Nog een kattenvraag...

Discussion in 'De lounge' started by Bluesky, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Naar aanleiding van een ander topic dacht ik hieraan...

Ik heb 2 katten waarvan 1tje met een flinke vlooien allergie. Nu is het redelijk onder controle met de frontline, (behalve nu dan even) maar ik moet eigenlijk mijn huis een keer sprayen tegen de vlooien. Ik vond namelijk een paar vlooieneitjes onder de kussens van de bank. :$ Het probleem is alleen dat je de meeste sprays ed niet mag gebruiken in ruimtes waar kinderen onder de 4 jaar komen... En laat het nou net zo zijn dat mijn bank in de woonkamer staat... lol!...

Iemand enig idee wat ik dan zou kunnen gebruiken?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je zou de bank toch ook het smorgens vroeg kunnen inspuiten ?? en alle andere plekken waar vlooien zouden kunnen zitten..
    en dan met de kinderen lekker een dagje naar de speeltuin of zwemmen.. daarna bij jou ouders of bij iemand anders op bezoek.. of gewoon iets anders leuk waarbij je de heledag van huis weg bent.. en dan het savonds weer terug als de chemische stoffen uit de lucht zijn??

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het met bovenstaande eens en als dat geen optie is zou ik de dierenarts even bellen, misschien heeft hij/zij nog andere tips.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het probleem met de meeste spray's is dat het langer werkzaam is en dus op die plek blijft zitten... Omdat het een stoffen bank is, trekt het erin en Jitte ligt nogal eens op de bank...

Maar idd... Ik zal de dierenarts een bellen...

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb 6 katten en dat al 8 jaar
    Nog nooit heb ik die spuitspul gebruikt alleen pipet frontline
    Ik zou dan ook NOOIT als mijn beeb er is die troep gaan spuiten op de bank
    De spuitbus is een manier om mensen meer geld uit te laten geven dan normaal is
    Als je kijkt naar de pipet die is niet gevaarlijk voor mensen,maar die spuittroep dan weer wel
    En je moet elke kier en elk gaatje bespuiten in huis voor het "werkt" en niet alleen de bank zegt de gebruiksaanwijzing
    Met 1 spuitbus ben je dan allang niet klaar...8)

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee, precies... Dat is eigenlijk ook mijn bezwaar... Eerst maar eens even aankijken hoe het gaat met alleen frontline...

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

een spuitbus helpt wel degelijk, maar goed met een kleine is het geen optie.
    Voordat onze kleine er was hebben we ook een keer vlooien gehad in huis, boven op de slaapkamers, daar lag namelijk vloerbedekking.
    Alleen met frontline redden we het niet, het bleef maar in huis zitten en daardoor kregen onze katten het ook steeds weer.
    We hebben toen spul bij de DA gehaald en dat op de vloerbedekking gespoten, toen 1 of 2 dagen beneden op de grond geslapen (uiteraard op matras) en daarna alles gestofzogen en daarna nooit geen last weer gehad!!!
    Echt waar niet!!

8. puzzcat24

Je hebt daarna je kat weggedaan zeker hahah
    Of je kat is een binnenkat
    Want in de zomer kan het zelfs zo zijn als de kat buiten komt dat je elke 6 weken een pipet moet gebruiken
    Voor mij is dat 6 pipetten ;)

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

we hebben een keer een vlooienplaag gehad. Verschrikkelijk. Gelukkig hadden we nog geen kinderen toen werd dan wel lastig lees ik. We hebben toen wel zo'n spuitbus gehaald en alles gesprayed. Is het ook weer goed. Ik zou het toch wel doen en je kinderen meenemen ergens naartoe of laten logeren bij iemand. Je komt anders niet meer van die beesten af en het worden er alleen maar meer. We beginnen met zo'n pipet tegen vlooien nu eerder dan eerst en we doen ook vaker als eerst. eensm aar nooit meer zo'n plaag

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik zit momenteel ook met een vlooienplaag. Katten zijn behandeld en hond ook, nu ben ik druk bezig het huis schoon te maken en daarna ga ik het behandelen met een paar spuitbussen. Hielp in ons vorige huis prima.

Voor jou zou ik aanraden een smorgens vroeg behandelen en lekker een dagje weg gaan. Als je kleine veel op de bank komt zou ik daar tijdelijk een kleed overheen leggen. De spuitbus werkt ongeveer 3 weken en tegen die tijd zijn de eitjes uitgekomen en doodgegaan door de spuitbus.
    alleen de bank behandelen heeft geen zin, dus doe ook even goed de kieren en andere plaatsen waar de kat slaapt of komt

11. puzzcat24

Ik vind het maar apart
    Hebben wij dan andere vlooien dan jullie?
    Want uhm wij hebben 6 katten nogmaals en we hebben geen maar dan ook geen probs erna
    Wacht eens even!
    Wij hebben laminaat in de hele woning!
    Vloerbedekking met katten wil voor geen ene meter;)

12. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hahaha nu komt de aap uit de mouw, je hebt geen vloerbedekking.
    Ja dan is de kans ook klein op een vlooienplaag he? ;)
    Zoals ik al zei hadden wij het alleen boven omdat we alleen daar vloerbedekking hadden.
    Maar sinds een tijd hebben we onze katten niet meer buiten, dit omdat we een kattenhater als buren hadden.
    1 van onze katten had een keer zijn pootje gebroken en was daar in vijver gevallen, doordat hij zijn honden erop af had gestuurd.
    En weer een andere kat heeft daar een aantal dagen opgesloten gezeten in de schuur en hij wou hem net in een ton dumpen snachts.(hij hield hem alleen aan zijn staart vast), maar gelukkig zagen we dit.
    En weer een andere kon bijna niet meer lopen en miste een nagel.
    Dus genoeg redenen om de katten binnen te laten.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn beesten hebben hier ook wel eens last gehad van vlooien en frontline hielp toen niet...die pipetjes...
    Mijn DA heeft ons toen geadviseerd om te wisselen tussen frontline en Bolfo (ook van die pipetjes) omdat het anders in het bloed blijft zitten en vlooien en resistent/imuum voor worden...
    Sindsdien hebben we er geen last van...

Het helpt misschien niet tegen de vlooien in je huis..maar als je daar eenmaal vanaf bent helpt het misschien wel het te voorkomen...

ik heb zelf geen ervaring met vlooien in huis...(overal laminaat;))

Heel veel succes!

14. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben 2 jaar geleden een vlooienplaag gehad met 3 katten, deze hebben we (gewoon..... :) geen aanrader!!!) gewassen na 1 week om de dag wassen was de plaag over! de banken hebben we ingespoten met frontline en elke dag stofzuigen

15. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Als je stofzuigt met een stofzuiger met zak is het handig om ook een dodend middel in de zak te doen, anders heb je dikke kans dat de vlooien er weer uit kruipen ;)

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Frontline werkt hier voor geen meter meer. Vroeger, toen het net op de markt was wel, maar nu, alweer heel wat jaar later, merk ik er niks van als ik de katten heb gepipeteerd:D Ben dus over op Advantage en dat werkt als een tierelier. Heb ook geen vlooien meer in huis. Ik ontvlooi in de zomer elke 6 weken, in de winter elke 8 weken...En ja, ze komen ook buiten;)

Share This Page