn willen ze het nog wel eens proberen te vergruisen en blijft je galblaas gewoon bespaard. Al last gehad van die vervelende koliekpijnen? Sterkte ermee!
Ik heb ze ook gehad, ze hebben bij mij de galblaas weg gehaald.(is een kleine operatie) Of ze halen de galstenen eruit met een ERCP, dan krijg je een roesje, en dan halen ze die eruit via je mond. Heb je meer vragen, dan vraag ze maar. Gr Scootermuis.
Ik ben gister naar de HA geweest.. Heb 1 keer een aanval gehad waarbij mijn gal niet naar de darmen kon.. waardoor mijn ontlasting wit (!?) was... Ik verging van de pijn.. zweten.. ik viel bijna flauw van de pijn, verschrikkelijk. Nu heb ik zo af en toe een zeurend, pijnlijk gevoel rechts boven.. Weet niet wat dit is maar dit zit op dezelfde plek. Volgende week ga ik naar het ziekenhuis voor een echo, zodat ze kunnen zien wat daar zit.. Ben eigenlijk best wel bang voor de gevolgen.. ik hoop niet dat ik geopereerd moet worden. Ik heb nog nooit geen last hiervan gehad.. is echt puur door de zwangerschap gekomen. Groetjes Kalush
De pijn klinkt zeker wel herkenbaar. Ook die aanhoudende zeurende pijn bij je ribben. Probeer er eens op te letten of de pijn erger wordt als je vet eten hebt gehad? Want dan moet de galblaas meer 'zwoegen' en is de kans op een pijnaanval groter. Ik snap wel dat je ertegenop ziet mocht het wel iets met de galblaas zijn, maar ik kan je verzekeren dat het achteraf bij mij iig allemaal erg meeviel hoor! De pijnaanvallen zijn veeeeeel erger dan de (eventuele) operatie, is echt routinewerk voor de artsen. Alleen een beetje lastig omdat je nu met een kleine zit natuurlijk.. je moet wel een paar weekjes rustig aan doen namelijk na zo'n operatie! Veel succes volgende week, laat je de uitslag even weten?
Ehm, ik heb 2 jaar geleden galstenen gehad. En het deed enorm veel pijn! Mijn huisarts dacht eerst dat het psychische pijn was, maar 2 maanden later, en vele pijnaanvallen, toch een echo gehad en daar bleken giga stenen te zitten en een onstoken galblaas. Dus moest ik geopereerd worden. Nou niet om je af te schrikken hoor, maar mijn operatie ging niet helemaal goed. Ze zouden een laparoscopie doen, sneetje in mijn navel en twee in de bovenbuik. Bleek dat de arts een slagader geraakt had en toen hebben ze die twee sneetjes in mijn bovenbuik aan elkaar verbonden waardoor ik nu een giga snee heb van 15 cm! Tja, het was spoed he? Ik had 1,5 liter bloed verloren dus moesten ze wel snel zijn. Normaal lig je 2 dagen in het ziekenhuis, maar bij mij waren dat er 15! Maar mijn gal is eruit, voel geen verschil met eten enzo. Ze zeiden wel dat je iets vaker naar de WC moet, maar dat was bij mij alleen maar in het voordeel. Groetjes, Tantan
Ik heb ze ook gehad. Opereren is (uiteindelijk) de enige oplossing. Dat gebeurt inderdaad meestal via een kijkoperatie. Na de operatie heb je wel last maar uiteindelijk ben je redelijk snel weer op de been. Als het via de kijkoperatie niet lukt krijg je een behoorlijke snee en ben je wel wat langer zoet. Ik raad je wel aan om niet te lang te wachten. Ik had veel aanvallen maar omdat ze relatief snel weer overgingen, ging ik er steeds niet mee naar de dokter. Toen het een keer bleef aanhouden ging ik wel. Toen had ik er al een ontstoken alvleesklier van gekregen. Ze konden daardoor niet opereren, wel hebben ze via een ERCP (via de mond, maag etc, wel met roesje) het steentje weggehaald en iets doorgeknipt waardoor latere stenen er makkelijker doorheen zouden moeten kunnen. Ik heb ivm die ontsteking wel drie dagen in het ziekenhuis moeten blijven. De galblaas moest er toen later uit. Ik zou eerst nog even op vakantie gaan. En daar kreeg ik dus weer last, de galblaas zelf was toen ontstoken. Ik ben toen in Oostenrijk geopereerd... Niet vet eten helpt inderdaad om aanvallen te voorkomen (Ik was destijds aan de lijn en de dreiging van een aanval was de effectiefste stok ooit om niet te veel te eten) Stekte!
Uh Tantan, zo'n bangmaakverhaal is misschien niet zo handig Het is natuurlijk wel een uitzondering wat jij hebt gehad, het gaat 99,9% goed! (ik had trouwens net als jij dat ze 2 maanden dachten dat ik psychische pijnen had! Toevallig!)
Gisteravond weer een aanval gehad.. Ik baal hier zo van.. BAH! Ik wil gewoon lekker genieten van mijn kleine meisje.. en op deze manier zit ik eigenlijk alleen maar in angst van wanneer komt de volgende pijnaanval.. Komende donderdag voor een echo naar het ziekenhuis.. dan moet ik nog 4 dagen wachten op de uitslag, die ik krijg van mijn huisarts.. Dan is het nog de vraag wanneer ik geholpen kan worden.. dus zal nog wel een aantal weken (maanden) met die pijn rond moeten lopen.. Lullig om te zeggen misschien maar ben blij dat er hier toch meiden zijn die hetzelfde hebben gehad.. zie dat jullie toch goed terecht zijn gekomen, daar hou ik me dan maar aanvast dat het met mij ook wel goed zal komen Groetjes Kalush
Haha niet lullig hoor, snap wat je bedoelt. Ik vond die herkenning ook erg lekker toen ik nog met de pijnen liep Btw. Toen ik de echo kreeg ben ik gewoon gelijk al gaan vragen aan de radioloog wat hij allemaal zag. Hij vond het zo leuk om het me allemaal uit te leggen dat ik dus direct te horen kreeg dat ik galstenen had en niet hoefde te wachten op uitslag van de dokter! Verder.. probeer zo min mogelijk pittig of vet te eten. Dat scheelt al een hele boel, echt!
Komende donderdag ga ik naar het ziekenhuis, heb ik een gesprek met de chirurg.. Ik heb een hele tijd geen last gehad, dus dacht.. ach laat maar zo, tot gisteravond toen was het weer helemaal mis, gelukkig heb ik pijnstillers van de HA gekregen, dus het was dragelijk. Ik kan niet wachten tot donderdag.. dr uit met dat ding!!!!! Groetjes Kalush
Get, morgenochtend moet ik voor een ERCP.. een slang mijn keel in... brrrrr... Zit een steentje in de afvoerkanalen.. die halen ze er morgen uit.. Heb afgelopen week 3 dagen in het ziekehuis gelegen voor dit.. geloof je toch ook niet.. Ik kijk er zo tegenop.. wil je niet weten! Kan er niet eens van slapen! Kalush
Zo ben weer thuis.. en ja er komt nog wel een operatie.. Begin volgend jaar.. dan ben ik aan de beurt.. Get, wat was dat een vervelend onderzoek, achteraf gezien had het helemaal niet gehoeven, aangezien daar geen steentjes zaten.. Nou maar eens kijken wanneer ik geholpen kan worden, wordt er helemaal dol van! Groetjes Kalush