Hallo, Vandaag dag 71. Ik heb op 13/11 mijn pilregels gehad en sindsdien, 2 zw tests later, nog steeds niks. Alsof mijn lichaam in menopauze zit. Ik weet dat ik aan 't ontpillen ben (heb 10 jaar de pil geslikt) en dat het lang kan duren vooraleer je lichaam weer op gang komt, maar toch ... Is dit wel gezond? Hoe gingen jullie ladies ermee om? Na hoelang hebben jullie de HA/gyn gecontacteerd? Groetjes
Bah, ja, dat onpillen. Zwaar frustrerend vond ik dat. Ik had net als jij 10 jaar de pil geslikt en nadat ik was gestopt duurde het 2 maanden voordat ik uberhaubt ongesteld werd. Daarna had ik cycli van 6 weken, maar zonder eisprongen. Dit duurde 7 maanden, toen kwam de eisprong weer op gang en was ik in 2 maanden zwanger. Hiervoor ben ik nooit naar de huisarts geweest. Ik ben nooit meer teruggegaan naar de pil om deze toestand te voorkomen en met nummer 2 en 3 was ik allebei in 1 maand zwanger. Ik kan alleen maar zeggen dat je geduld moet hebben, hoe frustrerend ook. Het komt allemaal vanzelf wel weer op gang, zul je zien! Succes!
hoi hoi wat vervelend he dat ontpillen, ik ben net na 54 dagen pas ongesteld geworden! ik ben bang dat je het toch de tijd moet geven helaas. zelf gebruik ik een homeopatisch middel dat menstruasan heet, het zou moeten helpen voor een normale cyclus maar dat doet het bij mij dus niet. er zijn ook dames hier die etos zwanger worden gebruiken...zit ook iets in wat zou moeten helpen... ik denk dat de meeste huisartsen ook zeggen dat je toch geduld moet hebben. ze kunnen een kuur primoluut voorschrijven om een menstruatie op te wekken, als het echt te lang duurt. ik heb overigens ook wel verhalen gelezen hier van meiden die op dag 90 nog een eisprong hadden....dus ook al duurt je cyclus lang er is altijd nog wel een kans dat het raak gaat zijn! veel succes ermee!
Hoi, ik gebruik de Etos zwanger worden pillen en had na 15 jaar de pil slikken een 1e cyclus van 27 dagen. Dus wellicht kun je die proberen? Baad het niet dan schaad het niet. En anders toch even de HA bellen voor advies?
hallo, Ik zit helaas al op dag 88 en nog geen ongesteldheid, heb al een dochtertje daar werd ik na 27 dagen gewoon ongesteld en nu duurt het helaas ook super lang ben al naar de dokter geweest maar moet het gewoon afwachten komt wel vaker voor zei ze weet niet of dit je 1ste is ? anders kan je altijd ook even de huisarts bellen dat ze er toch naar gaan kijken ofzo groetjes stephanie
Ik zit al op dag 97! Maar ik heb Provera voorgeschreven gekregen om mijn ongi (is onttrekkingsbloed dus geen echt ongi) op te wekken. Ik zou persoonlijk de huisarts bellen en vragen om deze kuur. Ik heb nl een echo gehad en het bleek dat ik voorlopig ook niet natuurlijk ongesteld was geworden. Dus ik ben blij dat ik nu weet dat mijn cyclus nog ongeveer een week gaat duren. Deze onzekerheid is killing, zeker als je voor de 1e gaat.
hoi mamabeer, ik ken je frustratie, wil je niet nog gefrustreerder maken, maar ik vertel je ff mijn verhaal, toen ik 3 jaar geleden stopte met de pil, was ik eigenlijk met 2 maanden gelijk zwanger ( na 13 jaar pilgebruik/ nuvaring) ik ben nu in juni weer gestopt en het werd met de maand gekker qua ongesteldheid... maanden gewoon helemaal niet dus ik ben een tijd geleden ook al een keer een onderwerp 'ontpillen' gestart! in september ben ik maar eens naar de dokter gegaan, omdat mij dit niet normaal leek, mijn dokter vond het schijnbaar heel normaal en ik zou wel ongesteld worden als ik met hem had gepraat enz enz ( belachelijk, ik kom echt nooit bij de dokter en dan kom je er een keer en word je niet serieus genomen) dus mijn voornemen was ook om er niet meer heen te gaan! totdat ik helemaal niet meer ongesteld werd en december aanbrak, mijn man vond het zo niet langer kunnen, dus om van het gezeur af te zijn toch maar weer een afspraak gemaakt ( bij de vrouwelijke arts in onze praktijk) en die nam me wel serieus... ze zei gelijk, dan gaan we even bloed prikken om te kijken of je schildklier wel goed werkt en als dat allemaal goed is krijg je een verwijzing voor de gyn, want dit is niet normaal!! ik had dit uiteraard niet verwacht, maar was wel heel blij, toch serieus genomen te worden, de uitslag was dat mijn schildklier gewoon goed werkt en ik kreeg dus gelijk een verwijzing naar de gyn, gelijk gebeld en daar kon ik 7 januari gelijk terecht, er werd een echo gemaakt en ik blijk PCOS te hebben... ik heb primolut gekregen zodat ik ongesteld zou gaan worden ( na 108!!! dagen eindelijk) en nu gebruik ik clomid om mijn eisprong op te wekken en moet ik maandag terug naar het ziekenhuis om te kijken of en wanneer dit gaat gebeuren!! ik wil jou ( en uiteraard iedereen die graag een kindje wil) heel veel succes wensen en ik zou niet te lang wachten met naar de huisarts gaan..... er kunnen zoveel oorzaken zijn waardoor je niet zwanger word, het is ook wel fijn als je er een beetje duidelijkheid over krijgt! liefs riniti
het kan zo erg wisselen. ik had direct een cyclus van 28 dagen na 8 jaar pil, vriendin van mij duurde bijna een jaar voor ze ongi werd en de gyn vond dat nog normaal. lijkt me erg zwaar omdat je niets kunt doen. sterkte!!
Bedankt voor de reacties iedereen! Die homeopathische middelen lijken me wel wat... want ik wil liefst zo lang mogelijk wachten met hormonen à la primolut. (denk dat ik trouwens noooooit meer aan de pil ga!!!) Hebben menstruasan en etos bijwerkingen? Nog meer mensen ervaringen? Ik ga jaarlijks 'op onderhoud' bij de gyn, hij neemt iedere keer een kijkje naar m'n eierstokken en baarmoeder. Laatste keer zei ie dat alles "klaar" was voor een babietje In geval van PCOS, zou hij dat dan niet al opmerken? Gr
Hoi,hoi, Nadat ik met mijn pil ben gestopt werd ik gewoon 'op tijd' ongesteld en heb dus geen ervaring met het uitblijven van de menstruatie. Ik heb wel dat het soms lijkt alsof mijn lichaam zich na een paar maanden ineens gaat regelen. Mijn cyclus is constant 28 dagen en de 2e maand was het ineens 30 en nu 25 dagen. Heel frustrerend dus want als je net denkt te weten wanneer je eisprong is...gaat je lichaam dit doen, bah!
na 11 jaar pil duurde mijn eerste cyclus 61 dagen... hoe weet je of je wel of geen eisprong hebt gehad??? heb nu al twee dagen ongi krampen en last onderin me rug maar moet nog lang niet ongi worden... (als ik die 60 dagen cyclus aanhoud) kan mijn cyclus nu korter zijn? en wanneer kan ik nu gaan testen? groetjes!
Hoi Sjenny, Het kan heel goed dat je 2e cyclus korter is. Het is lastig om aan te geven wanneer je kunt testen. Gebruik je ovulatietesten? Als je nu krampen voelt, hoe lang is deze cyclus dan? Het kan best zijn dat deze nu 28 dagen is. Ik zou testen wanneer jij denkt dat het nodig is.
Hoi Sjenny, ik heb zelf 2 maanden ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik al een eisprong had. Dat is een goed middel om te kijken of je eisprong hebt en wanneer die is. Succes!
hoi kitty en petra bedankt voor jullie reactie! ik zal eens kijken naar die ovulatie testen misschien weet ik dan meer! het immers pas de 2e ronde liefs