Voor januari staat er een hysteroscopie gepland. Ik las op internet dat het beter is om deze binnen 10 dagen na je menstruatie te doen. Klopt dat? Want als mijn rekensom klopt krijg ik hem 2 dagen ervoor of tijdens mijn menstruatie. Iemand ervaring mee of kan ik hem dan beter verzetten? En doet het ook pijn? Hebben jullie ervoor iets ingenomen? Gyn heeft er niets over gezegd namelijk... Alvast bedankt voor de reactie!
Ik heb mijn hysteroscopie gehad (wel niet na miskramen maar gewoon ter controle van uitblijven zwangerschap) in de 2de week van mijn cyclus dus voor de ovulatie. Je mag absoluut niet zwanger zijn voor de hysteroscopie dus als de kans er zou inzitten zou ik proberen te verzetten naar de 1ste week van je cyclus (dus vlak na je menstruatie) Bij mij deed het niet echt veel pijn. Ik voelde wel wat menstruatie-achtige krampen en dan vooral wanneer ze wat verklevingen aan het wegschrapen was maar zeker te doen zonder pijnstilling. De meningen verschillen hier wel nogal van dus zal ook wel weer van persoon tot persoon afhangen. Succes ermee alleszins en hopelijk helpt het om snel zwanger te worden. Ik was de ronde erna zwanger en wie weet heeft dat toch geholpen, ik duim alvast voor je!
Oke, maar goed we wachten nu toch eerst tot we wat verder zijn met de onderzoeken voor we het weer proberen. Dus als het goed is kan ik dan niet zwanger zijn. Maar kan het voor de zekerheid wel beter verzetten denk ik. Anders wordt het ook zo'n zooitje als ik net mn menstruatie heb. Gelukkig, ik hoop maar dat idd niet veel pijn doet. En anders maar wat slikken he.. Dankjewel he, dat hoop ik ook! Super bedankt voor je berichtje!!
Sluit me aan bij Lizanne. Als het kan, doen voor je eisprong. Je wilt dat risico niet lopen dat je misschien net zwanger bent. Ik kreeg wel iets van een pijnstiller, of het advies daarvoor. Je kan zelf een spiegel opbouwen als je dat een fijn gevoel geeft. Kan je overleggen met ziekenhuis. Maar net zoals bij Lizanne, deed het bij mij ook geen pijn. Beetje menstruatieachtig gevoel. Sterkte ermee!