beste , hier ben ik dan met opnieuw een rare vraag . voor mijn zwangerschap had ik een heel klein navelgaatje . ik kon er enkel topje van mijn pink instoppen. ik ben nu bijna 23 weken zwanger en merk dat mijn navelgaatje nu wel aan het vergroten is ik kan nu heel goed in mijn navel kijken, en die zit wel wat rood vanbinnen . ik vraag mij af of dat dit normaal is dat mijn nacel zoveel vergroot. ik hoop vlug antwoord te krijgen, want maak me echt ongerust . dikke kus natasha
hoi Natasha, het is normaal dat je navel er anders uit gaat zien in de zwangerschap. Er komt door de groei van je buik veel rek op te staan en daardoor wordt ie uitgerekt. Dat heeft bijna iedereen, bij de een zie je het meer dan bij de ander. Op het laatst kan het zijn dat je helemaal geen kuiltje meer hebt, dan is het gewoon plat. Trekt allemaal weer bij na de bevalling. Als het rood is zou ik het goed schoonmaken, eventueel met een beetje gedenatureerde alcohol op een wattenstokje. Goed aan de lucht laten drogen (eventueel fohn erop na het douchen). Zo voorkom je een ontsteking. Mirjam