Ik snap er niks meer van.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door HaNa540, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.612
    113
    Nabij Utrecht
    #41 RoGiJuLi, 12 okt 2018
    Laatst bewerkt: 12 okt 2018
    Helaas onjuist.
    Het wordt pas aangemaakt tijdens de innesteling.
    Voorbeeldje: Een vrouw die ivf doet heeft niet na de punctie en bevruchting in het glaasje, ineens heel licht hcg in het lichaam.
    Dat gebeurd echt pas tijdens de innesteling.
    Hcg wordt aangemaakt door het lichaam, doordat het ingenestelde vruchtje hiervoor een signaal afgeeft aan de hersenen.
    Een in de eileiders zwevend klompje cellen heeft geen contact met het lichaam en kan dat seintje dus ook niet afgeven aan de hersenen.
    Pas tijdens de innesteling is er dat contact.
    Het lichaam weet ook helemaal niet dat er een bevruchting was, tot aan het moment van innestelen.

Wat jouw vriendin dus waarschijnlijk heeft gehad is een zeer sterke reactie op progesteron, met gelukkig een zwangerschap opvolgend :)

Dinpin, dreumesje, Dotjes en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Je hoeft geen punt te maken. Je weet het allemaal heel zeker dus waarom heb je dan mensen nodig om je eigen gevoel te bevestigen?! Iedereen die niet in jouw straatje past probeer je te overtuigen dat het anders is. Ik snap gewoon niet waarom. Als jij het helemaal zeker weet dan is het toch goed zo?

paula1984 vindt dit leuk.
  3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen maar zeggen dat je na de innesteling, dus na hcg aanmaak, pas kan voelen dat je zwanger bent. Maar ook daarnaast zijn die klachten gelijk aan het voelen van progesteron klachten.. Ik heb namelijk elke maand de klachten die ook passen bij een zwangerschap, maar toch was ik elke maand niet zwanger... je kunt helaas in je hoofd ook zorgen voor veel klachten als je zwanger probeert te worden... en dat is echt niet rot bedoeld maar zo is het nou eenmaal ;) je bent je gewoon veel bewuster van je lijf en gaat meer letten op klachtjes.. je zegt zelf dat je heel gevoelig bent voor hormonen en je reageert dus ook sterk op het progesteron :)

Lisa280887 vindt dit leuk.
  4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb zojuist bloed geprikt en ik krijg voor 12 uur de uitslag aangezien de praktijk tot 12 uur open is, en ik het gevraagd heb of ik dan niet het hele weekend hoef te wachten,
    Vanmorgen weer een action test gedaan en als ik goed tuur zie ik in de verste verte iets staan.
    Mn borsten zijn nog steeds gevoelig, en gisteravond ook nog erg misselijk.
    Bloed verlies is minimaal alleen met plassen.
    Ik wacht het af ik hoop dat ik snel iets hoor

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek van @Mamavand gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

HaNa540 vindt dit leuk.