HCG alleen te zien in het negatief bij zeer vage tuur-testjes?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MamavanLiv, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goede avond dames,

Ik ben dus wel zwanger.. Maar ik lees nu op internet steeds over vrouwen die vage testen in het negatief bewerken en erbij melden dat als het 2e streepje oplicht het HCG is. Verschijnt zo een oplichting niet bij een `indroog- of vals erg vaag 2e streepje`?

Ik vroeg het mij af of dit echt zo werkt in de praktijk..

2. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, ik heb dat nog nooit meegemaakt of gezien..maar ik las je vraag ook op een ander forum haha grappig we zitten overal

3. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt.. ik denk: ik stel hem gewoon op beide forums, krijg je weer van andere antwoord :)

Veel vragen stel ik niet meer op die andere site. Daar worden vaak discussies gemaakt/gevolgd om (vaak) helemaal niets! Ik vind het hier wat rustiger qua 'botte en oordelende' reacties ;)

4. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt je hebt helemaala gelijk, ik was een tijd geleden ook veel actiever daar..wordt gwn zowat ruzie gemaakt..en echt om niets maar goed ik hoop dat je hier wt meer antwoorden krijgt..ik heb er zelf geen ervaring mee..success..

5. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Heb je al getest?

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Mijn ervaring is om van die vage testjes, of als ze alleen in het negatief te zie zijn, als negatief te beschouwen.

Pas als ze duidelijk donkerder worden/ of zonder te turen te zien zijn beschouw ik mezelf zwanger. Wat een ander doet moet die zelf weten ;)

Ik lees namelijk vaak de laatste maanden dat zelfs de kv testjes rare indrogers hebben. En soms is het zelfs zo dat iemand een streepje krijgt van een lh piek.

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik denk niet dat je kunt zeggen dat wanneer ze in negatief ook te zien zijn dat ze positief zijn.

Het gaat erom dat ze ongeveer om de dag donkerder worden. Testen die gelijk blijven of lichter worden zijn vaak geen goed teken voor een goede zwangerschap (zeg ik ook uit eigen ervaring).

Ik zou dus blijven testen en als je testen donkerder worden dan ziet het er goed uit.

8. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben wel zwanger.. mijn testen werden donkerder en de streep is goed genoeg zichtbaar om te weten dat ik écht zwanger ben. Maar ik lees vaak zat vrouwen die met tuur testjes zitten en hem dan in het negatief zetten.. Zeggen daarbij dat als het 2e vage streepje dan oplicht het hcg is en zij dus zwanger zijn. Ik heb het nog nooit gedaan (alleen met mijn laatste test geprobeerd, maar die is sowieso positief dus niet gek dat het 2e streepje dan ook oplicht), maar vroeg mij dus af of deze theorie van vele vrouwen ook klopt.. ;)

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou komt die.......ik was vorige maand dus 4 dagen over tijd (moet er wel bijzeggen dat ik momenteel naar ha ga omdat mijn cyclus opeens zo raar doet, dus was niet eerste keer) en had een streepje die je echt niet zomaar even kon zien. Maar ik DACHT dus wel wat te zien. Om mijn ogen wat te sparen heb ik hem in negatief gezet en zag echt wel iets.............en werd dezelfde dag ongesteld.......dit betrof een streepje NA afleestijd dus ik wist van te voren al dat dit een indroger was en dus negatief.....dus bij mij kwam het streepje er wel duidelijk te staan als je hem omzette naar een negatief terwijl de test ook negatief was......snappen we hem nog met zo vaak het woord "negatief" erin??hahahaha

Hoe dan ook, waarschijnlijk zie je dat streepje in het negatief gewoon omdat er IETS staat, maar dat geeft helaas nog geen garantie dat dat ook een "zwangerschapsstreepje" is. Dan zal je test inderdaad gewoon steeds duidelijker moeten worden.....

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heel nuchter bekeken denk ik dat die theorie niet klopt.Als dat wel zo was namelijk dan zou er in de bijsluiter staan: "maak een foto van de test. Zet deze in negatief.Zie je een oplichtende 2e streep, dan ben je zwanger."

Aangezien ik dit nog nooit heb gelezen in een bijsluiter van een zwangerschapstest geloof ik persoonlijk niet in het in negatief zetten van foto's van zwangerschapstesten.

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Het negatief zetten gebeurd alleen om te kijken of een vage streep er echt staat of dat het het slecht doorlopen van een test is die doet lijken alsof er een streep staat.

Ook vals negatieve testen zullen in negatief een streep geven.

Deel Deze Pagina