Een kleine situatieschets: Sinds 9 oktober gestopt met Nuvaring, sindsdien altijd "veilig" met condoom. Want zwanger worden is nog net geen optie, ik studeer nog. (ook al wil ik het stiekem wel heel graag,de situatie is nog niet ok) -Sinds gisteren voel ik me erg misselijk; knagend gevoel, steeds boertjes laten - ik heb sinds mijn laatste ongi's (13 okt tot 17 okt)) geen meer gehad behalve zo rond 7 nov 2 à 3 dagen een licht bloedverlies maar eerder lichtroze en meer witverliesachtig. (ik snap die cyclus niet?!) -ook gisterenochtend : zéér pijnlijke tepels,donkerder dan normaal en ook veel harder, dit is nu al 3 dagen zo. -kokhalzen door tandpasta -geen zin in iets van voeding, raar ,normaal is er altijd wel iets waarvan je zegt, "daar heb ik nu eens zin in!" -echt veel witverlies dat heel erg doorzichtig is - een constante druk op mijn onderbuik, beetje pijn richting baarmoeder als ik plas of me ergens neerzet. - kan al 2 nachten zeer moeilijk inslapen, terwijl ik anders meteen vertrokken ben. - gloeien alsof het koorts is en dan opeens is het weg - sochtend en savonds diarree -afwezig gestaar tijdens de les - rug doet pijn (maar ik heb een moeilijke rug) - buik voelt als een opgeblazen ballon ... héél erg raar allemaal Wat ik me nu afvraag; ik lees vanalles op internet van pilstopsymptomen tot vroege zwangerschapsverschijnselen... wat denken jullie? Ervaren moeders en zwangere meiden... Ergens weet ik wel wat me te doen staat (testen) maar iets houdt me tegen, ik weet niet waarom. Testen lijkt zo definitief en zo.. sja als je't niet verwacht is dat een rare gedachte. Ik zou heel blij zijn met jullie eerlijke mening. Veel liefs ale:
Als ik je klachten zo lees is het eerste wat in mij opkomt.........zwanger. En helaas is het de test die het kan bewijzen...
ik ben bang dat ik die mening deel...het klinkt echt als zwanger...ik zou toch maar even testen...dan heb je zekerheid!
,hey! Ja dat van die test, ik weet het. Vind het zo eng omdat ik nu na 3 dagen tobben helemaal niet meer weet welke uitslag ik nu echt wil... Maar ik weet niet of ik echt overtijd ben of niet aangezien ik zo lang hormonale anticonceptie gebruikt heb. Kan iemand me hierbij helpen? Mijn laatste ongi's waren van 13 okt tot 17 à 18okt... Ik weet niet hoe lang mijn normale cyclus is... man man... ik krijg er zweethandjes van.
Ik zou gewoon testen! Nu ben je ook al aan het denken wat je zal doen als de test positief is. Dus als je echt positief test dan verandert er niets, maar mocht je een negatieve test hebben dan is dat misschien wel meteen een opluchting voor jou. Je zorgen maken doe je nu toch al. Die lichte bloeding rond 7 november is wel erg laat geweest als het een innestelingsbloeding zou zijn geweest dat is drie weken na je laatste ongesteldheid. Ik denk eerder dat je op dit moment misschien wel ontpillingsverschijnselen hebt. (Voor jou ontringingsverschijnselen ) Gewoon even testen dus. Bij de kruidvat hebben ze al twee testen voor 5 euro. Succes!
Ja die lichte bloeding was zo van 5 tot 7 nov ongeveer, want m'n vriend was toen in paniek dat mijn verjaardagsweekend in het water zou vallen Jij weet blijkbaar wel goed hoe je dit berekend? Ik schaam me ervoor maar ik zie er niet klaar in, ben slecht met cijfers Testen ja.. ik wil er nog een paar nachtjes over slapen, klinkt flauw maar voelt gewoon zo. Misschien komen ze er wel aan... thx x
Ik ben sinds ik gestopt ben met mijn nuvaring ook nog maar drie dagen per maand ongesteld terwijl dat met ring of pil vijf dagen was. En doorzichtig witverlies kan ook duiden op dat je eisprong eraan komt. Beetje vieze vraag, maar kun je er draden van trekken? Dat betekent namelijk dat je in de vruchtbare periode zit. Je zit nu namelijk 12 dagen na 7 okt. Als je dan uitgaat van een standaard cuclus van 28 dagen heb je 1 van de aankomende dagen je eisprong. Vlak voor mijn eisprong enkele dagen terug had ik namelijk ook pijnlijke borsten. Ik maak het nu denk ik alleen maar verwarrend voor je dus ik laat je maar weer met rust. Laat over een paar dagen nog even weten hoe het afloopt met testen? x Bloempje83
nee, ben je erg dankbaar voor je informatie, misschien is het wel zo dat ik op natuurlijke wijze veel last heb van hormonale dingen...maar dat weet ik niet meer, ik neem al 7 jaar de pil en ring.. herinner me niet veel van m'n normale cyclus. Nu is het slijm eerder vloeibaar, een tijdje geleden was het vaster (wanneer ik die kleine bloeding had)... Bloempje, ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, het is me nu wel iets duidelijker en niet verwarrend dus Ik raap m'n moed samen om zo'n test te kopen... één dezer dagen dan... misschien Bedankt hoor! x
Hey mapusse, Ik weet wel toen ik met de nuvaring stopte dat ik echt overal last van had, mijn darmen misselijk, pijnlijke tepels, rommelige gevoel in mijn buik, rugpijn. Noem het maar op. Maar ik wer uiteindelijk toch ongesteld. En dat heeft zo'n vier maanden elke maand geduurd die symptomen. Ik dacht elek maand dat ik zwanger was. Inmiddels zijn mijn syptomen weg. Maar ik zou toch ook maar een test er tegen aan gooien. Het kan beide zijn ontpillingverschijnselen maar het kan ook zijn dat je zwanger bent..... liefs jessy
He Jessy, merci om dat te laten weten! Tis toch altijd een geruststelling als je merkt dat je niet de enige bent die dit voorheeft... Ben van plan om nog een weekje te wachten en dan eens testen, want de zijn nu wel al mooi te laat Vind het wel raar dat ik er pas de laatste 3 dagen last van krijg terwijl ik al van 9 okt gestopt ben met ring...mja miss blijven die hormonen zo lang in je lichaam...? Groetjes!
Ik heb die symptomen ook die Jessy beschrijft. Ik hoop toch niet dat ik de aankomende maanden, elke keer een week voor mijn NOD die weer krijg. Ben er nu al klaar mee. Het is wel redelijk pijnlijk allemaal. Vindt dat ontpillen maar niets. Volgens mij had ik ergens gelezen dat de pil er met 6 a 10 weken uit het lichaam is, dus ik ben bijna op de helft hihi..... MaPussy, dat jij nog zo lang kan wachten pfff. Grtz. Mila
hoe bedoel je Mila? wachten op testen? 1. Mja geloof eig niet dat ik zo snel zwanger kan zijn met condoom...ook al stel ik me soms enorme vragen 2. ik ben beetje bang om te testen 3. er is geen kruidvat in m'n buurt ik las eens dat je mag rekenen op 1j om je lichaam weer 100% natuurlijk te krijgen ](*,)
He jessy, nog een vraagje, hoe lang duurden die symptomen dan zo ongeveer? 2 dagen ? 1 week? een hele maand? zoek een referentiekader... grtjs x
verschilde de ene keer alleen als ik ongesteld moest worden, de andere x had ik er heel de maand last van. Ik heb zo ook 4 maanden gelopen daarna werd het minder. Maar ik zou wel een test doen als ik jou was. asl is het maar om zeker te zijn.