Wat te doen met koorts???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1986cindy, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè moeders graag vraag ik jullie hulp en advies.
    Mijn dochter van anderhalf kwam gister op me afgelopen en begon heel erg over te geven.
    Nu is ze vanochtend uit bed gekomen en had ze 38,6 tegen de middag 39,6
    Ze drinkt goed en heeft een paar hapjes appel op een kwart broodje en een koekje.
    Net een pamper met flinke diarree erin.

Ik zet voor de nacht een campingbedje bij ons op de kamer waar ze inslaapt, want mijn dochter slaapt op zolder.
    En bij ons in bed lijkt me niet goed en fijn voor haar omdat ze al zo warm is.

En nu?
    Normaal slaapt ze met een slaapzak nu maar niet doen alleen pyjama?
    En de papfles nutrilon 4? Gewoon geven?
    Een zetpil voor het slapen gaan?
    Wat vinden jullie? En meer tips zijn heel welkom.
    Liefs cindy

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij zo'n koorts geef ik sowieso PCM-siroop voor het slapengaan. Ik vind het belangrijk dat ze goed kan rusten, en de PCM helpt daarbij. En verder gewoon doen wat je altijd doet.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geef alleen PCM bij pijn. Zolang ze lekker slapen met koorts, laat ik t.
    Wat goed helpt als de koorts flink oploopt, sokken geweekt in water met azijn, die uitwringen, aantrekken en wollen sokken er overheen.

4. RianneVW

RianneVW Lid

27 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen eigenlijk altijd dat je niet voor niets koorts hebt en dat je dan dus ook geen koortsremmende medicatie moet geven maar als ons mannetje (18mnd) zoiets heeft dan doe ik voor de nacht ook een zetpilletje inderdaad.
    Slaapzak uitlaten als er echt hoge koorts is; dan is katoenen laagjes beter maar hé dat is de theorie. De praktijk is dat ons mannetje gewoon het beste slaapt als we alles doen wat we normaal doen (maar dan mét een zetpilletje dus). Ook in eigen kamertje in eigen bedje...

Toitoitoi!

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik ben persoonlijk over het algemeen juist niet van het dunner aankleden bij koorts. Zoalng de koorts niet al te hoog en ze goed drinken, kleed ik ze gewoon even warm aan als altijd (dus wel een slaapzak) of zelfs iets warmer. Je lichaam maakt koorts aan, omdat een virus minder goed kan overleven bij een hogere temperatuur. Als je de temperatuur verlaagd door je dunner te kleden, moet je lijf alleen nog maar harder werken om koorts aan te maken en het virus te verjagen. Om die reden kleed ik mezelf met koorts juist altijd even extra warm aan en "zweet" ik de koorts iit mn lijf (zo extrem doe ik het bij mn dochters niet hoor!). Werkt nier altijd heel erg goed :).

Maar als je je kind niet luchtiger kleed bij koorts, moet je dus wel de temp heel goed in de gaten houden en ervoor zorgen dat je kindje ook goed drinkt.

Zetpil zou ik bij pijn en koorts ook wel geven.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik geef s'avonds sowieso een zetpil met koorts, eten bied ik aan maar wil die niet dan niet..

Onze zoon heeft nu ook fikse koorts, overdag rustig 39.4. Als hij zo'n temperatuur heeft kijk ik naar hoe hij is. Hij sliep veel dus bij mij laten slapen zodat ik hem in de gaten kon houden overdag,dronk ook voldoende als hij wakker was. maar alsnogvoordat hij naar bed ging 2x sinaspril gegeven..

7. RianneVW

RianneVW Lid

27 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    For the record; ik deed mijn mannetje dus ook gewoon een slaapzakje aan ;)

8. penseel

penseel Niet meer actief

Slaapzakje kan idd. En een zetpil zou ik ook geven.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Mijn meisje is ook goed ziek!

2 vreselijk ontstoken oogjes, dubbele oorontsteking, keelontsteking en nu ook nog overgeven en diarree erbij! Zo sneu!

Afgelopen 2 dagen ook koorts. Kwam ze s'morgens met 39.4 uit bed.
    Heb dr toen dus 3x daags een zetpil gegeven.

Vanavond had ze 38.4 en is ze gewoon zonder zetpil naar bed gegaan. Leg haar gewoon in pyjama en winterslaapzak met mouwen, zoals altijd. (ze slaapt zonder dekens)

Beterschap!!!

10. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Heel erg bedankt voor jullie fijne adviezen.
    Heb ze nu zonder slaapzak en broekje in bed gelegd ze heeft best een dikke deken.
    Verder een zetpil gegeven en toch gewoon haar flesje aangeboden wie ze op 1/3 deel na helemaal ophad.
    Ze ligt nu naast me in haar campingbedje voor mij als moeder toch een veiliger gevoel.
    Heb een flesje water in haar bed staan, zo kan ze mocht ze dorst krijgen lekker wat kan drinken.
    Hoop dat ze morgen fitter opstaat XXX

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Beterschap voor de kleine!
    met koorts boven 39.5 geven wij voor de nacht wel pcm, en overdag kijken we hoe ze zich verder voelt, bij echt ongemak; pijn/ jengelig geven wij pcm, onze kinderarts heeft ons ook verteld; pcm mag je gerust geven als ze zich niet lekker voelt. Dochter is al eens uitgedroogd geweest door ziek zijn, hoge koorts en niet willen drinken en eten, en vaak zien we dat drinken toch beter gaat met de pcm en weer een ziekenhuisopname voor uitdroging is ook geen pretje.

Vanavond ging dochter zonder koorts naar bed maar na al steeds onrustig te zijn werd ze net wakker met 40.4 we hebben haar pcm gegeven en een dunnere slaapzak aangedaan.

12. RianneVW

RianneVW Lid

27 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    En; hoe is het vandaag??

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Onze dochter is net herstellende van de griep. Ik heb haar om de 8 uur een zetpil pcm gegeven, zodat de koorts niet te veel ging pieken en dalen. Ik heb ooit gehoord dat wanneer het teveel piekt en daalt dit een koortsstuip kan uitlokken. Verdere niet te warm maar ook niet te koud aangekleed. Lekkere losse kleding zodat ze de warmte kwijt kon. Daarnaast veel drinken aangeboden.

14. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Met mijn dochter gaat het gelukkig weer goed vandaag was de temp 36,4 en 37,5 dus gelukkig weer gezakt.
    Toch heel zielig je kindje zo ziek te zien.
    Vanavond slaapt ze nog wel in haar bedje bij ons op de kamer.
    Gewoon voor mama's gevoel :)
    Bedankt moeders voor de tips.
    Liefs cindy

15. RianneVW

RianneVW Lid

27 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    He fijn!
    Ja is altijd sneu een ziek kindje.
    En als bij jullie op de kamer fijner voelt; gewoon doen!

Deel Deze Pagina