Goedemorgen, menstrauatie gehad op 22 maart. eisprong toen gehad op dag 16. Nu zit ik al op dag 21 en tot op heden geen positieve ovulatietest gehad. Ik heb wel sinds een week geleden al veel last van hooikoorts (niezen, af en toe hoesten, jeuk aan ogen en neus, kriebel aan neus). Kan dit van invloed zijn op de eisprong. Ook mijn basale temperatuur is deze ronde veel lager dan de vorige ronde. Hier mijn tempkaartjes van vorige ronde en deze ronde.
Je ei is idd nog niet gesprongen. Of hooikoorts van invloed kan zijn weet ik niet, maar dat moet dan wel langer aanwezig zijn dan een week, want 2 dagen voor je vermoedelijke eisprong zal hij niet ineens stoppen met groeien door bijv hooikoorts. Een vertraagde groei vind dan eerder in de cyclus plaats. Je tempt wel stipt volgens de regels?
Ja zeker. Elke ochtend om 7u rectaal. Vandaag lijkt mijn ovulatietest iets opgelopen en ook vandaag wat zeurende buikpijn. Hoop dat het een aankomende eisprong betekent.
Ik ben nu echt in de war. Gisyer leekt mij ovutest dobker te worden, maar vandaag was hij opeens weer licht. Mijn temp daartegen is gister en vandaag wel gestegen. Ik snap er niets van. Kan het zijn dat mijn eisprong toch al geweest is?
Mocht mijn temp morgen hoger zijn, kan het dan zijn dat de eisprong is geweest? Wat denk je dat mijn basale temperatuur ongeveer is. Tijdens mijn menstruatie was hij nog beetje hoog, maar daarna zakte hij flink. Welke moet ik nu aanhouden. Sorry voor veel vragen, maar heb er geen verstand van.
Altijd je temp als basaal rekenen wanneer hij gedaald is. Bij jou dus gemiddeld basaal op 36.65 en dan moet hij hoger dan 36.85 zijn om van een eisprong te spreken.
Ik denk dat ik mijn eisprong nog niet heb gehad. Gister en vandaag was mijn temp weer laag. Wat denk jij?
Misschien zijn de krampen die je nu genoteerd hebt wel een goed teken? Hou je ook je afscheiding bij? Dat kan veel inzicht geven.
Heb je dat normaal wel duidelijk rondom eisprong? Als wel, dan zou ik stoppen met testen tot je eiwitslijm toeneemt. Testen en vage lijntjes is anders alleen maar frustrerend. Durf op je lijf te vertrouwen.