Ik probeer sinds ik zwanger ben zo gezond mogelijk te eten , echter mij alles ontzeggen doe ik niet. S'avonds drink ik een tas melk met daarbij wat koekjes net als ik vroeger deed. Soms een zakje chips... In het begin van mijn zw schap woog ik 73 kg en toen ik 1 dec naar mijn gyn ging woog ik 71 kg dus was toen wat afgevallen. Maar nu staat de weegschaal dus al op 77 kg Dit is toch extreem veel ? Ik snap dus niet waar al dat gewicht op die korte tijd vandaan komt. Het is wel een tweeling maar toch... Ik ben nu 18 weken
Is de 71 kilo en de 77 kilo gewogen op dezelfde weegschaal? Er kan namelijk een behoorlijk verschil tussen zitten in het ziekenhuis en thuis. Natuurlijk kan het hard gaan maar 6 kilo in 6 weken is misschien wel wat erg veel. Ik denk dat de weegschalen van elkaar verschillen...???
Ja dat is wel zo , maar mijn eigen weegschaal geeft vandaag 1.8 kg meer aan dan gisteren dus het is echt zo ...
in mijn weegschaal zit er soms ook zo een kilo verschil in per dag! Hij is al wat ouder.... Maar ik ben zelf ook rond die tijd flink gaan groeien, schrok er wel van want was eerst een paar kilo afgevallen! Ik hield zelf regelmatig behoorlijk wat vocht vast, was te zien in mijn gezicht en bij mijn polsen. Maar als ik dan veel dronk en veel naar de wc was geweest, scheelde echt zo 2 a 3 kilo de volgende dag (en ben heel erg op mijn zout inname gaan letten, merk het meteen als ik bijvoorbeeld de dag ervoor patatjes gegeten heb) nu weer een flinke "sprong" gemaakt sinds december... maar ben toen gestopt met sporten
Ik heb een groeispeurt doorgemaakt tussen de 20 en de 25 weken, maar liefst 7 kilo in een kleine 5 weken!! Het kan dus wel!! Nu stabiliseert het zich weer een beetje, ik groei nog steeds maar niet meer zo extreem. Het zal ook wel te maken hebben met je vochthuishouding denk ik.